ریپورتاژ چیست؟ هر آنچه لازم است در مورد ریپورتاژ آگهی بدانید!

14

خیلی از علاقمندان به دیجیتال مارکتینگ این سوال را دارند که ریپورتاژ چیست؟

در ادامه قصد داریم به سوال ریپورتاژ چیست به درستی پاسخ دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ریپورتاژ در انگلیسی Advertisement reporting یعنی گزارش تبلیغات.

ریپورتاژ در واقع شیوه ای از تبلیغات است که در قالب خبر ارائه می شود، به صورتی که نویسنده تبلیغ با نوشتن متنی بی طرفانه و بدونهیچگونه بزرگ نمایی سعی می کند تا ذهن مخاطب را با محصول، خدمات، برند مورد نظر خود درگیر کند.

در واقع ریپورتاژ روشی زیرکانه برای جلب نظر مخاطبان است، این طور نیست؟ 😉

برای اینکه درک بهتر و صحیح تری از مفهوم ریپورتاژ چیست داشته باشیم اجازه بدهید یک مثال بزنم.

یک سایت خبری بسیار معتبر را در نظر بگیرید که در یکی از خبرهای خود در مورد جدیدترین مدل تلوزیون صحبت کرده است و بهبررسی امکانات و مزایا و معایب آن پرداخته و در پایان متن خبر یک شرکت یا برند یا وبسایت را به عنوان بهترین مرکز خرید این تلوزیونمعرفی کرده است.

به نظر شما چقدر می تواند این خبر روی ذهن مخاطب تاثیر گذار باشد؟ احتمالا کسانی که این خبر را می خوانند اگر بخواهند محصولمورد نظر را خریداری کنند، به شرکت یا فروشگاه معرفی شده اعتماد بیشتری خواهند داشت.

ریپورتاژ تاثیر بسیار زیادی در اعتماد سازی و برندسازی در ذهن مهاطبان دارد.

اما مورد دیگری که در انتشار ریپورتاژها اهمیت دارد، تاثیرگذاری آن ها بر رتبه موتورهای جستجو همچون گوگل است و احتمالا شما کهدرحال‌خواندن این متن هستید می خواهید از تاثیر ریپورتاژ در سئو سایت بدانید.

ریپورتاژ آگهی از ساده ترین و در عین حال تاثیرگذارترین روش های دریافت بک لینک برای سئو سایت است.

هنگامی که یک سایت خبری معتبر رسپورتاژ شما را منتشر می کند و در ریپورتاژ بک لینک فالو با انکر تکست مورد نظر شما را در متنریپورتاژ قرار میدهد درواقع کاربران خود را اژ این طریق به سمت سایت شما هدایت می کند ، این کار باعث افزایش توجه موتورهایجستجو نسبت به سایت شما می شود.

از همین رو دریافت ریپورتاژ از بهترین روش های دریافت بک لینک و افزایش رتبه در نتایج گوگل محسوب می شود.

نکته مثبت انتشار ریپورتاژ نسبت به دیگر روش های دریافت بک لینک این است که عموما لینک های دریافت شده توسط ریپورتاژها دائمیهستند و تاثیر منفی در سئو سایت شما نخواهند داشت.

در کشورمان ایران سایت های خبری بسیار زیادی همانند : ایسنا، ایلنا، زومت، اقتصاد نیوز، شهر خبر و … وجود دارند که برای انتشارریپورتاژ آگهی بسیار مناسب هستند و هرکدام مبالغ مختلفی را برای انتشار ریپورتاژ دریافت می کنند.

ریپورتاژ چیست

سایت های خبری سایت های بسیار قدرتمند و دارای اعتبار بالا هستند. سایت دارای اعتبار بالا به سایتی گفته می شود که اولا بازدیدکننده بسیار بالایی داشته باشد، تعداد بک لینک ورودی زیادی داشته باشد و تعداد بک لینک های خروجی خیلی کم باشد و همینطوربطور روزانه بروزرسانی شود و تعدادی مقاله یا خبر در آن منتشر شود.

