لینک سازی های داخلی و خارجی سایت

0

همانطور که احتمالا می دانید لینک سازی امری بسیار مهم و ضروری برای بهینه سازی موتور های جستجو گوگل است. اگر شما بتوانید بک لینک های خود را مدیریت کنید و به درستی از آنها استفاده نمایید ، بدون شک رتبه وب سایت شما بهبود میابد.

در سرچ کنسول گوگل بخشی تحت عنوان links وجود دارد که با بهره گیری از آن می توانید لینک های ورودی به وب سایت خود را مدیریت کنید. در این مقاله سعی داریم تا به لینک سازی های داخلی و خارجی به صورت تخصصی بپردازیم و نحوه استفاده از آنها را برای شما بیان کنیم ، پس تا انتها همراه پلاتیوم باشید.

استخراج لینک های یک سایت به کمک سرچ کنسول گوگل

شما با استفاده از سرچ کنسول گوگل این امکان را خواهید داشت که اقدام به استخراج بک لینک های یک وب سایت کرده و آن را به طور کامل ارزیابی کنید. برای بررسی داده های مربوط به لینک سازی داخلی و خارجی از طریق سرچ کنسول گوگل باید به ترتیب زیر جلو بروید:

1.در ابتدای کار باید وارد حساب شخصی خود شوید.

2.سپس از طریق پیشخوان گوگل سرچ کنسول منو links را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک نمایید.

3.در قسمت links سرچ کنسول گوگل شما با دو بخش external و internal مواجه خواهید شد که می توانید از آنها برای استخراج لینک های یک وب سایت استفاده نمایید. در ادامه توضیحات تخصصی تر را برای شما به اشتراک می گذاریم.

ارزیابی لینک های داخلی وب سایت
ارزیابی لینک های داخلی وب سایت

ارزیابی لینک های داخلی وب سایت

1. Top linking domains: در این قسمت از گزارش لینک های سایت در وبمستر تولز دامنه اصلی ، وب سایت هایی که بیشترین لینک را به شما داده اند ، نمایان می شوند.

طبقه بندی لینک های قرار گرفته در این قسمت بر اساس تعداد لینک هایی است که از وب سایت های حاضر به سایت شما داده شده است. وب سایت ها بر اساس دامنه اصلی خود نشان داده می شوند و ساب دامین های آن حذف خواهد شد. همچنین دامنه ها بدون www نشان داده می شوند.

نکته: باید مطمئن شوید که تمام وب سایت هایی که نام آنها در لیست وجود دارد را میشناسید. اگر متوجه شدید که سایتی ناشناخته و یا ناخواسته در این لیست وجود دارد ، بهتر است که آن را حذف کنید. چرا که ممکن است لینک به صفحات اسپم رتبه شما را بکاهد.

همچنین شما می توانید متوجه شوید که آیا وب سایت هایی که برایتان از اهمیت بالایی برخوردار هستند ، به سایت شما اشاره می کنند یا خیر.

2. Top linked pages: در این قسمت شما می توانید مشاهده کنید که کدام یک از صفحات شما بیشترین ارتباط را با یک وب سایت دارند. از این بخش می توانید مشاهده کنید که آیا شناختی که به دنبال آن بودید را در میان وب سایت های دیگر پیدا می کنید یا خیر. با کلیک بر روی گزینه More در پایین نمودار داده شده می توانید لیست کامل صفحات را نگاه بندازید. با URL  مورد نظرتان می توانید وب سایت هایی که به آن صفحات لینک داده اند مشاهده نمایید.

موارد استفاده از گزارش Top linking pages: شما می توانید مطمئن شوید صفحاتی که بیشترین لینک را دریافت کرده اند ، مشخصا همان صفحاتی هستند که شما انتظارش را داشتید.

3. Top linking text: با استفاده از گزارش قرار گرفته در این قسمت می توانید متوجه شوید که از چه متن هایی برای لینک دهی به وب سایت شما استفاده شده است. تنها لینک هایی که خارج از دامنه خودتان قرار گرفته اند ، در نظر گرفته می شود. متن های تکراری که توسط سایت های دیگر لینک شده اند ، با یکدیگر تلفیق خواهند شد. البته که عبارات باید با یکدیگر مطابقت داشته باشد.

همچنین لازم است بدانید که لینک های تصویری و غیر متنی در ستون Link Text به شکل empty نمایش داده می شود. متن لینک داده شده با توجه به میزان تطابق دسته بندی شده و بر اساس تعداد چیدمان می شوند.

