ساعت مچی مرانه چه‌مدلی بخرم؟ راهنمای خرید

0

در خرید ساعت اولین مسئله اندازه صفحه است. به طور کلی مدل‌های کلاسیک صفحه کوچک‌تری نسبت به مدل‌های اسپرت دارند. پس شما باید قبل از خرید سبک ساعت مچی‌تان را براساس نوع شغل، مکان مورد استفاده، شخصیت و علایق خودتان درنظر بگیرید. همچنین این نکته را درنظر داشته باشید که خواندن زمان و تاریخ و … در صفحه بزرگ ساعت راحت‌تر است. اما از طرفی اگر دستان باریک و لاغری دارید صفحه‌ی کوچک تناسب بیشتری با دستانتان دارد. در این مقاله از پلاتیوم با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید.

جنس صفحه:

جنس صفحه اصلی ساعت است معمولا از پلاستیک، تلق، شیشه و کریستال ساخته می شود. مدل‌های پلاستیک و تلق به نسبت زود خش می‌خورند. اما مشکل جنس شیشه‌ای هم امکان شکستن آن است. بهترین انتخاب برای پوشش صفحه ساعت، کریستال است که ضدضربه، ساییدگی و خش است اما کریستال یک عیب هم دارد و آن هم قیمت بالای آن است.

بند ساعت:

اکثر ساعت‌های مچی زنانه و مردانه در نوع بند فلزی و چرم ارائه می‌شوند. مدل‌های فلزی هم در موقعیت‌های رسمی و هم روزانه انتخاب مناسبی هستند و اگر می‌خواهید تنها یک ساعت داشته باشید استفاده از بند فلزی بیش‌تر توصیه می‌شود. اما مدل‌های چرمی جذابیت منحصر به فردی دارند و یک انتخاب عالی برای موقیت‌های رسمی به حساب می‌آیند. البته اگر رنگ چرم را براساس کفش و کمربند انتخاب کنید برای استفاده روزانه نیز کاملا مناسب خواهد بود.

برند ساعت:

در کنار موارد ظاهری یکی از تاثیرگذارترین معیارهای انتخاب ساعت برند سازنده‌ی آن است. در رده بندی بهترین ساعت‌های مچی اسم برندهای سیکو، رولکس، سواچ، کاسیو، رومانسون و…به چشم می‌خورد. برای آشنایی بیشتر نمونه‌هایی از هر برند را در ادامه مشاهده کنید.

ساعت مچی رولکس ROLEX:

رولکس از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت مچی دنیا است و اولین بار سال 1905 در انگلستان ساخته شد. این برند ساعت از نظر قیمت در رده بالایی قرار دارد و خرید آن برای عموم مردم عملا امکان‌پذیر نیست اما ساعت‌های این برند در نهایت دقت، جزئیات و کیفیت عرضه می‌شوند.

ساعت مچی سیکو SEIKO:

سیکو از پیشتازان تکنولوژی کوارتز در ژاپن است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. این برند نیز هم از نظر کارایی و هم زیبایی از قوی‌ترین‌ها است و علاوه بر ساعت در زمینه جواهرات و عینک هم فعالیت دارد. سیکو مدل‌های خود را از حدود قیمت 45 دلار تا 554 دلار ارائه می‌دهد.

ساعت مچی فسیل fossil:

فسیل از معروف‌ترین برند‌های طراح اکسسوری در آمریکا است. این شرکت توسط دو برادر تاسیس شد که در ابتدا تنها کار واردات و فروش ساعت در آمریکا را انجام می‌دانند. در ادامه با به‌کارگیری بهترین طراحان جوان و خلاق این برند صاحب متنوع‌ترین ساعت‌های مچی شد. تا جایی که توانست چندین جایزه در این زمینه کسب کند و بین هنرمندان و افراد سرشناس طرفداران زیادی پیدا کند.

ساعت مچی دیزل DIESEL:

ساعت مچی دیزل با شعار معروف «برای یک زندگی موفق» در رده بندی بهترین ساعت‌های مچی اسپرت جای گرفته است. دیزل برند ۴۱ ساله ایتالیایی است و ساعت مچی مردانه و زنانه آن جزء پرطرفدارترین اکسسوری‌ها به حساب می‌آید. بازه قیمت ساعت مچی مردانه برند دیزل بسیار متنوع و بین ۱ تا ۹ میلیون تومان می‌باشد و با این بازه قیمت گسترده، همه افراد می‌توانند خریدار ساعت مچی‌های جذاب این برند باشند.

ساعت مچی امگا:

برند امگا بیش از ۱۶۰ سال قدمت دارد. ساعت‌های این برند گاهی به اعماق اقیانوس‌ها سفر کرده‌اند و گاهی با کاشفان. بنیان‌گذار اصلی برند امگا، شخصی بود به نام لوئیس برانت که در ابتدا در کار ساعت‌های جیبی فعالیت می‌کرد. در سال ۱۸۹۴ دو پسر او یک انقلاب نوین در زمینه‌ی سیستم کنترل و قابل تعویض شدن اجزای ساعت پدید آوردند. ساعت‌هایی که دارای این طراحی انقلابی بودند تحت نام تجاری امگا وارد بازار شدند و سال‌ها بعد، در سال ۱۹۰۳، به دلیل موفقیت‌های بسیار زیاد برند امگا نام شرکت که در ابتدا جنرال واچ بود به امگا تغییر پیدا کرد. این آغاز رسمی برند بزرگ امگا بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.