لندینگ پیج چیست؟

0

همه ی کسب و کار های اینترنتی برای رونق دادن به فروش خود باید از اصول دیجیتال مارکتینگ بهره گیری کنند. بازاریابی های اینترنتی ابزار مختلفی دارند که یکی از مهم ترین و ضروری ترین آنها ، لندینگ پیچ یا صفحه فرود است. در ادامه به لندینگ پیچ و کارایی‌ آن میپردازیم.

لندینگ پیج چیست؟

به صفحاتی گفته می شود که دروازه ورود کاربران کاربران به سایت هستند. این صفحات به عنوان نقطه فرود کاربر در نظر گرفته می شود. به بیانی ساده تر ، لندینگ پیچ یعنی اولین صفحه ای است که بازدید کنندگان سایت ، از طریق آن به محتوا اصلی وارد می شوند.

به این صفحات مهم ، صفحات هدف نیز می گویند. این صفحه افزایش بازدید و در نتیجه فروش بالا را برای سئو کار ها به همراه دارد. اگر میخواهید در مورد سئو بیشتر بدانید حتما صفحه آموزش سئو را در وبسایت ما ببینید.

معمولا بازدید کنندگان سایت ، لندینگ پیچ را میبندند و از آن خارج می شوند یا از طریق لینک های قرار داده شده ،‌ وارد صفحات دیگر می شوند.

همچنین برخی از آنها ایمیل خود را در سایت ثبت نام می کنند تا با شما در ارتباط باشند.

طراحی لندینگ پیج چگونه است
طراحی لندینگ پیج چگونه است

طراحی لندینگ پیج چگونه است؟

اکثرا طراحی وب سایت ها با لندینگ پیچ ها متفاوت است. صفحه فرود خاص و خارج از صفحه اصلی سایت می باشد. لیندینگ مچ به نوعی به کاربران کمک می کند تا هر آن چیزی که به دنبالش می گردند را جستجو و پیدا کنند.

در صفحه فرود ابزار ، ویژگی ها ، محصولات و… به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

اما صفحه اصلی وب سایت برای یک هدف مخصوص طراحی نشده است ، بلکه به عنوان ویترون برای کاربران به نمایش در می آید.

طراحی لندینگ پیچ یکی از مهم ترین عواملی است که به جذب کاربران کمک می کند. اگر آنها قالب صفحه فرود را بپسندند ، ترغیب می شوند تا در سایت بمانند و به قسمت های دیگر نیز نگاهی بیندازند.

ویژگی‌های اصلی لندینگ پیج چیست؟

در ساخت صفحه فرود دو نکته بسیار کلیدی و تاثیر گذار است.

  • 1. صفحات فرود هدف مخصوصی را دنبال کنند.
  • 2. در این صفحات فرآیند تبدیل کاربر به مشتری تنها از طریق کلیک بر روی دکمه ای انجام می شود. همین باعث تفاوت لندینگ پیج با صفحه اصلی سایت می شود. در صفحه اصلی می توان به چند بخش لینک داد و هدف های گوناگونی را دنبال کرد.

انواع لندینگ پیچ

دسته بندی اصلی انواع صفحات لندینگ پیچ به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

صفحات اصلی

اغلب در همه سایت ها ، صفحه اصلی دسته بندی برای محصولات ، خدمات و… که از صفحات اصلی هر وب سایتی می باشند. در صفحات اصلی کلیت کسب و کار معرفی می شود و بسته به نوع کسب و کار های سایت ها ، این قسمت می تواند در همان رابطه باشد.

طراحی میکروسایت

یک سایت کوچک ، شاخه ای از سایت اصلی است و بر اساس آن امور خود را انجام می دهد. یعنی اینکه آدرس صفحه میکروسایت از سایت اصلی کاملا متفاوت است.

طراحی لندینگ اختصاصی

در این مدل طراحی تمرکز اصلی بر روی فراخوان عمل است. این فراخوان می تواند شامل پر کردن فرم های داده شده ، خرید محصولات ، ثبت خرید ، دانلود کاتالوگ و… باشد. صفحه فرود ویژگی هایی دارد که آن را نسبت به بقیه صفحات ارزشمند تر کرده است. در پایین ویژگی های برجسته لندینگ پیج را برای شما به نمایش می گذاریم.

  • 1. در طراحی لندینگ اختصاصی تمرکز بر روی یک کار خاص است.
  • 2. نسبت به بقیه صفحات ، سردرگمی کمی را ایجاد می کند.
  • 3. این نوع طراحی بسیار هدفمند می باشد و برای کاربران به وجود آمده است.
  • 4. در این نوع طراحی کاربر به مشتری تبدیل می شود ، آن هم به ساده ترین روش ممکن.
کاربردهای لندینگ پیج چیست
کاربردهای لندینگ پیج چیست

کاربردهای لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیچ کاربرد های بسیار زیادی دارد که در ادامه به همه آنها اشاره خواهیم کرد.

