بازسازی خودکار صفحه نمایش شکسته موبایل ها با کربن هوا!

دانشمندان به ساخت مواد شفابخش برای صفحه نمایش ها به یک واقعیت تجاری نزدیک تر می شوند.

0

مواد شفابخش کربن – مواد خورشیدی که از دی اکسید کربن اتمسفر به منظور رشد و بهبود مواد است ، این مواد دقیقا همان کاری را می کنند که گیاهان جهت ترمیم بافت های آسیب دیده خود انجام می دهند اما این مواد هنوز در خارج از آزمایشگاه ها وجود ندارد. اما دانشمندان در حال تبدیل شدن به یک واقعیت تجاری هستند.

وقتی این مواد در دسترس عموم قرار گیرند ، احتمالا در ابتدا از آن ها به عنوان پوششهای “خود درمان” در تولید انبوه  ترمز ماشین، تلفن همراه و پارچه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

هنگامی که سطوحشان شکسته یا خراشیده می شوند، به راحتی می توانند شکاف را با قرار گرفتن در معرض هوا و نور خورشید پر کنند و بدون نیاز به هیچگونه اقدام اضافی دیگر! همچنین حمل و نقل آنها هزینه ، قیمت تمام شده برای سازنده و انرژی کارآمدتری خواهند داشت ، زیرا برای اولین بار تولیدکنندگان و سازندگان در این ابعاد به وزن سبکتری دست پیدا خواهند کرد.

محققان گفتند کشف چنین موادی نه تنها از سوخت های فسیلی اجتناب می کنند، بلکه خوردن دی اکسید کربن اتمسفری، منافع بسیار واضح و روشنی برای محیط زیست و آب و هوا دارد.

 

مایکل استرانو، استاد مهندسی شیمی در MIT در این رابطه می گوید: “به عنوان انسان ما میتوانیم انتخاب کنیم تا دنیایی بدون پلاستیک بسازیم ، میتوانیم انتخاب کنیم تا در اطراف خودمان از پلاستیک به عنوان فیبر و ورقه ها استفاده کنیم یا اینکه ما می توانیم طبیعت را دنبال کنیم و از کربن در هوا استفاده کنیم.”

منبع popsci.com
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.