10 مورد از بهترین پلاگین‌های سئو

0

امروزه یکی از مشغله های بسیار محبوب که خیلی از افراد به آن مشغول هستند، طراحی وب سایت می باشد. معمولا اکثر افراد وبسایت خود را روی وردپرس بارگذاری می کنند و از آن استفاده می کنند. احتمالا تا به حال نام وردپرس را شنیده اید و حتما این نام برایتان آشنا است.

وردپرس چگونه کار می کند؟

وردپرس یک پنل مدیریت بسیار ساده و پر کار آمد است که کار در وبسایت ها را برای ما آسان تر کرده است . بعد از نصب کردن وردپرس و وارد شدن به پیشخوان آن، امکانات وردپرس برای مدیر سایت در دسترس می باشد. با ورود به بخش های مختلف به سادگی می توانید به ساخت نوشته، برگه و… بپردازید.

افزونه ها:

افزونه ها در واقع نوعی کد نویسی هستند که به صورت ساده تر در آمده اند تا بتوان راحت تر از آن ها استفاده کرد.افزونه های بسیاری به عنوان افزونه های سئو معروف هستند، با این افزونه ها می توان کار های بسیار زیادی انجام داد که در ادامه در مورد این افزونه ها بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید

قبل از اینکه در مورد پلاگین یا افزونه های چیزی بدانید باید در مورد سئو SEO نکاتی را بدانید.

به طور کلی سئو شامل تمام اقداماتی است که شما باید انجام دهید تا موتور های جستجوی گوگل شما را قابل بدانند و از شما به عنوان یک سایت مطرح یاد کنند. به بیان ساده تر سئو یعنی تمام کار هایی که شما انجام می دهید تا رتبه بهتری بگیرید.
در گذشته سئو فقط به صورت داخلی صورت می گرفت اما امروزه عواملی مانند برند ، تجربه کاربری ، طراحی ، محتوا و  مهارت‌های نوشتاری نیز برای گوگل اهمیت زیادی دارد

10 تا از بهترین افزونه های سئو

پلاگین رنک مث Rank math
پلاگین رنک مث Rank math

پلاگین رنک مث Rank math

افزونه رنک مث قویترین و سبک ترین افزونه سئو وردپرس موجود که با یواست رقابت بسیار سنگینی دارد. در واقع کار اصلی رنک مث سئو کردن سایت و محتوایی است که شما آن را تولید می کنید. با این کار رتبه بهتری در بین رتبه موتور های جستجوی گوگل به شما می دهد و شما می توانید به لینک های پر بازدید گوگل سفر کنید.
 افزونه Rank Math Pro با ویژگی های قدرتمند و آسان برای استفاده، قدرتی جادویی به شما می دهد. افزونه رنک مث پرو اگر چه یک تازه کار هم باشید به شما کمک بسیار زیادی برای رتبه های خوب میکند.


شما با استفاده از افزونه سئو رنک مث می توانید امکانات کنترلی خوبی را برای وبسایت خود داشته باشید و دقیقا بدانید که کجای کار را باید به چه صورت انجام دهید تا بهترین بازدهی را از سئوی سایت خود دریافت کنید. استفاده از افزونه سئو رنک مث کاملا رایگان است و شما هم می توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

یواست Yoast

یواست Yoast

هم چنین به جز رنک مث یکی دیگر از محبوب ترین و پر استفاده ترین افزونه های سئو که حدود 5 میلیون نصب فعال دارد پلاگین یواست می باشد. استفاده از این افزونه یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدیدکنندگان سایت، بهینه سازی سئوی سایت و افزایش رنک سایت در گوگل است.

همانطور که می دانید انجام دادن کار های بالا به هزنیه زیادی نیاز دارد و شما باید یک سئو کار با تجربه روی سایتتان داشته باشید تا این کار ها را برایتان به درستی انجام دهد. اما شما با داشتن افزونه سئو مانند یواست می توانید این مشاغل را به این افزونه قدرمتند بسپارید.