تبلیغات بنری: این صفحه کمک می کند تا توجه کاربران و دنبال کنندگان به یک موضوع خاص جلب شود و در نهایت منجر به سرمایه زیادی شود.

دمو: ارائه بخشی از خدمات سایت به صورت رایگان در بازه زمانی خاصی و تاکید بر روی این موضوع در صفحه لندینگ ، تاثیر زیادی بر روی جذب کاربران دارد.

بازاریابی ایمیلی: لندینگ پیچ در ایمیل مارکتینگ بیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب است که با نوع محصولات شما آشنایی دارند. این دسته از کاربران را می توان با استفاده از کتاب الکترونیک ، برگزاری کارگاه آموزشی و… به سایت بازگردانده شوند.

صفحه معرفی محصول: یکی از مهم ترین صفحات ، معرفی محصول است. موفق ترین فروشگاه های آنلاین برای محصولات خود ، صفحه لندینگ جدا طراحی کرده اند. به همین سبب متمرکز کردن توجه کاربر به محصول های خاصی می تواند به بهتر شدن فروش کمک کند.

کمپین تبلیغاتی: برای اقداماتی مانند طراحی کد تخفیف ، کمپین های مناسبتی ، دمو و… در قالب صفحه فرود برای فروش بیشتر و محبوب شدن می تواند موثر باشد.

تماس با ما: برای بسیاری از شرکت ها ،‌ سازمان های حقوقی ، مالی ، مشاوره و… صفحه شماره های تماس از مهم ترین بخش های سایت می باشد که استفاده کردن از صفحه فرود برای این بخش می تواند به جذب کاربر کمک شایانی کند.

هدف لندینگ پیج چیست؟

در ادامه به هدف های گوناگون لندینگ پیچ اشاره می کنیم و هر کدام از آنها را بررسی خواهیم کرد.

فروش محصولات: در این صفحات لندینگ می تواند کالا های خود را تبلیغ کند ، چون هدف اصلی اش ، فروش و کسب در آمد از طریق محصولات است.

ایجاد سرنخ برای فروش: هدف اصلی و کلی این صفحات ، جمع آوری اطلاعات از مشتریان است. اطلاعاتی از قبیل نام ، ایمیل ، سن و هر نوع اطلاعات دیگری که به بازاریابی کمک می کند. نکته مهم این است که طراحی لندینگ پیج باید به گونه ای باشد که کاربر برای پر کردن فرم در کمپین های پیشنهادی بتواند قانع شود. صفحه لندینگ پیج ایجاد سر نخ می تواند با مواردی مانند کتاب الکترونیک ، ثبت نام کامل کاربر و… تهیه شود.

ایجاد رابطه: این صفحه به نوعی ترکیبی از صفحه فروش و ایجاد سر نخ است که اهمیت بالایی دارد. هدف از این صفحه فرود ، هدایت کاربران به سمت خرید است.

روش‌های بهینه سازی لندینگ پیج چیست؟

اگر دوست دارید تا رتبه و آمار لندینگ پیج خود را بهتر کنید ، برای انجام آن باید از روش های مفید و قوی استفاده کنید. این فرآیند از لحظه طراحی سایت شروع می شود و تا همیشه می تواند باقی بماند. در ادامه بهترین روش های بهینه سازی لندینگ پیج را برای شما به نمایش خواهیم گذاشت.

پیشنهادات جذاب ارائه دهید: اولین گام در بهینه سازی لندینگ پیج ، پیشنهادات و ترغیب کاربر به خرید است. شما می توانید از ویژگی های سایت خود در این زمینه کمک بگیرید و در صفحه فرود به کار ببرید.

صفحه فرود را ساده سازی کنید: همه فکر می کنند که پیچیده کردن صفحات فرود می تواند در جذب کاربران موثر باشد که این نظریه کاملا اشتباه است. عناصر صفحه شامل عکس ها ، رنگ و سایز باید در نهایت سادگی و زیبایی باشد و اهداف کسب و کار شما را برساند. پس بهتر است تا طراحی ساده و شیکی را انجام دهید.

از رنگ‌های متضاد استفاده کنید: یکی دیگر از راه های جذب مخاطب و بهینه سازی لندینگ پیج ، استفاده از رنگ های متضاد است. این ویژگی می تواند باعث جلوه بهتر CTA ها در صفحه فرود شود. به همین دلیل کاربران علاقه دارند تا بر روی آنها کلیک کنند.

از تکنیک های وقت محدود بهره ببرید: از دیگر راه های موثر بهینه سازی صفحه فرود ، محدود کردن وقت است. اگر تمایل دارید تا در یک بازه زمانی خاصی ، کاربران از شما خرید کنند و محصولات شما به فروش برسد ،‌ باید بهره برداری از این تکنیک را بلد باشید. وب سایت هایی که تخفیف های مناسبتی و یا ماهانه را در دستور کار خود قرار دادند ، به خوبی از این تکنیک آگاه هستند.

