آموزش تولید محتوا

0

آموزش تولید محتوا یکی از جذاب ترین بخش های سئو می باشد. محتوا ابزاری برای انتقال پیام ها است. تصور کنید اگر از تولید محتوا استفاده نمیکردیم آیا همچنان می توانستیم مخاطب داشته باشیم؟ قطعا نه! پس چه خوب است که ایجاد تولید محتوا را به خوبی یاد بگیریم و آن را برای کاربران عرضه کنیم.

همانطور که احتمالا می دانید ، امروزه تولید محتوا برای بهینه سازی سئو امر بسیار مهمی است و هرکس که بتواند محتوای خوب و یونیکی را ایجاد کند ، قطعا می تواند وب سایت خود را به رتبه های بالا هدایت کند.

مسئله تولید محتوا آنقدر مهم و حیاتی است که یکی از مدیران ارشد گوگل در اواخر سال 2017 درباره بهترین روش های سئو سایت که وب مستر ها باید بدانند چنین گفت:

به طور کلی بهترین روش سئو ، تولید محتوای با کیفیتی است که در اینترنت گسترش پیدا می کند.

حالا که به اهمیت تولید محتوا پی بردید ، نوبت به آشنایی کامل با نحوه ایجاد آن می رسد. تا انتها همراه ما باشید.

به شما توصیه میکنیم مطلب آموزش سئو مقدماتی را در وبسایت پلاتیوم بخوانید.

محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از شروع به تولید محتوا باید به درک درستی از آن برسید. لازم است بدانید محتوا چه کاربردی دارد یا اینکه به چه محتواهایی اثر بخش می گویند. شاید با خودتان بگویید چه فایده که می خواهم تولید محتوا انجام دهم و آخرش که چی! اگر شما مفاهیم تولید محتوا را به خوبی یاد بگیرید می توانید نویسنده فوق العاده ای باشید و در نهایت وب سایتتان به طور باورنکردنی رشد می کند.

اهمیت آموزش تولید محتوا

در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز ، محتوا نویسی مهارت بسیار بزرگی به شمار می آید ، به همین سبب شما باید تک تک تکنیک های تولید محتوا را به خوبی بدانید. دقت داشته باشید که یادگیری تکنیک های محتوا نویسی مسئه اصلی نیست ، بلکه به خاطر سپردن و استفاده از آنان در تولید محتوا مسئله اصلی می باشد.

سعی داشته باشید تا بعد از آموزش تولید محتوا ، به صورت عملی دانسته های خود را به طور آزمایشی برای خود به نمایش بگذارید و ببینید که نقطه ضعف و قوت شما کجاست! با تداوم این کار قطعا می توانید به موفقیت خوبی در زمینه تولید محتوا برسید.

پیش نیاز های آموزش تولید محتوا

پیش نیاز های آموزش تولید محتوا
پیش نیاز های آموزش تولید محتوا

مهارت های تولید محتوا شامل بخش هایی هستند که شما قبل و یا حین آموزش باید آنها را فرا بگیرید. برخی از این مهارت ها برای افرادی که می خواهند به صورت حرفه ای فعالیت داشته باشند لازم و برخی دیگر مزیت برای آنها به شمار می آید. در ادامه این مهارت ها را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت. مهارت هایی که در ادامه خواهیم گفت برای افرادی که قصد تولید محتوا در وبلاگ و یا سایت را دارند بسیار مناسب است.

مهارت نگارش

یک نویسنده باید بتوانید کلام های خود را به زیبایی بیان کند تا کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. برای رسیدن به این مهارت باید بدانید که از علائم نگارشی در کجا استفاده کنید ، همچنین باید دامنه لغات خود را افزایش داده و منظور از هر لغت را به خوبی درک کنید.

مواردی مانند کتاب خواندن ، نوشتن داستان کوتاه و چنین مواردی می تواند به شما در نویسندگی کمک فراوانی بکند.

توانایی درک و شناخت مخاطبان

طبیعی است که هر محتوا برای گروه خاصی از کاربران نوشته می شود ، بنابراین یک تولید محتواگر ماهر باید بداند که از چه کلماتی استفاده کند که بر روی آنها تاثیر گذار باشد. همچنین باید سلیقه خود و نیاز کاربر را شناسایی کند و محتوای خود را با آنها مطابقت دهد.

