شارژر های پورشه و بی ام و؛ سه برابر سریع تر از تسلا

0

یک گروه تحقیقاتی از اعضا پورشه و بی ام و یک نمونه اولیه از ایستگاه شارژ در آلمان معرفی کرده اند که 450 کیلووات توان شارژ دارد. این ظرفیت سه برابر ظرفیت سوپرشارژرهای تسلا است. تامین همچین توان برقی توسط این ایستگاه جدید، به این معنی است که می توان در عرض 3 دقیقه به اندازه مسافت 100 کیلومتر یک ماشین الکتریکی را شارژ کرد. یا می توان یک BMW i3 را در 15 دقیقه تا 80 درصد شارژ کرد.

در مقابل، سوپرشارژرهای تسلا در حال حاضر ظرفیت حداکثری 145 کیلوواتی را دارند. این در حالی است که تسلا از قبل ظرفیت توان خود را از 120 کیلووات به این مقدار ارتقا داده بود و احتمالا تا مدت زیادی به همین شکل بماند. تسلا برنامه دارد تا سال آینده حداکثر ظرفیت هر ایستگاه شارژ خود را به 250 کیلووات برساند.

متاسفانه آخرین ارتقا تسلا به  145 کیلووات برای کسب مقام سریع ترین ایستگاه شارژ در آمریکا کافی نخواهد بود. چرا که اخیرا شرکت Electrify America اولین ایستگاه شارژ 350 کیلوواتی خود را در کالیفرنیا تاسیس کرد.

ظرفیت واقعی این سوپرشارژرها از ظرفیت واقعی کمتر است اما با این حال هنوز ماشینی ساخته نشده که ظرفیت باطری بیشتری نسبت به یک ایستگاه داشته باشد. نموه اولیه ماشین الکتریکی پورشه تایتان ( که قرار است سال دیگر تولید انبوه شود) تنها مقدار کمی بیشتر از 400 کیلووات برق نیاز دارد. در حالی که دیگر ماشین های الکتریکی مانند Audi E-Tron یا Jaguar I-Pace تنها نیاز به 150 و 100 کیلووات برق نیاز دارند. در حال حاظر سیستم باطری های ماشین های الکتریکی 400 وات و 800 واتی است و نمونه اولیه این ایستگاه های شارژ سریع از هر دو پشتیبانی می کنند. در زمان اتصال به ماشین به صورت اتوماتیک سیستم باطری را تشخیص و بهترین گزینه را برای شارژ اجرا می کند.

هنوز چالش هایی در این زمینه وجود دارد:

مشکل دسترسی: با اینکه ایستگاه های شارژ سریع نمونه های اولیه خود را آماده دارد و در آلمان به اجرا در آورده است، هنوز زیرساخت آماده برای دسترسی گسترده وجود ندارد و نیاز به زمان است.

دسترسی شبکه برق: هنوز این سوال وجود دارد که آیا شبکه برق توانایی تامین به یکباره برق این حجم زیاد از ایستگاه های شارژ سریع را که تشنه برق هستند دارد یا خیر؟

زمان شارژ: جدا از قضیه در دسترس بودن این ایستگاه ها، زمان شارژ کامل ماشین های الکتریکی یکی از چالش های کلیدی است. حتی اگر تعداد زیادی از این ایستگاه های شارژ ساخته شود باز هم زمان 30 دقیقه برای شارژ یک ماشین مشکل زا خواهد بود.

تسلا برای مشکل زمان شارژ راه حل تعویض باطری در زمان شارژ و گرفتن یک باطری  شارژ شده آماده را داده است، اما الان به نظر می رسد که بتوان به راحتی با پمپاژ قدرت بیشتر از طریق یک ایستگاه شارژ این مشکل را حل کرد.

منبع THEVERGE
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.