سندباکس گوگل چیست؟ Google Sandbox را کامل بشناسید!

2

سندباکس گوگل به عقیده برخی از متخصصان سئو نوعی فیلترینگ هوشمند گوگل برای سایت های نوپا است. Google Sandbox درواقع وظیفه دارد اجازه ندهد که سایت های تازه تاسیس در ابتدای راه اندازی رتبه های بالای گوگل را تصاحب کنند.

سندباکس گوگل چیست؟

سندباکس گوگل، در لغت به معنای جعبه شنی است، در واقع الگوریتم آن به این صورت است که گوگل در ابتدای راه اندازی یک وبسایت،آن را فرضا در جعبه شنی قرار میدهد و اجازه نمی دهد در مدت زمان کوتاهی رتبه های خوبی را دریافت کند.

حتی اگر یک وبسایت محتوای بسیار خوبی هم منتشر کند و لینک سازی داخلی مناسبی هم داشته باسد بازهم از شر سند باکس گوگل در امان نخواهد ماند.

منطق این الگوریتم به این صورت است که دامنه بسیاری از وبسایت ها در سال اول راه اندازی دیگر هرگز تمدید نمی شوند، پس گوگل گاها حتی تا یک سال اهمیت چندانی به وبسایت تازه تاسیس نمی دهد.

این کار برای جلوگیری از رشد قارچ گونه سایت های اسپم است که سعی دارند در مدت زمان کوتاهی نتایج گوگل را فتح کنند.

تاثیر سندباکس (Sandbox) گوگل در سئو چیست؟

فاکتورهای بسیار زیادی برای الگوریتم های گوگل اهمیت دارند، که ما به عنوان متخصص سئو از ماهیت آن ها اطلاعی نداریم امامیدانیم که یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در نتایج جستجو سن دامنه است. (البته این مورد توسط مدیران گوگل به کلی رد شده است)

البته این موضوع کاملا صحیح است که بسیاری از وبسایت ها در ابتدا از وضعیت سئو محتوا و استراتژی سئو مناسبی برخوردار نیستند و کاملا طبیعی است که نتوانند نظر گوگل را در ماه های اول جلب کنند.

سندباکس گوگل سایت های نوپا را پیش از نمایش در نتایج جستجو در برزخ خود نگه میدارد.

اگر میخواهید در این مورد بیشتر بدانید توصیه میکنم مقاله تاثیر عمر دامنه در سئو سایت را حتما مطالعه کنید.

دلیل اینکه گوگل از این الگوریتم استفاده می کند این است که میخواهد مطمئن شود این سایت ها از روش های غیر قانونی برای سئوکردن و گرفتن نتایج جستجو استفاده نکرده اند.

سندباکس گوگل الگوریتمی برای خود مشخص کرده است و این الگوریتم تا مطمئن نشود سایت نوپا همه موارد مورد نظر گوگل را رعایت نکرده ایت به آن اجازه ورود جدی به نتایج جستجو را ‌نمی دهد و اگر وبسایت نتواند نظر الگوریتم سندباکس را جلب کند هیچ شانسی برای خروج از آن نخواهد داشت.

وبسایت ها باید خود را به گوگل اثبات کنند و با تولید محتوای یونیک و مستمر این پیام را به گوگل بدهند که قصد انجام هیچگونه فعالیتی خلاف قوانین گوگل را ندارند و همچنین سایتشان هیچ خطای ساختاری ندارد.

تا به اینجا در مورد سندباکس گوگل گفتیم که اگر دست از پا خطا کنیم سایت ما را تا مدت زیادی تحت تاثیر قرار میدهد، اما بهتر است بدانیم اگر تمامی کارهایی که گوگل از سایت ما انتظار دارد را انجام دهیم نه تنها توسط الگوریتم سندباکس جریمه نمی شویم بلکه وبسایت ما در مدت زمان کوتاهی بازدید بسیار بالایی میگیرد و رتبه های بسیار خوبی را دریافت خواهیم کرد.

