4 ویژگی اینستاگرام که روند بازاریابی 2019 را تغییر می دهد!

0

شبکه های اجتماعی به طور مداوم درحال تغییر و تحول هستند. هر ساله هنگامی که الگوریتم ها به روز رسانی می شوند نحوه‌ی ارتباطات ما را با دنیا تغییر می دهند. در ماه های اخیر شاهد آن بودیم که الگوریتم و ویژگی های جدید اینستاگرام بیشتر به سوی توسعه کسب و کارهای فعال در اینستاگرام متمرکز بوده است.

حال سوالی که باید پرسید این است ؛ آیا شما به عنوان یک صاحب کسب و کار از تمامی ویژگی های اینستاگرام جهت توسعه کسب و کار خود استفاده می کنید؟
باتوجه به 1 میلیارد کاربر در اینستاگرام، شما نباید شانس خود را برای استفاده از آخرین روش‌های بازاریابی در اینستاگرام از دست دهید.

در این پست از وبسایت پلاتیوم قصد داریم به بررسی ویژگی هایی از اینستاگرام بپردازیم که روند بازاریابی را تغییر داد!

نحوه عملکرد IGTV

در ماه ژوئن سال جاری از IGTV به عنوان یک پلتفرم اشتراک ویدئو در بستر اینستاگرام رونمایی شد. اینستاگرام IGTV را به عنوان یک ویژگی جهت اشتراک ویدئو با مدت زمان طولانی تر ساخته است اما این پلتفرم نمی تواند جایگزینی برای یوتیوب باشد.

درعوض IGTV به فعالان کسب و کار در اینستاگرام این امکان را می دهد تا بتوانند ارتباط بهتری با مشتریان یا مخاطبان خود برقرار کنند لذا اهمیت IGTV برای کسب و کارها اثبات شده است.

اما چرا باید از IGTV استفاده کنیم؟
اما چرا باید از IGTV استفاده کنیم؟

قبلا اینستاگرام امکان اشتراک گذاری ویدئو های کوتاه مدت را در استوری اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده بود. با این حال IGTV به اکانت های تجاری اینستاگرام این امکان را می دهد تا بتوانند ویدئوهای طولانی تا مدت زمان 1 ساعت را در این بستر آپلود کنند. می توانید با مراجعه به این پست هر آنچه را که لازم است در مورد IGTV بدانید.

اما چرا باید از IGTV استفاده کنیم؟

برای پاسخ دادن به این سوال بیایید به آمار جمعیتی اینستاگرام نگاهی بیندازیم. تقریبا %59 کاربران IGTV بین 18 تا 29 سال سن دارند. همانطور که آمار نشان می دهد افراد جوان، علاقمند به تماشای ویدئو های منتشر شده روی تلفن همراهشان هستند.
اینستاگرام حالا در رقابت با یوتیوب است تا به کاربران اجازه بدهد که فیلم های خود را با فرمت صفحه عمودی بسازند.

نحوه‌ی استفاده ازIGTV در بازاریابی اینستاگرام

برای استفاده از IGTV ، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار ابتدا باید ویدئوهای خود را با فرمت عمودی ایجاد کنید.
بعد از اینکه این کار را انجام دادید، شما میتوانید:

  • از IGTV برای پخش ویدئو و محتوای منحصر بفرد استفاده کنید.
  • از آن برای اشتراک گزاری اخبار جدید و هیجان انگیز استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که همیشه به نظرات کاربران و مخاطبان خود احترام بگذارید و سعی کنید تا ویدئوهایی با درنظر گرفتن سلیقه آن ها تولید کنید.

استوری اینستاگرام روابط اجتماعی شما را گسترش می دهد

استوری اینستاگرام درحال حاضر یک جزء حیاتی از روش های بازاریابی دیجیتال است. روزانه حدودا 300 میلیون کاربر از استوری اینستاگرام استفاده می کنند و می توان گفت معمولا مردم به استوری ها علاقمند هستند.

استوری اینستاگرام روابط اجتماعی شما را گسترش می دهد
استوری اینستاگرام روابط اجتماعی شما را گسترش می دهد

آمار بازاریابی دیجیتال در استوری ها قابل تامل است. بسیاری از کسب و کارهای اینستاگرامی توجه ویژه ای به ارائه محتوای ویدئویی دارند و تقریبا %1200 ویدئوها بیشتر از عکس و متن به اشتراک گذاشته می شوند. خبر خوب این است که نیاز نیست استوری ها خیلی پیچیده باشند تا مورد توجه قرار بگیرند.

بیشتر در ارسال استوری ها سعی کنید:

  • پشت صحنه کار خود را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما فروش پوشاک در اینستاگرام است ؛ می توانید در بخش استوری علاوه بر معرفی محصولات از نحوه‌ی تامین محصول تا بسته های ارسالی و لیست ارسال هر روز را به کاربران و مشتریان خود نمایش دهید. این کار باعث جلب اعتماد بسیاری از کاربران خواهد شد.
  • می توانید از مشتری های خود بخواهید تا پس از دریافت کالا، هنگام استفاده از آن عکس بگیرند و برای شما ارسال کنند و شما در استوری اینستاگرام آن ها را به اشتراک بگذارید.
  • می توانید از استوری اینستاگرام به عنوان نظر سنجی برای دانستن هرچه بهتر سلیقه مشتریان و کاربران خود استفاده کنید.