یک نویسنده خوب باید بتواند نحوه سوال پرسیدن و جستجوی مخاطبان خود را به خوبی درک کند تا عناوین و کلمات کلیدی در محتوای خود را بر اساس این موارد نگارش کند. به این صورت محتوای شما برای موتور های جستجو گوگل نیز با اهمیت شمرده می شود و گوگل رتبه خوبی برای آن در نظر میگیرد.

آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا

یکی از اصلی ترین شاخه های تولید محتوای اورجینال ، نویسندگی برای وب سایت ها است. برای اینکه بتوانید کار خود را به خوبی انجام دهید ، باید با سیستم مدیریت محتوای وب سایت آشنایی کافی را داشته باشید ، در این صورت خودتان به راحتی می توانید محتوایی که تولید کرده اید را بارگذاری کرده و موارد مدنظر را روی آن اعمال کنید. طبق آمار منتشر شده ، وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است که بیشتر وب سایت ها از این سیستم کارهای مربوط به سئو خود را انجام می دهند.

درک نحوه عملکرد موتور های جستجو

حتی اگر هدف شما از آموزش تولید محتوا نویسندگی نباشد ، درک نحوه عملکرد موتور های جستجو می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. اینکه بدانید الگوریتم چیست و موتور های جستجو چگونه در متون و صفحات وب میخزند ، می تواند به شما ایده های خوبی در جهت نوشتن عناوین و جای گذاری کلمات کلیدی بدهد.

توانایی تولید محتوای تصویری

یکی از موارد مهم در مقالات ، وجود تصاویر یونیک می باشد. شخصی که قصد تولید محتوا در وب سایتی را داشته باشد ، باید بتواند تصاویر غیر کپی را ایجاد کند ، زیرا موتور های جستجو توانایی اسکن و تشخیص تصاویر را دارند و به راحتی می توانند متوجه شوند که آیا تصاویر مدنظر قبلا در سایت دیگری بارگذاری شده اند یا خیر.

اگر آشنایی اولیه با فتوشاپ داشته باشید می توانید به راحتی تصاویر یونیک مخصوص خودتان را تهیه و تولید کنید. همچنین اگر بتوانید تغییرات جزئی نیز بر روی آنها اعمال کنید ، از دید موتور های جستجو کپی تلقی نمی شود.

بازاریابی محتوا چگونه انجام می شود؟

بازاریابی تولید محتوا
روش بازاریابی تولید محتوا

در دنیای دیجیتال ، محتوا مهم و حیاتی تر از قبل به شمار می آید و حالا باید از تولید محتوا برای بازاریابی استفاده کنید. بازاریابی محتوا پروسه ای است که در سه مرحله می توان آن را خلاصه کرد.

تحقیق قبل تولید محتوا: قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید ، باید موضوع و عبارت کلیدی اصلی و محتواهای رقبای خود را بررسی کنید.

تولید و سئو محتوا: حالا که شروع به تولید محتوا کردید ، محتوایی برای کاربران و گوگل ایجاد کنید ، چون که هر دوی آنها مخاطب شما هستند و به نحوی بر روی بالا رفتن رتبه شما تاثیر فراوانی میگذارند.

توزیع و ترویج محتوا: خب هم اکنون وقت آن می رسد که محتوای خود را منتشر کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

نکاتی که باید یک نویسنده آنها را آموزش ببیند

آموزش سنجش و تطبیق آن با عملکرد

یک کارشناس تولید محتوا با هر سطحی از مهارت باید یک آنالیزگر حرفه ای باشد. در دراز مدت نکته ای که باعث می شود یک نویسنده محتوا بهبود پیدا کند ، سنجش میزان موفقیت خود است. برای بهبود هنر نویسندگی ، نیاز است به ارزش ها و اطلاعات با اهمیت توجه کنید تا به هدف خود برسید. این اطلاعات به نویسنده کمک می کند که متوجه شود آیا مخاطب هدف درست را تشخیص داده است یا خیر. علاوه بر آن چقدر آن مطلب برای مخاطب مفید بوده است.

