گیاه رباتیک و حرکتش به سمت نور

0

با وجود علاقه ما، زنده نگه داشتن یک گیاه می تواند برای خیلی از ماها کار سختی باشد. حال به این فکر کنید که یک گیاه به تنهایی بتواند خودش را به منبع نور نزدیک کرده و به زندگی اش ادامه دهد.

Elowan رباتی ساخته شده توسط دانشگاه MIT است که با اتصال به یک گیاه خانگی می تواند نیازش برای نور را تشخیص می دهد. ( به نظر می رسد این نام از شخصیت “گیاه دانشمند” در بازی Starflight 3 نشأت می گیرد).

وقتی که یک گیاه معمولی به نور نیاز دارد، از خود سیگنال های الکتریکی ساتع می کند که باعث تمایل و رشد گیاه به سمت آن می شود. وقتی Elowan نیاز به نور دارد، این سیگنال های الکتریکی توسط ماشین ترجمه شده که به حرکت به سمت نور منجر می شود. گیاه اساسا خود را حرکت می دهد چرا که نیاز دارد.

جالب است بدانید که :

گیاهان به طور طبیعی درون خود سیگنال های بیو الکتروشیمیایی دارند. آن ها در پاسخ به شرایط محیطی مختلف واکنش نشان می دهند و این سیگنال ها را در بافت ها و ارگان های خود تولید می کنند. این سیگنال های الکتریکی در واکنش به تغییرات در نور، جاذبه، شبیه سازی مکانیکی، دما، زخمی شدن و حتی موارد دیگر نیز تولید می شوند. در واقع این ها سیستم های فعال الکتریکی هستند که به راحتی در طبیعت اتفاق می افتد.

منبع Entrepreneur.com
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.