پس انتشار ریپورتاژ در سایت های خبری بهترین گزینه است و تاثیر بسیار خوبی در نتایج گوگل به همراه خواهد داشت.

این نکته را به خاطر بسپارید که انتشار ریپورتاژ در برخی سایت ها رایگان ایت و این سایت ها به کاربران اجازه میدهند که محتواهایخود را به همراه لینک منتشر کنند، اما بهتر است بدانید انتشار ریپورتاژ در چنین سایت هایی نه تنها باعث افزایش رتبه نخواهد شد بلکهاین امکان وجود دارد که باعث کاهش رتبه سایت شما شود.

اما پاسخ سول ریپورتاژ چیست؟

اگر به مقالات یا لینک های‌ اول نتایج گوگل با استفاده از ابزارهایی همچون MOZ نگاهی بیندازیم میبینیم که آن ها از سایت هایخبری زیادی بک لینک دریافت کرده اند پس میتوانیم بگوییم دریافت ریپورتاز از عوامل اصلی گرفتن رتبه در نتایج جستجو گوگل است.

همانطور که در ابتدای مطن گفتیم ریپورتاژ نوعی تبلیغ است که به شکل خبر در سایت های خبرگزاری های مختلف منتشر می شود، بههمین دلیل توجه زیادی را‌ از سمت مخاطبان به سمت خود جلب می کند و باعث توجه بیشتر موتوهای جستجو می شود، در واقعریپورتاژها از بهترین و تاثیرگذارترین بک لینک هایی است که هر سایت می تواند داشته باشد.

از مزایای ریپورتاژآگهی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

دریافت بک لینک فالو
افزایش بازید مستقیم سایت
دریافت بک لینک بصورت دائمی
ریپورتاژها به عنوان اسپم شناخته نمی شوند

ریپورتاژ در واقع از بهترین، ارزشمندترین و بصرفه ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی است که معتبرترین و بزرگترین برندهای جهان از آن برای آگاهی مخاطب و برندسازی و فروش از آن نهایت استفاده را می کنند.

ریپورتاژ آگهی در اصل تاثیرگذاری بسیار بالایی بر ذهن مخاطبان دارد زیرا نوعی تبلیغ غیر مستقیم است. ریپورتاژ با سایر روش هایتبلیغاتی متفاوت است، در دیگر روش ها معمولا نویسنده تبلیغ سعی دارد با یک تصویر یا متن خاص توجه مخاطبان را جلب کند . اماریپورتاژها در واقع بخشی از بازاریابی محتوا محسوب میشوند که دارای متن های بلند هستند و سعی می شود در ریپورتاژها توسطروایت سازی که انجام می شود به معرفی ویژگی ها، مزایا و معایب و… محصولات بپردازند.

معمولا متن ریپورتاژ آگهی در سازمان یا شرکت سفارش دهنده تهیه و تنظیم می شود و بعد از تنظیم و تایید شدن توسط مدیریت مجموعهیا‌ آزانس سفارش دهنده برای منتشر کننده ریپورتاژ ارسال می شود.

سپس منتشر کننده متن ریپورتاژ را باید بررسی کند و تاییدیه نهایی را به سفارش دهنده بدهد.

جالب ایت بدانید ریپورتاژ آگهی ها بیشتر برای محصولاتی مورد استفاده قرار میگیرند که بیشتر از تصویر، اطلاعات محصول برایخریداران و مشتریان اهمیت دارد.

به عنوان مثال لوازم آرایشی، انواع گوشی های تلفن همراه، لپ تاپ ها، کامپیوترها و…. از این دسته محولات هستند.

در این مقاله سعی کردیم به سوال شما یعنی ریپورتاژ چیست؟ جواب دهیم

همچنین هدف های انتشار ریپورتاژ و مزایای آن در برندسازی و تاثیرگذاری در موتورهای جستجو و روش انتشار آن را برای شماتوضیح دادیم.