آموزش تشخیص محتوای کپی

یکی از مواردی که نویسندگان در ابتدای راه خود باید آن را آموزش ببینند ، تشخیص محتوای کپی است. یک کارشناس تولید محتوا ممکن است مدیر یک تیم تولید محتوا باشد ، به همین سبب باید بتوانید محتوای یونیک را از محتوای کپی شده تشخیص بدهد. زیرا امکان دارد بسیاری از مطالب جمع آوری شده توسط تیم ، به روش بازنویسی نوشته شده باشند که در این حالت امکان کپی بودن محتوا وجود دارد.

بهترین روش ها برای تشخیص محتوای کپی به شرح ذیل می باشد:

استفاده از گوگل: شما می توانید به راحتی آن قسمت از محتوایی که قصد دارید یونیک بودن آن را بررسی کنید ، در سرچ باکس گوگل قرار داده و آن را سرچ کنید. حال وارد نتایج شده و محتوای آن را با محتوای اصلی خود مورد سنجش قرار دهید و بررسی کنید آیا محتوا کپی است یا خیر.

استفاده از ابزارها: ابزارهایی به صورت آنلاین در فضای گوگل وجود دارند که می توانید از آنها جهت بررسی محتوای خود از نظر کپی و یا غیر کپی استفاده کنید. البته که برخی از آنها دارای درصد خطای بالایی هستند. این ابزار ها در وب سایت هایی همچون SearchEngineReports و DupliChecker ارائه می گردد.

روان بنویسید

به صورت کلی هرچه خوانایی محتوای شما آسان تر باشد ، ارتباط آن با کاربران بهتر است. پس بهتر است که از جملات پیچیده صرف نظر کنید مگر اینکه مطلبی که باید در مورد آنها تولید محتوا انجام دهید ، بسیار خاص و تخصصی باشد که در این مواقع نیز می توانید از کلمات ساده و بدون آلایش استفاده کنید تا افرادی که با این تخصص آشنایی ندارند نیز بتوانند آن را به خوبی درک کنند.

ابزارهای آنلاین متعددی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان متوجه شد که کدام بخش از محتوای موردنظر ، ساده و روان نیست ؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که ابزار ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند. پس شما باید آنها را از طریق گوگل ترنسلیت (که درصد خطای بالایی دارد) و یا دانش خود به انگلیسی تبدیل کنید و سپس به ابزار ها ارسال نمایید.

طولانی کردن جملات ممنوع

یکی از نکات مهم و حیاتی هنگام تولید محتوا ، طولانی نکردن جملات است. یکی از اصل های ابتدایی در ایجاد محتوا این است که جملات کوتاه داشته باشید. جملات کوتاه باعث زیبا تر شدن از لحاظ بصری و همچنین خسته نشدن کاربران می شود.

متاسفانه بسیاری از نویسندگان به خاطر اینکه به نسبت تعداد کلمات پول می گیرند ، مقالات را بدون جهت طولانی می کنند که این مسئله عملا کلاهبرداری است. پس اگر سفارش تولید محتوا دادید ، به این موضوع حواستان باشد.

ارزش پست هایتان را بالا ببرید

شاید بسیاری از افراد مشغول در حوضه سئو ندانند که گوگل بر اساس ارزش محتواهایتان به پست های شما رتبه می دهد. گوگل بررسی می کند که یک محتوای تولید شده چه مقدار اشتراک گذاری داشته و چقدر وب سایت های دیگر به این محتوا اشاره کرده اند. پس در اینجاست که خزنده های گوگل متوجه می شوند که این محتوا دارای ارزش بالایی است که آنقدر به آن پرداخته شده می باشد.

پس تا جایی که می توانید برای محتواهای خود وقت بگذارید ، مطالب آن را بروزرسانی کنید ، در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از همه مهم تر برای آنها بک لینک بسازید. در این صورت است که ارزش محتوای شما صد برابر می شود.

خودتان محتواهایتان را ویرایش نکنید

یکی از اقداماتی که متخصصین تولید محتوا بعد از درج محتوا انجام می دهند ، این است که خودشان محتوای مدنظر را از نظر رعایت قوائد املایی و نگارشی بررسی نمی کنند. آنها این کار را به عهده فرد دیگری می گذارند. تجربه نشان داده است که وقتی فردی متنی را می نویسد ، متوجه اشتباهات آن نمی شود و به همین سبب به شما پیشنهاد می شود که بررسی محتوای خود را به عهده فرد دیگری بگذارید و یا اینکه یک و یا دو ساعت به مغز خود استراحت دهید و سپس به ویرایش محتوایتان بپردازید.

