راهنمای خرید مموری کارت microSD

0

اگر زمان آن فرا رسیده است تا یک مموری کارت microSD خریداری کنید، به شما توصیه می‌کنیم تا این پست از وبسایت پلاتیوم را کاملا مطالعه کنید.

معمولا برای ارتقا و افزایش حافظه‌ی ذخیره سازی در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ تاپ‌ها و هلیشات‌ها (پهباد‌های بدون سرنشین) از مموری کارت‌های microSD استفاده می‌شود، اگرچه مموری کارت‌های فول سایز بین دارندگان دوربین‌های دیجیتال بسیار محبوب هستند.

در ابتدا نگاهی به تفاوت اندازه‌های مموری کارت‌ها بیندازیم:

  1. مموری کارت‌های استاندارد – Standard SD cards : SD (SDSC), SDHC, SDXC, SDIO — 32 x 24 x 2.1-1.4mm
  2. مموری کارت‌های مینی – miniSD cards : miniSD, miniSDHC, miniSDIO — 21.5 x 20 x 1.4mm
  3. مموری کارت‌های میکرو – microSD card : microSD, microSDHC, microSDXC — 15 x 11 x 1mm

علاوه بر این در اوایل سال جاری انجمن SD مشخصات دو نوع مموری کارت جدید را اعلام کرد:
یک SD در طبقه بندی فوق العاده که ظرفیت بیش از 128 ترابایت را پشتیبانی خواهد کرد و همچنین ساخت  یک ‌محصول مشترک با PSI-SIO جهت پشتیبانی از پروتکل PCIe 3.0/NVMe v1.3 با سرعت انتقال بیش از 985 مگابایت در ثانیه.

مموری کارت‌های microSD

در این مطلب ما به صراحت توصیه می‌کنیم که از مموری کارت‌های microSD استفاده کنید.

انجمن SD در ماه جولای سال 2005 مشخصات نهایی microSD را اعلام و تایید کرد. در آن زمان این مموری کارت‌ها فقط 128 مگابایت را ذخیره و پشتیبانی می‌کردند-محدودیتی که بعدها توسط ویژگی‌های SDHC  و SDXC گسترش پیدا کرد.

  • microSD : حداکثر حافظه 2 گیگابایت، حداکثر سرعت انتقال 25 مگابایت بر ثانیه، موارد استفاده در FAT12 ،FAT16 یا FAT16B
  • microSDHC : ظرفیت حافظه بین 4 تا 32 گیگابایت، سرعت انتقال بین 50 تا 150 مگابایت بر ثانیه، استفاده در FAT32
  • microSDXC: ظرفیت حافظه بین 32 تا 200 گیگابایت، سرعت انتقال بین 50 تا 312 مگابایت در ثانیه، استفاده در exFAT

مموری کارت های MicroSDXC

همانطور که اشاره شد، بخش قابل توجهی از مموری کارت های SD موجود در بازار در حال حاضر از نوع microSD هستند و اکثریت آن‌ها از ویژگی های microSDXC پشتیبانی می‌کنند که احتمالا این همان مموری کارتی است شما دنبال آن هستید یا قصد دارید آن را خریداری کنید.

مموری کارت های MicroSDXC را می توان به دسته بندی‌های مختلف از نظر سرعت تقسیم کرد:

شماره هایی که در کنار کلمه”Class” هر دسته بندی قرار دارد به روشنی سرعت انتقال این مموری کارت ها را نشان می‌دهد.

به عنوان مثال: “Class 2” به معنی (2MB/s) است و همچنین مموری های “Class 10” به معنی (10MB/s) که به راحتی قادر به ذخیره سازی ویدئوها با فرمت 4K هستند.

کدام مموری کارت را باید خریداری کنیم؟

مقرون به صرفه ترین مموری کارت microSD

کارت حافظه microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus کلاس 10

مموری کارت microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus از نوع کلاس 10 با سرعت خواندن 80 مگابایت  و سرعت نوشتن 20 مگابایت بر ثانیه ، همچنین دارای یک آداپتور کارت SD است که می‌توان با استفاده از آن سایز مموری را به استاندارد تغییر داد. این مموری کارت در سال گذشته پرفروش ترین microSD در دیجیکالا بود.

اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید کارت حافظه microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus کلاس 10 با ظرفیت 128 گیگابایت است. همچنین سرعت خواندن 100 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 90 مگابایت بر ثانیه است که به میزان قابل توجهی افزایش یافته اند و هر دوی آن‌ها هم اکنون قابل دسترس در دیجیکالا هستند.

بهترین کارت حافظه microSD با کارایی بالا

کارت حافظه microSDXC سن دیسک مدل Extreme V30 کلاس A2

بهترین کارت حافظه از نظر کاربران، کارت حافظه‌ای است که به اندازه‌ی کافی فضا برای ذخیره سازی داشته باشد و به اندازه کافی سریع باشد.
با این حال، برای استفاده تخصصی تر عملکرد بالایی از مموری کارت انتظار می‌رود، در ابتدا شما باید مطمئن شوید که دستگاه شما با microSD که درحال خرید آن هستید مطابقت دارد و می‌توانید از حداکثر راندمان مموری کارت خود استفاده کنید.


اگر می‌خواهید یک مموری کارت برای تلفن همراه خود خریداری کنید باید بیشتر یه سرعت دسترسی خواندن و نوشتن رندوم مموری کارت اهمیت بدهید. در لیست مموری کارت‌هایی با عملکرد بالا رتبه بندی شده است و سرعت بسیار مناسبی برای اجرای اپلیکیشن‌های موبایل دارد. سرعت خواندن این مموری کارت 100 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن 667x است.

اگرچه تجربه نشان داده است که شما نباید تا این سرعت را در همه اوقات انتظار داشته باشید اما این مموری کارت جهت استفاده در تلفن همراه بسیار قدرتمند است.

برای ضبط ویدئو در هلیشات‌ها و یا تجهیزات ویدئویی مانند دوربین‌های دیجیتال، شما به یک مموری کارت با بالاترین امتیاز و فاکتور (UHS-II V90) نیاز خواهید داشت که این فاکتور در microSD‌ها موجود نیست، اما گزینه بعدی شما برای انتخاب مموری کارت می‌تواند microSDXC UHS-II باشد که سرعت خواندن آن 300 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوستن آن 100 مگابایت بر ثانیه است.

در نهایت اگر شما قصد دارید تا بهترین کارایی را در تجهیزات ویدئویی تجربه کنید، پلاتیوم به شما توصیه می‌کند که مموری کارت‌های SD (سایز بزرگ) را خریداری کنید تا اینکه از یک microSD با آداپتور تبدیل استفاده کنید.
کارت‌های SD دارای کارایی فوق العاده هستند، سرعت خواندن و نوشتن آن‌ها بطور دائمی 300 مگابایت بر ثانیه است.

منبع TECHSPOT
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.