از Call To Action های بی آلایش استفاده کنید: سعی داشته باشید تا همیشه دکمه های فراخانتان به ساده ترین شکل باشد ، تا هر کاربری بتواند آن را پیدا کند. از نوشتن عبارت های پیچیده خودداری کنید ، چون ممکن است بعضی از کاربران آن را به خوبی درک نکنند.

اطلاعات تماس را در صفحه فرود پیج درج کنید: گذاشتن شماره تماس برای ارتباط گیری با کاربران می تواند به بهینه سازی صفحه فرود کمک زیادی کند. همچنین شما می توانید از راه های دیگر با دنبال کنندگان وب سایتتان ارتباط برقرار کنید.

از تیتر های جذاب و فوق العاده بهره برداری کنید: حتما میدانید که عناوین هر صفحه مهم ترین بخش هر وب سایت و صفحه فرود به شمار می آیند و به شدت نظر کاربران را به خود جلب می کند. پس سعی کنید در گام اول ، از تیتر های مناسب استفاده کنید.

همچنین سعی داشته باشید تا پاراگراف های طولانی ننویسید ، اینکار موجب خستگی کاربران می شود ، شما می توانید با روش های مختلف متن های طولانی را بنویسید تا کاربر با اشتیاق آن را دنبال کند. یکی از این روش ها قرار دادن لینک در ادامه مطلب است.

از محتوای یکسان استفاده کنید: اگر برای صفحه فرود خود از تبلیغاتی استفاده میکنید ، باید دقت داشته باشید که تبلیغات مرتبط با محتواسازی شما باشد. اگر به ارتباط بین دو بی توجه باشید ، کاربران هنگام مشاهده اولیه ، از صفحه خارج میشوند.

اعتماد کاربران را جلب کنید: گذاشتن نظرات مثبت کاربران در بخش کامنت ،‌ می تواند بر روی دنبال کنندگان دیگر نیز اثر بگذارد و حس رضایت و اعتماد را به آنها بدهد. اگر شرکتی برای شما کامنت مثبت گذاشت ، می توانید آن را بولد کنید تا همگان ببینند و فرآیند اعتماد سازی سریع تر انجام شود.

صفحه فرود خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید: بسیاری از کاربران با جستجو از طریق کلمات کلیدی مرتبط به صفحه فرود شما می روند ، به همین دلیل تا جایی که امکان دارد از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید تا هنگام جستجو ، سایت شما به کاربران نمایش داده شود و رتبه خوبی را بدست بیاورد.

از پاپ آپ استفاده کنید: در بسیاری از شغل ها ، پاپ آپ می تواند به افزایش نرخ کمک فروانی کند. دقت داشته باشید که پاپ آپ ها باید بسیار جذاب و مفید طراحی شوند. همچنین باید در زمانی درستی آنها را به نمایش بگذارید. مثلا اگر کاربری بخواهد از صفحه شما خارج شود و موقع خروج یک پاپ آپ خروجی در صفحه لندینگ پیج شما پدیدار شود ، این یک فرصت برای ایجاد و افزایش نرخ تبدیل است.

از آزمون‌های A و B استفاده کنید: هرچه A و B تست بیشتری انجام دهید ، اطلاعات شما دقیق تر خواهد شد. هر آزمان باید شامل یک تغییر واحد فقط در یک نوع باشد. اگر دست به تغییر چندین عنصر بزنید ، متوجه نمی شوید که کدام یک از این تفاوت ها ، باعث به وجود آمدن تغییر شده اند.

فرم ها را با طول های مختلف تست کنید: بسیاری از افراد مسلط به دیجیتال مارکتینگ اعتقاد دارند که طول فرم های کوتاه تر ، می تواند تاثیر بیشتر و بهتری را بر روی کاربران بگذارد. مثلا ابتدا از کاربر ایمیل درخواست می کند و سپس سایر اطلاعات لازم را از او میگیرد. اما این استثنا دارد ، اگر محصولات شما قیمت بالایی دارند ، فرم های طولانی موثر تر خواهد بود.

جمع بندی

وقتی کاربری وارد سایت شما می شود ، در ابتدا از محتواهای شما اطلاعی ندارد ، در این وضعیت لندینگ پیج ها می توانند به افزایش تعداد کاربران و کلیک موثر باشند.

شما باید صفحه فرود خود را به بهترین شکل طراحی کنید تا کاربرانتان تبدیل به مشتری شوند و سود زیادی از فروش محصولات خود ببرید. همانطور که در قبل گفتم این صفحات دروازه بازدید هستند و می تواند یک سایت را به موفقیت برساند.

ممنون که تا آخر همراه ما بودید ، امیدواریم که با لندینگ پیج و قابلیت های آن ارتباط برقرار کرده باشید. اگر سوالی دارید و یا بخشی را متوجه نشدید ، می توانید در قسمت کامنت برای ما ارسال کنید. همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.