دانش خود را با مطالعه افزایش دهید

یک کارشناس تولید محتوا باید از هر نظری بروز باشد و بتواند اطلاعات مورد نیاز را در ذهن خود جای دهد. او باید از تمامی الگوریتم هایی که در موتور های جستجو پیاده سازی می شود اطلاعات جمع کند و در نهایت اصول محتوانویسی اش را بروزرسانی کند. با چنین ساز و کاری قطعا شما به نویسنده فوق العاده ای تبدیل می شوید.

بروزرسانی لینک ها

اگر می خواهید به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شوید ، باید بدانید که لینک های داخلی محتوا ، به شدت برای بهبود پروسه وب سایت مفید هستند. لینک سازی داخلی سبب می شود تا مدت زمانی که کاربر در صفحات سایت شما باشد ، بیشتر از حالت عادی شود و این مسئله به ترافیک بیشتر و جذب کاربران کمک شایانی می کند.

پیشنهاد می کنم به مقالات قدیمی خود سر بزنید و لینک هایی را که قرار داده شده اند را بررسی نمایید. احتمالا بیشتر آنها مطابق با لینک سازی داخلی ایجاد نشده اند. همچنین لینک هایی که منقضی و یا ناکارمد شده اند را حذف و بروزرسانی کنید. شما با انجام دادن این کارها ، به نوعی وب سایت خود را بهینه سازی کرده اید.

احساسات مخاطب را هدف قرار بگیرید

مطمئنا همه کاربران ، محتوا ها را بر اساس منطق دنبال نمی کنند و نکات را به صورت منطقی تحلیل نمی کنند. بر این اساس بخشی از لحن گفتار و نوشتار شما باید به گونه ای باشد که احساسات آنها را تحت تاثیر بگذارد. به عنوان مثال اگر قصد فروش خدماتی را دارید ، با توجه به تکنیک های پرکاربرد آموزش تولید محتوا ، باید سعی کنید محصول یا خدمات موردنظر را به مخاطب جلوه دهید ، به گونه ای که کاربر تصور کند این محصول دوای درد مشکلات اوست.

به بیانی راحت تر سعی کنید او را به آینده ببرید و موفقیت ذهنی را در ذهن او تصویر سازی کنید. این یکی از تکنیک های فروش محصولات است که قطعا نتیجه میگیرید. به هر حال شما می توانید با توجه به تخصصی که دارید ، مخاطب را ترغیب به کاری بکنید که برایتان سودمند است.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ممنوع

کلمات کلیدی در واقع ابزار هایی هستند که به محتوای شما ارزش می دهند و در ادامه سبب می شود که سئو سایتتان بهینه سازی شود. اما وقتی شما بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده کردید ، تمام این مزیت ها از بین می رود.

امروزه کاربران به شدت هوشمندانه عمل می کنند و اگر وارد صفحه ای بشوند و متوجه این مسئله شوند که هدف شما از تولید محتوا ، تنها به کار بردن کلمات کلیدی بوده است ، سریعا کمبود کیفیت محتوا را تشخیص می دهند و از صفحه خارج می شوند.

تحقیق درباره موضوعاتی که انتخاب کرده اید

یکی از مسئله هایی که نویسندگان باید به آن توجه داشته باشند ، تحقیق درباره موضاعتی است که انتخاب کرده اند. فرقی نمی کند که تولید محتوا شما صوتی ، تصویری ، متنی و… باشد و یا حتی اگر قصد دارید بر اساس تجربه و اطلاعات شخصی خود تولید محتوا انجام دهید ، باز هم نیاز به تحقیق دارید.

اگر می خواهید که مطالب مدنظر را از وب سایت های دیگر جمع آوری کنید ، سعی کنید تا چند صفحه مرتبط را برای خود باز کنید و سپس دانسته هایتان را نیز به آنها اضافه کرده و محتوا را ایجاد کنید.