 موارد استفاده از گزارش Top linking text: شما می توانید اطمینان پیدا کنید که متن لینک شده همان چیزی است که شما انتظار دارید و به هیچ عنوان متن اسپم در آنها وجود ندارد. همچنین می توانید مطمئن شوید که وب سایت های دیگر سایت شما را به خوبی توصیف می کنند. اگر در وب سایتی این کار به درستی رعایت نشده است ، می توانید محتوای سایت خود را به شکل دقیق تری مشخص کنید.

4. top linked pages from a specific site: در این قسمت شما می توانید متوجه شوید که از کدام وب سایت به صفحات سایت شما لینک داده شده است. صفحات لینک شده بر اساس تعداد لینک هایی که دریافت کرده اند ، طبقه بندی می شوند. برای داشتن دسترسی چنین اطلاعاتی باید از طریق جدول قرار گرفته در Top linked pages و در بخش External links اقدام نمایید.

موارد استفاده از گزارش top linked pages from a specific site: اگر وب سایتی که به شما لینک داده است جزء موارد تاییدی است ، می توانید با استفاده از این گزارش تحلیل کنید که کدام یک از لینک هایی که دریافت کرده اید سود خواهید برد.

اگر وب سایت لینک دهنده جزء اسپم ها باشد ، سعی کنید تا آنها را حذف نمایید. طبیعتا گوگل لینک هایی که از وب سایت های اسپم داده می شود را به آن اهمیت نمی دهد.

5. links from a specific site to page: تمام پیوند هایی که از یک وب سایت به صفحه ای از سایت شما داده شده است را می توانید در این قسمت از وبمستر تولز مشاهده کنید. شما باید از طریق منو Top linking site بر روی URL مورد نظرتان کلیک کنید.

موارد استفاده از گزارش links from a specific site to page: با استفاده از این قسمت می توانید نحوه دسترسی کاربران از یک وب سایت به صفحه مشخصی را ارزیابی کنید.

گزارش لینک های خارجی سایت
گزارش لینک های خارجی سایت

گزارش لینک های خارجی سایت

1. Top linked pages: با استفاده از گزارش قرار گرفته در این قسمت می توانید آگاه شوید که کدام یک از صفحات وب سایت شما بیشتری لینک سازی داخلی را دریافت کرده اند. برای مشاهده اطلاعات مربوطه به این بخش از فرآیند استخراج لینک های یک سایت باید بر روی More کلیک کنید تا داده های مورد نظر خود را تحت عنوان To internally-linked pages مشاهده کنید.

 موارد استفاده از گزارش Top linking pages: در این قسمت از فرآیند استخراج لینک های یک سایت شما می توانید مطمئن شوید که صفحات اصلی وب سایت به درستی در صفحات دیگر لینک شده باشد. در صورتی که شرایط مدنظر شما نیست ، می توانید آنها را ویرایش نمایید.

2. Which of my pages links to my page: در این بخش می توانید مشاهده کنید که کدام یک از صفحات وب سایتتان ، به یک صفحه مشخص لینک شده اند. برای استفاده از این قابلیت باید از قسمت Internal links گزارش های Top linked pages را بررسی نمایید. در این بخش با کلیک بر روی گزینه More وارد جایی می شوید که در آن لینک های وب سایت شما قرار گرفته است. با کلیک بر روی هر کدام از آنها می توانید لیست صفحاتی که به آن لینک شده اند را مشاهده کنید.

در تمامی موارد بالا شما می توانید از داده های مربوط به هر قسمت خروجی بگیرید. برای این کار کافی است وارد بخش مورد نظر خود شده و بر روی دکمه Export کلیک نمایید. امکان دریافت اطلاعات در سه قالب زیر برای شما مهیا می شود:

  • Google Sheets
  • Download Excel
  • Download CVS

لینک سازی داخلی و خارجی یکی از مهم ترین کار ها جهت بهینه سازی وب سایت و موتور های جستجو گوگل است. گوگل وقتی به سایت شما اعتماد کند ، آن را به رتبه های برتر می رساند و در دید کاربران قرار می دهد. پس سعی داشته باشید تا به نکات مهمی همچون لینک سازی توجه کنید.

ممنون که تا این لحظه همراه ما بودید ، اگر سوالی داشتید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید ، حتما در قسمت کامنت برای ما ارسال کنید. همکارانمان پاسخگو شما عزیزان خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.