کمک به بالا رفتن رنک سایت:

افزونه سئوی وردپرس Yoast پرمیوم با نام تجاری Yoast Seo Premium بهترین، معروف ترین و قدرتمندترین افزونه وردپرس برای بهتر شدن سئوی سایت و کم تر کردن اشتباهات سئو در سایت شما است.
همچنین با افزونه Yoast  می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوا و سایت خود در نظر بگیرید و با رعایت اصول سئو در بخش های عنوان ، خلاصه، تعداد کلمات،مطلب و … چندین برابر ارزش سایت خود را افزایش داده و رتبه بهتری در موتور های جستجوی گوگل بگیرید.

پلاگین Wprocket افزایش سرعت سایت
پلاگین Wprocket افزایش سرعت سایت

پلاگین Wprocket افزایش سرعت سایت

همانطور که از نام این پلاگین پیداست، قابلیت بیشتر کردن سرعت سایت شما را دارد و می تواند سرعت سایت وردپرسی شما را به طرز قابل توجی زیاد کند.
 این افزونه با فشرده سازی فایل های استاتیک نظیر تصاویر ، فایل های JS و CSS ، همچنین با بارگذاری تصاویر در هنگام درخواست (Lazy Load) ، Cache کردن وب سایت می تواند سرعت بارگذاری صفحات را سرعت ببخشد.

همچنین افزونه WP Rocket دارای سیستم بهینه ساز دیتا بیس می باشد و می تواند سرعت دیتابیس را افزایش داده و نقش مستقیمی در بالا رفتن سرعت سایت شما داشته باشد.

استفاده از کش در این افزونه و ذخیره سازی صفحات یک از بهترین راه کارها برای افزایش سرعت وبسایت می‌باشد که استفاده از منابع سرور را نیز به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

این افزونه به موشک نیز معروف است و امروزه در حال تبدیل شدن به یکی از پر فروش ترین افزونه های وردپرس می باشد.

پلاگین All in one pack
پلاگین All in one pack

پلاگین All in one pack

این افزونه نیز از محبوب ترین و حرفه ای ترین پلاگین های وردپرس است که استفاده های خیلی زیادی از آن می شود .استفاده از این افزونه آسان بوده و به گونه ای طراحی شده که مبتدی ها بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

افزونه All in One SEO باعث می شود بتوانید تمام تنظیمات لازم برای بهبود سئو سایت را به سادگی انجام دهید. این افزونه جایگزین مناسبی برای افزونه Yoast SEO است.

پلاگین Broken link checker
پلاگین Broken link checker

پلاگین Broken link checker

این افزونه می تواند با چک کردن سایت شما و پیوند های سایتتان لینک هایی که مشکل دارند و به درستی کار نمیکنند را به شما اطلاع رسانی کند تا آن ها را بررسی کنید.
همچنین میتواند تصاویر گم شده را را به شما از طریق ایمیل اطلاع دهد. یکی دیگر از کار های بسیار مفید این افزونه جلوگیری از بررسی لینک های خراب توسط موتور های جستجو است و به نوعی لینک ها را از دسترسی گوگل خارج خواهد کرد که این خاصیت اختیاری است.

پس از نصب این افزونه ، افزونه شروع به تجزیه مطالب، بوک مارک ها (وبلاگ نویسی AKA) و سایر محتواها و جستجوی پیوندها خواهد کرد.

بسته به اندازه سایت شما این عملیات می تواند از چند دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. وقتی تجزیه و تحلیل کامل شود، افزونه شروع به بررسی هر لینک برای بررسی اینکه آیا آن کار می کند یا خیر می نماید.