در مورد Subtopic ها تولید محتوا کنید

Sobtopic در حقیقت همان موضوعاتی است که کمتر کسی به آن پرداخته است. البته به یاد داشته باشید که باید دارای اهمیت بالایی نیز باشند. به عنوان مثال فرض کنید که موضوع اصلی کسب و کارتان ، سئو است ، حال بهتر است به جای اینکه دائما در مورد ماهیت سئو تولید محتوا داشته باشید ، مطالبی هم برای موضوعاتی تولید کنید که کمتر رقیبی درمورد آنها ، مقاله منتشر کرده است.

قوائد املایی و نگارشی

هیچ چیزی بدتر از این نیست که در محتوای سایت خود که می خواهید مشکل دیگران را برطرف کنید ، مشکلی در نوشتار خودتان وجود داشته باشد. بسیاری از افراد به خاطر اینکه مشکلی در نوع نوشتار می بینند ، سریعا صفحه مربوطه را ترک می کنند.

متاسفانه یکی از مشکلات رایجی که در متون های ما دیده می شود ، عدم تطابق نهاد و فعل از نظر تعداد است. شما می توانید با تمرین و تکرار مشکلات خود را از نظر قوائد املایی و نگارشی برطرف کنید.

عدم نشر مطالبی که با آنها آشنایی ندارید

شما هیچگاه نباید مطالبی را در وب سایت خود منتشر کنید که خبر از صحت و کذب بودن آن نداشته باشید. اگر به بخشی از محتوای خود رسیدید که از آن اطلاعی ندارید ، باید در گوگل آن را جستجو کنید و بتوانید اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و سپس آن را در مطلب خود جای دهید.

خودتان را تغییرات زبان نوشتاری هماهنگ کنید

همانطور که تا اینجای کار به آن پی بردید ، هدف از تولید محتوا برای همه ی ما باید این باشد که کاربر را به مطلبی که جستجو کرده برسانیم. در گذر زمان برخی از واژه ها و نحوه نوشتار برخی از کلمات به درست و یا غلط ، دچار تغییراتی شده است. در نتیجه ممکن است کاربران نیز به نوشتار متفاوتی در گوگل جستجو کنند و این نشان می دهد که کلمات کلیدی هم تغییر خواهند کرد.

بنابراین در نوشتار خود سعی کنید از عبارت هایی استفاده کنید که عموم مردم تصمیم گرفته اند و کلمات قدیمی ای که دیگر برای سایت شما موثر نیست را دور بریزید.

سوالات متداول

در این بخش می خواهیم به سوالات متداولی که در خصوص تولید محتوا پرسیده شده اند ، پاسخ دهیم.

آیا می توان بدون حضور در دوره های مختلف ، نویسندگی و تولید محتوا را یاد گرفت؟

قطعا چنین چیزی امکان پذیر می باشد اما یادگیری بدون استاد می تواند چالش برانگیز و سخت باشد. یادگیری با حضور استاد قطعا موثر تر خواهد بود و شما می توانید به صورت بهتر ، عیب های خود را برطرف کنید.

آیا کسب درآمد از تولید محتوا امکان دارد؟

خوشبختانه بازار تولید محتوا در کشور ما درحال رونق گرفتن می باشد و شما می توانید با یادگیری تخصص های دقیق ، در نویسندگی موفق ظاهر شوید.

اگر از مطالب گفته شده استفاده کنم ، می توانم ترافیک زیادی داشته باشم؟

بله ، اگر شما بتوانید به صورت اصولی تولید محتوا را انجام دهید ، قطعا می توانید کاربران زیادی را جذب وب سایت خود کنید.

جمع بندی

اگر می خواهید که یک نویسنده فوق العاده شوید باید به نکات گفته شده توجه کنید و آنها را آموزش ببینید. همانطور که گفتم تولید محتوا نفش بسزایی در سئو سایت دارد و اگر شما مقالات خوبی را برای وب سایت خود منتشر کرده باشید ، می توانید به رتبه های خوبی نیز برسید. به طور کلی در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل به تولید محتوا اصولی بپردازیم و امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

اگر سوالی دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید ، می توانید در قسمت کامنت ، نظرات خود را برای ما ارسال کنید. همکارانمان آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.