استوری اینستاگرام دارای معیار و ابزارهای تعامل خود، از جمله پاسخ به استوری، جلو ، عقب کردن یا رد کردن یک استوری  است.

تعامل در اینستاگرام، کلید موفقیت

با افزایش ویژگی هایی نظیر نظرسنجی های استوری در اینستاگرام که امروزه روند بازاریابی را تغییر داده است، می توان گفت نام بازی جدید در این شبکه اجتماعی محبوب،  “تعامل” است.

سالهاست بازاریابان شبکه های اجتماعی با استفاده از ویژگی های مختلف و جزئیات سعی دارند تعامل بیشتر با مشتریان خود برقرار کنند. هرچه بیشتر درمورد مخاطبین خود بدانید، بیشتر احتمال دارد که با آنها ارتباط برقرار کنید و درنهایت محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنید.

در سال 2019، اینستاگرام ویژگی های بیشتری را برای ایجاد ارتباطات کسب و کارها با مخاطبان خود فراهم می کند و راه را برای وفاداری مشتریان برندها را هموار می کند.

چگونه از استوری اینستاگرام در جهت بازاریابی برند خود استفاده کنیم؟

اینستاگرام در سال گذشته به روز رسانی های زیادی انجام داد تا به عنوان یک کانال تجارت الکترونیک دوستانه، کسب و کارها بتوانند ارتباطات هرچه بیشتری را با کاربران خود برقرار کنند. به عنوان مثال:

  • ایموجی اسلایدرها: یکی از آخرین آپدیت هایی که اینستاگرام در بخش استوری از آن رونمایی کرد قابلیت ایموجی اسلایدر است. این ویژگی که شباهت بسیار زیادی با نظر سنجی دارد، به کاربران اجازه می دهد تا احساسات و علایق خود را با استفاده از حرکت دادن یک ایموجی در راستای یک خط ابزار کنند. این ویژگی اطلاعات مفیدی را درمورد علایق افرادی که شما درحال ارتباط با آن ها هستید به شما خواهد داد.
  • سوالات متداول: اگر شما هم از پاسخ دادن سوالات تکراری به مشتریان خود خسته شده‌اید کافی است سوالات را در بخش استوری اینستاگرام ایجاد کنید و به آن ها پاسخ دهید سپس آن ها را در بخش Highlight قرار دهید.

پست های فروشگاهی Shoppable به کار خود ادامه خواهند داد

اخیرا اینستاگرام بطور فزاینده ای برای کسب و کارها، فروشندگان و برندها در تجارت الکترونیک جذاب تر شده است.
تبلیغات بر روی این شبکه اجتماعی به سطح جدیدی رسیده است زیرا شرکت ها این را دریافته اند که %70 کاربران اینستاگرام از تلفن همراه خود برای خرید آنلاین محصولات استفاده می کنند.

پست های فروشگاهی Shoppable
پست های فروشگاهی Shoppable

پست های Shoppable در سال 2018 با پشتیبانی در بیشتر کشورها راه اندازی شد و در بخش استوری اینستاگرام نیز مورد استفاده قرار گرفت. این یک راه نهایی برای بهینه سازی مسیر مشتریان برای خرید است.

چگونه از تگ محصولات اینستاگرام در جهت بازاریابی برند خود استفاده کنیم؟

قطعا کمک کردن به مشتریان خود برای خرید آسانتر از فروشگاه شما ، علاوه بر اینکه بهترین روش تعامل با مشتری است ، در کسب درآمد شما نقش بسزایی دارد. قابلیت تگ محصولات در پست ها و استوری های اینستاگرام، تجارت الکترونیک را آسانتر از هر زمان دیگری کرده است.

با تپ کردن روی دکمه “Shop Now” کاربران بصورت خودکار از صفحه اینستاگرام شما به یک صفحه محصول در وبسایت شما منتقل می شوند. با اینکه استفاده از تگ محصولات در اینستاگرام هنوز در بین کاربران جا نیفتاده است اما با رشد این شبکه اجتماعی قطعا یکی‌ از روش های موثر بازاریابی در سال 2019 خواهد بود!

آیا شما از آخرین آپدیت های اینستاگرام استفاده می کنید؟

اینستاگرام هرساله برای کسب و کارها و مشتریان جذابتر و جذابتر خواهد شد. با این وجود اگر شما با روند تغییرات اینستاگرام هماهنگ و سازگار نباشید نمی توانید نیازهای مخاطبان خود را برآورده کنید.

به نظر شما برترین آپدیت های اینستاگرام در 2018 چه بوده است و چه ویژگی های جدیدی را برای سال 2019 پیش بینی می کنید؟! نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع sproutsocial.com
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.