به روزرسانی درایورها در ویندوز 7/8/10 را چگونه راحت انجام دهیم

برای اینکه عملکرد بهینه ای را از ویندوز رایانه ی خود دریافت کنید، باید درایور ها را به طور مرتب به روزرسانی کنید.

0

به روزرسانی درایورها برای کامپیوتر تقریبا لازم است. برای اینکه عملکرد بهینه ای را از ویندوز رایانه ی خود دریافت کنید. باید درایور را به طور مرتب به روزرسانی کنید. از آنجا که درایورهای منسوخ و ناسازگار مسئول بسیاری از مشکلات. از جمله اجرای صفحه ی آبی در ویندوز هستند. بنابراین، در این مقاله ما چندین روش را برای به روزرسانی راحت تر درایور ها، برای شما معرفی خواهیم کرد.

به روز بودن و آپدیت بودن همه درایورها در ویندوز. درست همانند بروزرسانی ویندوز، امری بسیار ضروری محسوب می شود. درایور های قدیمی و منسوخ شده می توانند مشکلات بسیاری را برای کامپیوتر شما ایجاد کنند.

ممکن است که سرعت لبتاب یا کامپیوتر شما کند باشد. و بسیاری از برنامه ها ممکن است به درستی کار نکنند. یک کاربر باهوش، از خطر درایورهای قدیمی آگاه است. پس هیچ وقت برای خرید، به سراغ کامپیوترها یا لبتاب های قدیمی نمی رود.

کار نکردن راست کلیک در ویندوز 10 را چگونه بر طرف کنیم؟

نحوه ی بروزرسانی درایورها در ویندوز به چه شکل می باشد؟

در حالی که برخی از آپدیت های درایورها را از طریق به روزرسانی ویندوز دریافت می کنید، هنوز هم باید یک سری کارهای اضافی را انجام دهید تا بتوانید همه ی درایورها و قطعات را به روز کنید.

بروزرسانی درایورها در ویندوز 10، 8 یا 7 می تواند بسیار آسان یا پیچیده باشد. بستگی به نحوه ی انجام این کار دارد. در واقع دو روش برای نصب جدیدترین به روزرسانی ها برای درایورهای شما وجود دارد. یکی کتابچه ی راهنمای کاربر وجود دارد که ممکن است برای کاربران باهوش و عادی کمی کسل کننده به نظر برسد.

یک روش دیگری که روش خودکار نام دارد. و بسیار آسان تر است. نیز وجود دارد. البته من به شما توصیه می کنم. روش خودکار را انتخاب کنید. زیرا باعث صرفه جویی در وقت شما از چند دقیقه تا چند ساعت می شود. با این حال، در اینجا روش هایی برای آپدیت کردن. یا به روز رسانی کردن درایور ها وجود دارد. که آن ها را برایتان آوردیم:

1. درایورها را به صورت دستی به روزرسانی کنید

به روز رسانی دستی رایگان است، ولی طولانیست. ممکن است برای شما کمی پیچیده به نظر برسد. با این حال، دو روش دستی وجود دارد. که شامل موارد زیر است:

روش اول) Windows Device Manager:

در مدیر دستگاه ویندوز یا Windows Device Manager، لیست کلیه ی درایورهای رایانه ی خود را مشاهده خواهید کرد. گاهی اوقات این پنجره، به شناسایی درایورهای مشکل ساز نیز کمک می کند. اما اگر می خواهید آخرین به روزرسانی ها را از طریق آن بررسی نمایید. نمی توانید با یک کلیک این کار را انجام دهید. شما باید یک به یک به روزرسانی ها را بررسی کرده. و نصب نمایید. در اینجا دستورالعمل هایی را برایتان آوردیم. که می توانید دنبال کنید:

