حل بدترین ویژگی گوشی های آیفون و اندروید توسط گوگل

0

تفاوتی نمی کند که چقدر به آیفون یا اندروید وافادار هستید، احتمالا همه شما می دانید که بدترین چیز در مورد گوشی های آیفون و اندروید عمر باطری است. بله، بیشتر گوشی های جدید یک روز را دوام می آورند، و مشخصا اندروید در این زمینه سبقت گرفته است، چرا که تولید کنندگان این گوشی ها را با باطری های ظرفیت بالایی تولید می کنند.اما عمر باطری هیچ وقت کافی نبوده، مخصوصا که عمر باطری ها هم به مرور زمان کمتر می شود. خوشبختانه گوگل در این هفته اخیر در حین برگزاری اجلاس توسعه دهندگان خود به اشتباه خود اقرار کرد.با ما همراه باشید .

 

راه حل گوگل برای افزایش عمر باطری گوشی ها چیست؟

گوگل به تازگی راه حلی را برای افزایش عمر باطری گوشی های اندروید و آیفون های جدید ارائه کرد. مشخص شد که راه حل خیلی آسان تر از این حرف هاست. تنها کافی است هر موقع که امکانش هست به دارک مود سوییچ کنید. این راه حلی است که خیلی از شماها ممکن است مدت ها پیش به آن پی برده اید. دارک مود به دوام عمر باطری کمک می کند.

باطری چه گوشی هایی با سوییچ کردن به دارک مود (تم تاریک) بیشتر دوام می آورد؟

باید بدانید تنها گوشی هایی از این مزیت بهره می برند که صفحه نمایشگر OLED دارند. اما خب قطعا دیگر این مسئله چالش بزرگی به حساب نمی آید چرا که اکثر پرچمدارن دارای پنل OLED هستند . آیفون ها هم از سری X به بعد مشکلی در این زمینه نخواهند داشت چرا که از پنل OLED در این سری از گوشی ها استفاده شده است.

مقایسه تصویری مصرف انرژی بین گوشی Pixel و iPhone 7

گوگل با تحقیق در مورد مصرف انرژی بر روی گوشی های با تم روشن و سیاه نتیجه گرفت که در حالت ماکسیموم روشنایی، حالت دارک مود بر روی پنل های OLED همیشه مصرف باطری کمتری دارند. در پنل های OLED هر پیکسل به صورت مستقل روشن خواهد شد و این دلیلی است که دارک مود انرژی باطری را حفظ می کند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید گوشی پیکسل گوگل در مقایسه با آیفون 7 که دارای پنل LCD است مصرف انرژی کمتری دارد.

یوتیوب نمونه ای از تغییرات طراحی گوگل در این زمینه است:

نتیجه گیری :

تمام گوشی های سری پیکسل، پرچمداران سامسونگ مانند سری های S و سری Note و گوشی های جدید آیفون که شامل iPhone X ،  iPhone XS و iPhone XS MAX همگی صفحه نمایشگر OLED دارند. اما در هیچ کدام از آن ها حالت تاریک (dark mode) واقعی نمی بینید. این به معنی آن نیست قرار است گوشی های آینده با تم دارک معرفی شوند بلکه احتمالا شاید برنامه های مستقلی خواهیم بود که به کاربر پیشنهاد استفاده از تم تاریک را خواهند داد.

منبع BGR
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.