افزونه Kk star
افزونه Kk star

افزونه Kk star

استفاده از این افزونه، یکی از بهترین روش های نمایش لینک های شما بصورت ستاره دار در نتایج جستجوگر گوگل می باشد. افزونه امتیاز دهی ستاره ای kk Star Ratings برای مطالب وردپرس به شما امکان ایجاد امتیاز دهی ستاره ای را می دهد. همچنین در این میان میتوانید مطالب خود را در نتایج گوگل ستاره دار کنید.

یکی از بهترین نظرسنجی های این افزونه استفاده از نظر سنجی ستاره ای می باشد که کاربران را نیز بسیار به رای دادن و نظر دادن ترغیب خواهد کرد.

پلاگین Litespeed cach
پلاگین Litespeed cach

پلاگین Litespeed cach

این پلاگین یکی از بهترین افزونه های کش وردپرس است که با بهره گرفتن از کش صفحه درون ساخته وب سرور LiteSpeed به بهبود عملکرد سایت شما کمک زیادی می کند.کش صفحه،در واقع محتوا را از صفحاتی که به صورت پویا ایجاد شده اند، ذخیره می کند و در نتیجه زمان بارگذاری شدن صفحه را کمتر می کند.

این افزونه کاملا رایگان است و هر کس می تواند از آن به راحتی استفاده کند، فقط تنها نکته ای که در استفاده از آن باید رعایت کنید،این است که باید از این افزونه روی سرور های LiteSpeed استفاده شود. در سرور های غیر LiteSpeed  می توانید از تمام ویژگی های آن به جز کش( اصلی ترین ویژگی آن) استفاده کنید.

کش لایت اسپید یکی از بهترین راه ها برای بهتر کردن سرعت وردپرس است و بروزرسانی ها را سریع تر انجام می دهد. توسعه دهندگان افزونه کش لایت اسپید سریعاً هر گونه باگ و مشکلی را رفع می کنند و هر مشکلی در عرض چند ساعت برطرف می کنند.

نصب این افزونه بسیار آسان است و تنظیمات پیش فرض آن برای اکثر سایت ها مناسب است.

پلاگین المنتور
پلاگین المنتور

پلاگین المنتور

یکی از قوی ترین افزونه های وردپرس که قابلیت های بسیار عجیبی دارد، همین المنتور است.با این افزونه، شما مدیریت ظاهری صفحات وبسایت را به طور کامل در دست خواهید داشت.
المنتور با قابلیت ویرایشگر لایو و افزونه های جانبی متعدد، توانسته به یکی از محبوب ترین صفحه سازها و افزونه های وردپرس تبدیل شود.

شما با استفاده از این افزونه، می توانید حتی صفحه اصلی تان را به زیبایی طراحی کنید و از آن لذت ببرید.

پلاگین HeadSpace 2 SEO

این افزونه از بهترین بهینه ساز های سایت های وردپرسی است که به صورت رایگان عرضه شده است و شما می توانید از امکانات فراوان آن استفاده کنید.
یکی از توانایی های این افزونه ایجاد تنظیمات دلخواه و بهینه بر روی داده های متای – Meta Data از جمله مطالب ارسالی، صفحات اضافی، طبقه بندی موضوعات، صفحه اصلی سایت (خانه – Home Page)، صفحه شخصی نویسنده (profile)، صفحات جستجو و صفحه 404 است.


استفاده از نسخه پرو این افزونه، قطعا قابلیت های خیلی بیشتری خواهد داشت و می تواند کار های خیلی بیشتری برایتان انجام دهد، اما نسخه رایگان المنتور هم کار های بسیار متحیر کننده ای انجام می دهد که شما را به کار با آن علاقمند می سازد.

پلاگین SEO Tools

یکی دیگر از افزونه های محبوب وردپرسی است که به راحتی سئوی سایت شما را بهتر می سازد و به شما جایگاه بهتری میان موتور های جستجو خواهد داد. این افزونه تنظیمات خاصی ندارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.
سئو تولز از همان لحظات اول فعال شدن، کار خود را بر روی سایت شما شروع می کند و به تنظیم کردن سئوی سایت شما می پردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.