اگر پس از مطالعه این مقاله ریپوتاژ چیست؟ متقاعد به انتشار ریپورتاژ آگهی برای سایت خود شده اید بهتر است بدانید که سایت هایخبری که شناخته شده هستند هزینه های بسیار بالا و گرانی را برای انتشار ریپورتاژ آگهی از شما درخواست می کنند که بیشتر ازارزش ریپورتاژ واقعی است، برای خرید ارزان ریپورتاژ آگهی شما می توانید با شرکت های شناخته شده دارای تخفیف برای انتشارریپورتاژ آگهی در ارتباط باشید.

همچنین اگر میخواهید بیشتر در مورد سئو بدانید توصیه میکنم مقاله آموزش سئو را در وبسایت پلاتیوم بخوانید.

14 نظرات
  1. سجاد می گوید

    سلام من قصد دارم چند تا ریپورتاژ برای سایت خودم خریداری کنم، شما کدوم سایت ها رو‌ پیشنهاد میکنید؟

    1. وحید پارسا می گوید

      سلام سجاد جان بله حتما، بهترین گزینه برای خرید ریپورتاژ وبسایت های خبری هستند که اگر بخوام چند نمونه مثال بزنم سایت های ایلنا، ایسنا، باشگاه خبر نگاران جوان، اقتصاد نیوز و… میتونن برای شروع عالی باشند.

  2. مونا می گوید

    بنظرم کامل ترین مقاله ای بود که درمورد ریپورتاژ خوندم، تقریبا جواب تمامی سوالاتم رو گرفتم. ممنون از وبسایت خوبتون

    1. وحید پارسا می گوید

      سلام مونا جان، نظر لطف شماست

  3. سیاوش می گوید

    خیلی جالب و کامل بود
    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

    1. وحید پارسا می گوید

      خواهش میکنم دوست عزیز. ممنونم از کامنت پر مهرتون

  4. شراره می گوید

    به نظر شما انتشار ریپورتاژ آگهی برای سئو بهتره یا بک لینک انبوه بخرم؟

    1. وحید پارسا می گوید

      سلام دوست عزیز. قطعا خرید ریپورتاژ آگهی تاثیر بسیار بهتر و پایدارتری نسبت به خرید لینک انبوه داره. شاید با خرید لینک انبوه در کوتاه مدت بتونید رتبه بگیرید اما قطعا در دراز مدت سایتتون ضربه شدیدی خواهد خورد. پس پیشنهاد من اینه که حتما ریپورتاژ خریداری کنید. موفق باشید

  5. محمود می گوید

    سلام من قبلا از سایت تسنیم ریپورتاژ خریدم واقعا ریپورتاژهای با کیفیتی داره.

    1. وحید پارسا می گوید

      سلام محمود جان ممنون از اینکه تجربیاتت رو بیان کردی.

  6. داوود می گوید

    سلام بهترین سایت برای خرید ریپورتاژ در زمینه کردشگری کدوم سایته؟

    1. وحید پارسا می گوید

      سلام دوست عزیز. برای خرید ریپورتاژ در دسته بندی گردشگری من سایت کجارو رو پیشنهاد میکنم.

  7. مریم می گوید

    سلام. به نظر شما چه زمانی بهترین وقت برای خرید ریپورتاژ هست؟ ما تازه شروع سئو سایتمون هست. آیا الان باید زیپورتاژ بخریم؟

    1. وحید پارسا می گوید

      سلام دوست عزیز. بهترین زمان برای خرید ریپورتاژ وقتیه که شما سئو داخلی سایتتون رو به خوبی انجام داده باشید و تا یک حدی گوگل به شما رتبه داده باشه. در این صورت میتونید ریپورتاژ بخرید و چایگاهتون رو افزایش بدید. اگر روی کلمه کلیدی مورد نظرتون بین صفحه 1 الی 4 گوگل نیستید خرید ریپورتاژ آگهی به شما کمکی نمیکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.