هاست لینوکس چیست؟

0

هاست یا میزبانی وب یک فضا از سرور است که این امکان را فراهم می آورد که فایل های وب سایت را بر روی آن قرار داد. میزبانی وب دارای دو نوع است که یکی از آن هاست لینوکس است. در واقع نامگذاری این هاست به نوع سیستم عامل سرور بر می گردد پس در هاست لینوکس سرور دارای سیستم عامل لینوکس می باشد.

استفاده از هاست لینوکس سبب می شود که وب سایت خود را با قدرت بیشتر و با میزبانی مناسب تری مدیریت کرد. لازم به ذکر است که اگر قصد استفاده از این نوع هاست را برای وب سایت خود دارید، نیاز نیست که سیستم عاملی که استفاده می کنید لینوکس باشد. شما می توانید از طریق مرورگری که استفاده می کنید، وب سایت خود را مدیریت کنید.

اگر نمیدانید هاست چیست حتما مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

معرفی ویژگی های هاست لینوکس

برای انتخاب هاست باید به ویژگی ها و مزایایی که در مدیریت وب سایت در اختیار کاربر قرار می دهد، توجه شود که برای آشنایی شما مهم ترین ویژگی های هاست لینوکس را در ادامه معرفی کرده ایم:

  • دارای سرعت بسیار بالایی است که عملکرد آن را نسبت به هاست ویندوزی بهبود می بخشد.
  • استفاده از آن بسیار راحت است و کاربران بدون هیچ مشکلی در همان بار اول نیز می توانند استفاده کنند.
  • هاست لینوکس قابلیت پشتیبانی از زبان های مختلف برنامه نویسی همچون php، python و… را داراست که توجه به این ویژگی در انتخاب هاست از اهمیت برخوردار است.
  • به کمک این هاست می توان از دستورات در محیط HTML نیز استفاده کرد.
  • در هاست لینوکسی قابلیت استفاده از بانک اطلاعاتی mysql وجود دارد که سرعت و عملکرد بسیار بالایی دارد.
  • امنیت اطلاعات و داده ها در هاست لینوکس بالاست و امکان حذف اطلاعات در این نوع میزبانی وب کم است.
  • پشتیبانی از سرویس های تولید محتوا را داراست که این ویژگی وجه تمایز آن با هاست ویندوزی است. پس با استفاده از این سرویس میزبانی می توان سیستم هایی چون ورد پرس، جوملا و… را نصب و استفاده کرد.
  • زبان برنامه نویسی php را به طور کامل پشتیبانی می کند که هاست ویندوزی این قابلیت را دارا نمی باشد.

افرادی که به هاست لینوکس نیاز دارند

هاست یا میزبانی وب باید کاملا متناسب با نیاز و هدف کاربر انتخاب شود پس باید بدانید که هاست لینوکس برای چه افرادی مناسب است که در ادامه گروه هایی که می توانند از هاست لینوکسی استفاده کنند، لیست شده اند:

  • افرادی که قصد استفاده از سیستم های تولید محتوا را دارا هستند، باید از هاست لینوکس استفاده نمایند. این میزبانی وب توانایی پشتیبانی از وردپرس، دروپال و… را داراست که برای مدیریت محتوا بسیار پر استفاده هستند.
  • گروهی از افراد که زبان برنامه نویسی PHP را برای طراحی سایت خود در نظر گرفته اند.
  • افرادی که در طراحی سایت خود از بانک اطلاعاتی MYSQL استفاده می کنند.
  • اگر سرعت عملکرد برایتان مهم است و از برنامه نویسی HTML استفاده می کنید، باید از هاست لینوکس استفاده نمایید.

افرادی که نیاز به هاست لینوکس ندارند:

اگر چه استفاده از هاست لینوکس بسیار زیاد است و کاربران متعددی می توانند از آن استفاده کنند و نسبت له خرید هاست لینوکس اقدام نمایند، اما در مقابل هاست لینوکس برای همه افراد و کاربران مناسب نیست. افرادی امکان استفاده از هاست لینوکس را ندارند، عبارتند از:

1. کسانی که برای راه اندازی سایت خود زبان برنامه نویسی ASP. NET و ASP را استفاده می کنند.

2. افرادی که از بانک اطلاعاتی microsoft SQL server و جاوا برای راه اندازی سایت خود استفاده می کنند، قادر به استفاده از این نوع هاست نخواهند بود.

اگر برای راه اندازی و مدیریت سایت خود به هاست لینوکس نیاز دارید، می توانید از طریق یک فروشگاه معتبر آنلاین برای خرید آن اقدام کنید و آن را با کیفیت بالا و پایداری مناسب خریداری کنید.

وبسایت پلاتیوم مرجع آموزش سئو است. اگر میخواهید سئو را به شکلی حرفه ای یاد بگیرید دیگر مطالب وبسایت ما را مطالعه کنید.

هاست لینوکس چیست؟

اگر سیستم عامل نصب شده روی سرور اصلی لینوکس باشد، به هاست های آن سرور نیز هاست لینوکس گفته می شود.

هاست لینوکس بهتر است یا هاست ویندوز؟

سیستم عامل لینوکس به امنیت بسیار بالا شهرت دارد و به عقیده بسیاری از کارشناسان لینوکس هرگز ویروسی نمی شود. پس به دلیل امنیت بالا همیشه هاست های لینوکسی از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.