Updating drivers using windows device manager
  • قبل از هر چیز، پنجره ی RUN را با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows Key + R بر روی صفحه کلید، باز کنید.
  • سپس، devmgmt.msc را تایپ کرده و Enter را بزنید.
  • اکنون، یک پنجره جدید را مشاهده خواهید کرد که مدیر دستگاه یا device manager است. در آنجا لیست همه ی درایورهای رایانه ی شخصی خود را مشاهده خواهید کرد.
  • برای به روزرسانی هر یک از آنها، کافیست بر روی آن درایور راست کلیک کرده و Update Driver Software را انتخاب کنید.
  • اکنون، شما دو گزینه را دریافت خواهید کرد:

    گزینه ی اول. به صورت خودکار برای نرم افزار به روز شده ی درایور جستجو کنید یا Search automatically for updated driver software

    گزینه ی دوم. رایانه ی من را برای نرم افزار درایور جستجو کن یا Browse my computer for driver software. اگر سرعت اینترنت تان خوب است و حجم کافی دارید، اولین مورد را انتخاب کنید. همچنین می توانید مورد دوم را نیز انتخاب کنید. در این حالت، شما باید پکیج درایور را که در دیسک سخت یا هارد دیسک محلی کامپیوتر شما ذخیره شده است را آفلاین کنید.

  • پس از انتخاب گزینه ی اول، آخرین نرم افزار درایور را بصورت آنلاین جستجو کرده. و آن را به صورت خودکار بروزرسانی می کند. ممکن است از شما مجوزی نیز خواسته شود.
  • در صورت انتخاب گزینه ی دوم، باید پوشه ای را که در آن نصب / درایور ذخیره شده / بارگیری شده است را مرور کرده و انتخاب کنید. پس از انجام این کار، کامپیوتر شما به صورت خودکار آن را نصب می کند.

روش دوم) درایور را از آخرین پکیج نصب دستی آپدیت یا به روزرسانی کنید:

بعضی مواقع، Windows device manager ممکن است، درایور واقعی را تشخیص ندهد. این اتفاق بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید اتفاق می افتد. در نتیجه، نصب پکیج درایور، از طریق مدیر دستگاه یا device manager، تقریبا غیرممکن می شود. در نتیجه، شاید با دانلود پکیج فایل مدنظر از اینترنت. بتوانید درایورها را به روزرسانی یا نصب نمایید.

برای انجام این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اول از همه، به وب سایت سازنده ی رایانه خود مراجعه کنید. اگر رایانه شخصی یا لبتاب دل دارید، کافی است به dell.com بروید. برای کامپیوتر یا لبتاب HP، به hp.com بروید. برای کامپیوتر یا لبتاب از برند اپل، به apple.com بروید. باید مرکز دانلود را از وبسایت مدنظر پیدا کنید که در آن جا، آخرین نرم افزارهای درایور را پیدا خواهید کرد.
  • سپس شماره مدل خود را انتخاب کرده و نرم افزار منتشر شده ی موجود و در دسترس را دانلود کنید. باید گزینه ای برای تشخیص خودکار مدل رایانه ی شما وجود داشته باشد. همچنین به شما درایورهایی را پیشنهاد می کند که باید به روز و آپدیت شوند.
  • به هر حال، اگر درایور را به صورت دستی دانلود کنید، می توانید آن را به طور عادی نصب کنید. به صورت خودکار، نسخه ی موجود را بروزرسانی می کند.

اگرچه روش های دستی کمی تکنیکی هستند، اما رایگان می باشند.

2. چگونه درایورها را به راحتی در ویندوز به روزرسانی و آپدیت کنیم:

افرادی مثل من وجود دارند که نمی خواهند وقت زیادی را برای کارهای ساده بگذرانند. البته روند بروزرسانی درایورها بسیار آسان است. اما، برخی مواقع می تواند طولانی باشد. از طرف دیگر، امکان چک کردن به صورت مرتب، از آخرین به روزرسانی های درایور امکان پذیر نیست.

