چگونه پروفایل تجاری اینستاگرام Business Profile بسازیم؟

0

از زمان معرفی پروفایل های تجاری اینستاگرام در سال 2016 ، برندها و کسب و کار ها بارها از خود سوال پرسیده اند: “آیا باید اکانت خودمان را به بیزینس پروفایل تغییر دهیم یا اکانت را بصورت شخصی نگهداریم؟”

برای بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک این تصمیم سختی نبود و درحال حاضر 25 میلیون پروفایل تجاری به اینستاگرام متصل است. با این حال بسیاری از برندها و شرکت ها نگران این هستند که بعد از تغییر پروفایل چه تغییراتی در پیج آن ها اعمال خواهد شد و آیا نرخ تعامل کاربران تغییری خواهد کرد یا خیر.

ما این را دریافتیم که با توجه به الگوریتم های فیسبوک ، نشان دادن پست های دوستان و خانواده ( آشنایان ) به کاربران نسبت به کسب و کار ها اولویت هایی وجود دارد ، اما نمیدانیم این در مورد اینستاگرام صدق میکند یا خیر.

با این حال تمام شواهد نشان میدهد که تغییر حساب کاربری شما به یک حساب تجاری در اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد که جزئیاتو تجزیه و تحلیل بهتری نسبت به کاربران خود داشته باشید و این ابزارها که فقط در حساب تجاری اینستاگرام در دسترس است ، به شما کمک می کند تا روز به روز پیشرفت بهتری را در پیج خود شاهد باشید.

پروفایل تجاری اینستاگرام
پروفایل تجاری اینستاگرام

ما در این پست از وبسایت پلاتیوم قصد داریم به شما آموزش دهیم که “چگونه اکانت خودتان را از یک پروفایل شخصی به یک ‌پروفایل تجاری اینستاگرام تبدیل کنید” و همچنین به “بررسی مزیت های بیزینس پروفایل اینستاگرام” خواهیم پرداخت.

تفاوت اکانت شخصی و تجاری اینستاگرام چیست؟

عمده ترین تفاوت ها بین یک اکانت شخصی و یک اکامت تجاری اینستاگرام ، دسترسی به ویژگی هایی مانند Insight ، اطلاعات تماس ، تبلیغات در اینستاگرام و موارد دیگر است.

قبل از ارائه اکانت تجاری توسط اینستاگرام برندها و کسب و کارها مجبور بودند تمامی اطلاعات تماس خود را در Bio بنویسند، اما هم اکنون هنگامی که شما پیج خود را به یک بیزینس پروفایل اینستاگرام تغییر دهید شما قادر خواهید بود به ویژگی های مربوط به اطلاعات تماس دسترسی یابید و آدرس ، شماره تماس ، و ایمیل خود را به راحتی در اختیار کاربران قرار دهید تا در صورت لزوم با شما در ارتباط باشند.

مطمئنا شما میتوانید بصورت شخصی نیز اکانت مربوط به کسب و کار خود را با پروفایل شخصی مدیریت کنید اما چرا باید خودرا محدود کنید وقتی که میتوانید با تبدیل پیج خود به یک اکانت تجاری به ویژگی های بیشتری دسترسی داشته باشید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل تبدیل کنیم؟

1- به اکانت اینستاگرام خود لاگین Login کنید و به تنظیمات Settings بروید.

2- روی گزینه “Switch to Business Profile” تپ کنید.

در این مرحله اینستاگرام به شما توصیه می کند که پروفایل تجاری اینستاگرام خود را به یک پیج فیسبوک متصل کنید.(میتوانید‌با انتخاب گزینه Skip از این مرحله عبور کنید.)

در این مرحله یک دسته بندی برای اکانت تجاری اینستاگرام خود انتخاب کنید.

در این مرحله باید اطلاعات تماس خود را ” شماره تماس ، ایمیل و آدرس” وارد کنید. (حداقل باید یکی از این موارد را وارد کنید.)

و کار‌تمام است! تبریک میگویم ، حالا شما یک بیزینس اکانت اینستاگرام دارید.

چگونه بیزینس اکانت اینستاگرام را به اکانت شخصی بازگردانیم؟

اگر بنا به هر دلیلی بخواهید بیزینس اکانت خود را به اکانت شخصی بازگردانید با استفاده از روش زیر میتوانید این کار را انجام دهید.

1- به اکانت اینستاگرام خود لاگین Login کنید و به تنظیمات Settings بروید.

2- روی بخش “Business Settings” تپ کنید و “Switch Back to Personal Account” را انتخاب کنید.

3- اینستاگرام یک پیام به شما نمایش خواهد داد که “آیا مطمئن هستید میخواهید به اکانت شخصی بازگردید؟”
روی “Switch back” برای تایید تپ کنید.

