گوگل مپ مسیریاب سخنگوی ویز را امتحان می کند!

0

گوگل مپ و ویز در حال حاضر به کمپانی گوگل تعلق دارند. گوگل مپ یک اپلیکیشن موقعیت یاب جهانی است که کاربران با استفاده از آن میتوانند علاوه بر نقشه آنلاین ، به تمامی جزئیات مسیر از جمله میزان ترافیک ، زمان تخمینی مسیر ، مسیرهای ثانویه ، جایگاه های بنزین و… دسترسی داشته باشند.

اما در مسیریاب ویز از جمله اطلاعات مربوط به ترافیک ، تله های پلیس ، حوادث و … دیگر ویژگی هایی هستند که کاربران میتوانند از آن ها بصورت آنلاین بهره مند شوند. به نظر میرسد گوگل میخواهد برخی از این ویژگی ها را در گوگل مپ اضافه کند.

مسیریاب سخنگوی ویز
مسیریاب سخنگوی ویز

هم اکنون گوگل درحال تست و توسعه ویژگی ای است کاربران میتوانند با استفاده از آن ، در صورت وقوع حادثه و تصادف برای خودروها که منجرب به بسته شدن کل یا بخشی از خیابان و جاده میشوند ، برای دیگر کاربران گوگل مپ ، گزارش ارسال کنند.
همچنین با استفاده از این ویژگی میتوانند دوربین های کنترل سرعت پلیس را به دیگر کاربران گزارش کنند.
توسعه و پشتیبانی گوگل از این ویژگی ماه ها پیش گزارش شد اما حالا بطور رسمی این ویژگی درحال تست برای برخی کاربران است.

گوگل ویژگی های جدید را امتحان می کند!
گوگل ویژگی های جدید را امتحان می کند!

هر دوی این دکمه ها در پایین صفحه نمایش داده خواهند شد. این ویژگی فقط در حالت لوکیشن Location کار می کند.
اما نکته منفی گوگل مپ همینجاست! شما فقط هنگامی متوجه این گزارش ها از سوی کاربران خواهید شد که در مسیر شما باشند. به عنوان مثال اگر شما مسیر مشخص شده ای نداشته باشید این چنین گزارش هایی را دریافت نخواهید کرد. این ویژگی ها درحال آپدیت میباشند و ممکن است گوگل در این سیاست تجدید نظر کند.
لذا اگر میخواهید از گزارش های آنلاین اطراف خود باخبر باشید به شما توصیه میکنیم از ویز استفاده کنید.

منبع bgr.com
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.