نصب مجدد گوگل پلی (Google Play) را چگونه انجام دهیم؟

با روت کردن گوشی و غیر فعال نمودن Android Device Manager به عنوان ادمین این کار را می توانید انجام دهید.

2

نصب مجدد گوگل پلی (Google Play) کاری نیست که ما بتوانیم آن را با انجام یک سری روش های متداول انجام دهیم. در واقع، به همین دلیل شما اینجا هستید. شما برای یافتن اینکه چگونه سرویس های Google Play را حذف نصب کرده و آن را نصب مجدد کنید، به اینجا آمده اید. من در پلاتیوم، سعی می کنم بهترین راه حل های ممکن را برای شما دوستان عزیز ارائه دهم. با ما همراه باشید.

راه های نصب مجدد گوگل پلی (Google Play) به شکل می باشد؟

اگر می خواهید این سرویس را مجددا نصب کنید، می توانید دو روش زیر را دنبال کنید. اما، اگر می خواهید فقط آن را حذف کنید، باید مراحل ذکر شده در انتهای مقاله را مطالعه و دنبال کنید.

روش 1: اندروید خود را روت کنید تا بتوانید سرویس ها و خدمات گوگل پلی را نصب نمایید

اولین کار، روت کردن دستگاه اندرویدی شماست. اما من هرگز توصیه نمی کنم که دستگاه را روت کنید، اگرچه این یک روش بسیار رایج است. می توانید در Google برای اینکه چگونه مراحل روت کردن دستگاه خود را انجام دهید، جستجویی در این خصوص انجام دهید. سپس می توانید سرویس های Google Play را حذف کنید. برای انجام این کار ممکن است شما به یک برنامه مرورگر روت یا Root browser نیاز داشته باشید.

روش 2:  مدیر دستگاه اندروید یا (Android Device Manager) را به عنوان ادمین یا مدیر غیرفعال کنید تا بتوانید نصب مجدد گوگل پلی را انجام دهید

این یک روش بسیار جالبی است، در واقع به شما امکان می دهد تا به روزرسانی ها را حذف کرده و سرویس های Google Play را با نسخه ی پیش فرض کارخانه جایگزین کنید. این روش مانند نصب مجدد کار می کند (البته نه به صورت 100٪). اما، من این روش را توصیه می کنم. شما باید مراحل زیر را دنبال کنید:

نصب مجدد گوگل پلی
  • اول از همه به قسمت: تنظیمات > امنیت > مدیران دستگاه یا Settings > Security > Device Administrators مراجعه کنید.
  • اکنون، روی گزینه مدیریت دستگاه Android یا Android Device Manager ضربه بزنید و تیک آن را بردارید.
  • پس از آن از شما خواسته می شود ADM را غیرفعال کنید. فقط، روی DEACTIVATE ضربه بزنید.
  • اکنون، به قسمت: تنظیمات > برنامه ها یا (Settings > Apps) بروید و خدمات Google Play را پیدا کنید.
  • روی، خدمات Play یا Play Services ضربه بزنید و سپس روی حذف نصب به روزرسانی یا Uninstall Updates ضربه بزنید.
  • اکنون، با Wi-Fi به دستگاه اندرویدی خود وصل شوید. سپس سعی کنید آخرین ورژن یا نسخه ی برنامه را از فروشگاه بازی یا play store نصب کنید. تلفن شما آخرین نسخه های خدمات Google Play را با انجام بروزرسانی، به صورت خودکار نصب می کند.

نحوه ی رها شدن از خدمات Google Play:

در واقع، من هرگز به شما توصیه نمی کنم این برنامه را غیرفعال یا حذف کنید. زیرا، این برنامه مانند API اکثر برنامه های اندرویدی عمل می کند. اگر آن را غیرفعال یا دی اکتیو یا آن را به طور کامل حذف کنید، نمی توانید از همه ی ویژگی های همه ی برنامه های گوشی خود استفاده کنید. حتی، ممکن است تنظیمات فعلی و موجود خود را که در سرویس های بازی یا Play services ذخیره شده اند را از دست دهید.

پس از دانستن این موارد، اگر هنوز تصمیم به غیرفعال کردن سرویس های Google Play دارید، این مراحل را انجام دهید:

  • مدیر دستگاه Android یا Android Device Manager را مانند روش بالا غیرفعال کنید.
  • اکنون، به قسمت: تنظیمات > برنامه ها > خدمات Google Play یا Settings > Apps > Google Play Services بروید.
  • روی غیرفعال کردن یا Disable ضربه بزنید.

    اکنون کار شما به اتمام رسید. اگر مقاله ی نصب مجدد گوگل پلی کمکی به شما کرد، لطفاً آن را در توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس به اشتراک بگذارید. اگر اطلاعات مهمی راجع به این موضوع می دانید، خوشحال می شوم که در قسمت نظرات، آن را برای ما به اشتراک بگذارید.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه آموزش سئو جدیدترین آموزش های مرتبط با سئو را از پایه فرا بگیرید و به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید.

منبع

2 نظرات
  1. مهدی نوری می گوید

    سلام.من به اشتباه داده ها و برنامه خدمات گوگل پلی رو حذف وغیر فعال کردم.الان هرکاری میکنم دوباره نصب نمیشه.بعد از اون گوگل کروم به روزرسانی نمیشه.وب نمای اندروید هم به روز رسانی نمیشه.ممنون میشم راهنماییم کنید.مهدان.

  2. محمد دانیال دهقان می گوید

    دمت گرم داداش خیلی لطف کردی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.