به خاطر داشته باشید شما همیشه میتوانید به بیزینس اکانت برگردید اما اگر یک صاحب برند یا کسب و کار هستید به شدت به شما توصیه میکنیم که از اکانت تجاری اینستاگرام استفاده کنید.

مزایای پروفایل کسب و کار اینستاگرام

همانطور که گفته شد ، هنوز برخی افراد در تبدیل اکانت خود به پروفایل بیزینسی اینستاگرام مردد و دودل هستند. اما نادیده گرفتن تمامی مزیت های آن بسیار سخت است.

بطور جدی میتوان از عمده ترین مزیت های اکانت پروفایل کسب و کار اینستاگرام این چهار مورد را میتوان نام برد:

دسترسی به Insight اینستاگرام (تجزیه و تحلیل)

این احتمالا اصلی ترین دلیلی است که صاحبان کسب و کار ، اکانت های خود را به تجاری تغییر میدهند. اگر شما درحال حاضر از یک حساب کاربری شخصی استفاده می کنید قطعا اطلاعات زیادی در مورد بازدیدها ، آمار پست و استوری های خود ندارید.

در بهترین حالت شما میتوانید این بررسی ها را بصورت دستی انجام دهید. حالا اگر پیج شما یک پیج پربازدید باشد که روزانه هزاران بازدید کننده ، لایک و کامنت دریافت میکند این کار قطعا غیر ممکن خواهد بود. حال وقتی که شما اکانت خود را به Business Profile اینستاگرام تبدیل میکنید ، به آمار و تجزیه و تحلیل Insight اینستاگرام دسترسی خواهید داشت.

این یک پلتفرم رسمی اینستاگرام برای بررسی و آنالیز اطلاعات مربوط به تعامل کاربران و مخاطبان پیج شما و همچنین تعداد کل بازدیدهای پیج، کسانی که از پروفایل شما بازدید کرده اند، مجموع لایک و کامنت ها، تعداد اقداماتی که کاربران در پیج شما انجام داده اند و آمار پایه مربوط به بازاریانی در اینستاگرام می باشد.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات بطور کلی یعنی نمایش پیام خود به مخاطبان هدف به نحوی که توجه آن ها را جلب کند. اینستاگرام در حال حاضر توجه خیلی زیادی را به خود جلب کرده است ، این توضیح و دلیل خوبی برای کسب و کارهاست تا در آن به تبلیغات بپردازند.


در واقع انتظار میرود درآمد اینستاگرام از 3.6 میلیارد دلار در سال 2017 ، به 7 میلیارد در سال 2018 برسد.

 

ارسال پست به اینستاگرام از طریق دسکتاپ

اینستاگرام در اوایل سال جاری (2018) اعلام کرد که با استفاده از API های خود به کاربران اجازه میدهد تا آن ها از طریق یک سیستم عامل شخص ثالث (دسکتاپ) ، به اکانت اینستاگرام خود پست ارسال کنند.

 

اطلاعات تماس شما

یکی دیگر از مزایای حساب تجاری در اینستاگرام اضافه شدن چند ویژگی در پروفایل خودتان است ، به عنوان مثال:
با انتخاب کلمه Call بدون نیاز به جستجو برای شماره تلفن یا ایمیل پشتیبانی ، به راحتی میتوانید به فروشگاه یا شرکت مورد نظر خود تماس بگیرید.

درحالی که ممکن است این موضوع خیلی با اهمیت به نظر نرسد این را به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی بهترین انتخاب برای ایجاد رابطه مستقیم و ارائه خدمات به مشتریان هستند. بدین معنی است که وقتی مشتریان شما مشکل احتمالی با محصول ارائه شده و یا شرکت شما داشته باشند اولین جایی که به آن مراجعه خواهند کرد ، نه وبسایت شما بلکه شبکه های اجتماعی شماست.

شما وظیفه دارید این راه ارتباطی را برای مشتریان خود تا جای ممکن آسان کنید تا آن ها بتوانند در مورد مشکلات احتمالی با شما درتماس باشند. افزودن یک ایمیل و یا اضافه کردن دکمه Tap to Call میتواند راه حل بسیار مناسبی برای پشتیبانی مشتریان شما باشد.

 

حالا زمان آن فرا رسیده است تا تغییرات را انجام دهید.

امیدواریم که توانسته باشیم تمامی مسائل مربوط به بیزنس اکانت اینستاگرام را بصورت کامل و مفید به شما کاربران عزیز وبسایت پلاتیوم توضیح داده باشیم.

اگر شما صاحب یک کسب و کار در اینستاگرام هستید ما به شدت به شما توصیه میکنیم اکانت خود را به یک اکانت بیزنس اینستاگرام تبدیل کنید. مزیت های این تغییر بسیار برای کسب و کار شما مفید است و فقط یک دقیقه طول میکشد!

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع sproutsocial.com
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.