در این حالت، برخی از ابزارهای برنامه هایی که توسط شرکت سازنده ی ویندوز ساخته نمی شوند که به آن ها Third-party گفته می شود، می توانند ما را نجات دهند. چندین ابزار جالب برای مراقبت از درایور رایانه ی شخصی شما یا لبتاب شما وجود دارد. تقویت کننده ی درایور iObit یکی از آن هاست. در واقع، این یک ابزار بسیار خوبی است که زندگی شما را آسان تر می کند. این نرم افزار توسط خود ویندوز ساخته نشده است و یک نرم افزار به اصطلاح Third-party است.

درایور iObit برای به روزرسانی درایور رایانه های شخصی تقویت می شود

به روزرسانی درایورها با استفاده از تقویت کننده درایور iObit یا iObit Driver Booster:

این یک ابزار No Brainer ) No Brainer به نرم افزارهایی گفته می شود. که نصب آن برای کامپیوتر ضروری نیست. ولی می تواند برای سیستم مقداری کارایی داشته باشد) برای به روز نگه داشتن کلیه ی درایورها و قطعات بازی می باشد. اگر قبلاً آن را نصب نکرده اید، باید فوراً این کار را انجام دهید. یا می توانید نسخه ی حرفه ای این نرم افزار را خریداری کنید. با این حال، در اینجا دستورالعمل های مفید برای استفاده از این ابزار ذکر شده است.

  • اول از همه این محصول را دانلود و نصب کنید.
  • سپس، تقویت کننده درایور یا Driver Booster را باز کنید. این نرم افزار باید به صورت خودکار درایورهای شما را اسکن کرده و به شما نشان دهد که کدام یک به بروزرسانی و آپدیت نیاز دارند.
  • با این حال، شما می توانید فقط با یک کلیک. کلیه درایورهای دارای خطا، مفقود شده، مشکل ساز و قدیمی. را به روزرسانی یا آپدیت کنید.

به روزرسانی درایورهای ویندوز توسط برنامه درایور Intel:

در رایانه شخصی Windows خود ، همچنین می توانید درایورهای خود را توسط Intel Driver Update Utility به روز کنید. باید آن را از این آدرس بارگیری کنید: http://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html

  • با این حال، این ابزار همه ی درایورها را به روزرسانی یا آپدیت نمی کند. این ابزار فقط بروزرسانی ها را برای تعداد محدودی از درایورها شناسایی و نصب می کند.
  • با موارد گفته شده، پس از بارگیری برنامه ی به روزرسانی درایور اینتل، آن را نصب کنید و سپس آن را راه اندازی کنید.
  • سپس بر روی Scan کلیک کنید. این نرم افزار به طور خودکار کامپیوتر شما را اسکن می کند و به دنبال آخرین به روزرسانی های درایور می باشد.
به روزرسانی درایورها
  • بعد از چند ثانیه / دقیقه، لیست های درایورهایی را خواهید داشت که باید به روزرسانی یا آپدیت شوند. می توانید با کلیک روی دکمه بارگیری، آن ها را بارگیری کنید.
  • پس از دانلود آن ها می توانید؛ آن درایورها را به صورت عادی نصب کنید.

3. بروزرسانی آفلاین درایورها:

در برخی موارد، ممکن است کاربران به دلایل زیادی نتوانند از رایانه شخصی خود به اینترنت متصل شوند. در این حالت، تنها راه برای به روز رسانی درایورها، بروزرسانی از طریق یک فایل بارگیری یا دانلود شده است. می توانید درایورهای صحیح را از وب سایت سازندگان آن درایورها، از طریق رایانه ی دیگر بارگیری کنید.

سپس، آن ها را در یک Pen Drive (وسیله ای مشابه به فلش با حافظه ی محدود) کپی کرده و آن را به رایانه ی شخصی خود وصل کنید. پس از انجام این کار، به روزرسانی یا آپدیت را از طریق Pen Drive نصب کنید.

برای اینکه حداکثر کارایی را از رایانه ی خود مشاهده کنید، باید مرتباً درایورها را به روزرسانی یا آپدیت کنید. بنابراین، من فکر می کنم این نکات می تواند به شما کمک کند.

اگر علاقمند به یادگیری سئو هستید می توانید آموزش سئو را از وبسایت ما فرا بگیرید و کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.