موردی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد پس از راه اندازی وبسایت خود و با چند ماه فعالیت روی آن از سئو سایت خود ناامید می شوند زیرا آن ها چیزی در مورد سندباکس گوگل نمیدانند.

در گذشته که این الگوریتم در گوگل وجود نداشت، افراد بعد از راه اندازی سایتشان سعی داشتند با روش های متقلبانه به نام سئو کلاه سیاه، در گوگل رشد کنند و رتبه بگیرند.

اما امروزه با وجود سندباکس گوگل این موارد دیگر اتفاق نمی افتد چون وبمسترها فقط زمانی انظار دارند در نتایج جستجو دیده شوند که تمامی موارد تاثیرگذار در سئو را به خوبی انجام دهند.

اگر وبسایت شما همچنان پس از گذشت مدتی از سند باکس خارج نشده است قطعا باید بررسی کنید که چه مشکلی در سایت شما وجود دارد و سریعا آن را رفع کنید.

چطور وبسایتمان را از سندباکس گوگل خارج کنیم؟

اگر در سندباکس گوگل گرفتار شوید، خارج شدن از آن بسیار سخت اما غیر ممکن نخواهد بود.

موارد زیر را برای خارج شدن از سندباکس گوگل با دقت انجام دهید:

  1. از ساخت بک لینک های اسپم که فقط به وبسایت شما ضربه میزنند به شدت خودداری کنید.
  2. از انتشار مطالب کپی بپرهیزید و اگر قبلا مطالب کپی را روی وبسایتتان منتشر کرده اید آن ها را ویرایش کنید مطالب جدید راجایگزین کنید.
  3. حتما از نقشه سایت برای درک بهتر موتورهای جستجو از سایت شما استفاده کنید.
  4. بصورت مداوم وبسایت خود را بروزرسانی کنید.
  5. از تبادل لینک دوطرفه با دیگر سایت ها بپرهیزید.

هرگز از قالب ها یا پلاگین های نال شده در وبسایت خود استفاده نکنید.
این ها مهمترین مواردی است که باید انجام دهید تا سایت شما از سندباکس گوگل خارج شود و هرگز دچار آن نشوید.

نتیجه گیری

واقعیت این است که گوگل نه تنها هیچ الگوریتمی را به نام Google Sandbox معرفی نکرده است بلکه مدیران گوگل در توییتر، وجود این الگوریتم را رد کرده اند. اما بسیاری از سئوکاران همچنان بر این باورند که سندباکس گوگل وجود دارد و تاثیر آن در فرایند سئو سایت ها قابل لمس است.

اگر به سئو علاقمند هستید یا قصد آموزش سئو را دارید، حتما به صفحه مربوطه در وبسایت ما سر بزنید زیرا وبسایت پلاتیوم مرجع آموزش سئو در وب فارسی است.

سند باکس گوگل چیست؟

سند باکس گوگل یک الگوریتم تئوری به عقیده برخی از سئوکاران است که در ماه های ابتدایی راه اندازی یک سایت اجازه گرفتن رتبه های برتر را به سایت نوپا نمی دهد و باید مدت زمانی از تاسیس سایت بگذرت تا از سندباکس خارج شود.

آیا سندباکس گوگل واقعیت دارد؟

مدیران گوگل بصورت قطعی وجود الگوریتمی به نام سندباکس گوگل را رد کرده اند اما همچنان بسیاری از سئوکاران بر این باورند که سندباکس وجود دارد.

2 نظرات
  1. sina می گوید

    سلام جناب. پس شما میفرمایید چیزی به اسم سند باکس گوگل وجود نداره؟ آخه خیلی از سایت های دیگه بر این عقیده هستند که سند باکس وجود داره.

    1. وحید پارسا می گوید

      سلام سینا جان. واقعیت اینه که گوگل الگوریتمی به اسم سند باکس نداره و این الگوریتم فقط بصورت شایعه و اطلاعات نادرست بین وبمسترها رایج شده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.