خسارت 10 میلیون دلاری گوگل به خاطر یک مستطیل زرد

  • 18 آذر 1397
  • 0 نظر
  • فرشاد قلاتی

[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”5110″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده که خطای یکی از کارآموزان گوگل باعث شد تا یک آگهی اشتباه روی “تعداد پرشماری” از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل پخش شود.

این اشتباه، منجر به این شد که یک چهارگوش زرد رنگ خالی چند روز پیش به مدت ۴۵ دقیقه در بسیاری از وب‌سایت‌ها در آمریکا و استرالیا دیده شود.

این اتفاق وقتی افتاد که کارمندان گوگل می خواستند یاد بگیرند که چگونه با سامانه انتشار آگهی گوگل، از خانه خود کار کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]در این حین یکی از کارآموزان در سامانه خرید آگهی گوگل، یک چارگوش زرد را “بیش از میزانی که برایش تعیین شده بود”، برای انتشار فرستاد.

گوگل می گوید:

به محض این که از این اتفاق غیر‌عمد آگاه شدیم، سریعا از پخش این آگهی جلوگیری کردیم.

اگر این اتفاق خیلی ناگوار به نظر نمی‌رسد باید بدانید که این کارآموز قیمت پایه این آگهی را ده برابر حد معمول تعیین کرده است. یعنی 25 دلار به ازای هر CPM ( هزینه هر هزار ایمپرشن ). در صورتی که قیمت معمول هر آگهی در بازار تبلیغات بین 2 تا 4 دلار است.

گوگل قول داده است که هزینه این آگهی را به سایت ها و اپلیکیشن‌های نمایش دهنده آن پرداخت کند. مشخص نشد که گوگل چقدر بابت این اشتباه متضرر شد اما فایننشال تایمز تخمین زده است که چیزی حدود 10 میلیون دلار گوگل باید به منتشر کنندگان این آگهی بپردازد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه