هاست وردپرس چیست | چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟

0

یکی از روش های طراحی سایت که می توان به کمک آن هر نوع سایتی را طراحی کرد، وردپرس است. وردپرس این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که سایت بلاگ، سازمانی و… را طراحی کنید که در گام بعدی باید نوع هاست یا میزبانی وب را انتخاب کنید.

شما برای طراحی سایت می توانید از هاست وردپرس یا هاست معمولی استفاده کنید، اما بدون شک هاستی که به طور اختصاصی برای وردپرس طراحی شده است امکانات و کارایی بیشتری دارد. با ما همراه باشید تا شما را با هاست وردپرس و امکانات آن آشنا کنیم تا انتخاب راحت تر و دقیق تری را با ذکر تفاوت با هاست معمولی داشته باشید.

در مقاله هاست چیست بصورت کامل به شما توضیح دادیم که چرا برای وبسایت خود نیاز به هاست داریم اما اگر قصد دارید اطلاعات کامل تری درمورد هاست وردپرس داشته باشید تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

با هاست وردپرس آشنا شوید!

هاست یک فضا از سرور است که دارای انواع مختلفی است و هاست وردپرس یکی از انواع آن است. این هاست به گونه ای طراحی شده است که کارایی و عملکرد ان برای وردپرس بسیار بالاست و سرورهای ان نیز بر همین اساس طراحی و بهینه سازی شده اند.

با خریداری هاست وردپرس امکاناتی در اختیار شما قرار می گیرد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • نصب سریع و راحت وردپرس
  • امکان به روزرسانی و اتوماتیک وردپرس
  • دارا بودن قالب های متنوع و متعدد
  • دسترسی راحت و بی دردسر به افزونه های موجود در پنل ها
آیا هاست وردپرس ضروری است
آیا هاست وردپرس ضروری است

آیا برای نصب وردپرس استفاده از هاست وردپرس لازم و ضروری است؟

هاست ها معمولا دارای ویژگی ها و امکانات متنوعی هستند که برای راه اندازی هر سایتی می توان انتخاب های متعددی داشت. برای راه اندازی و نصب ورد پرس حتما هاستی را باید انتخاب کرد که توانایی پشتیبانی از PHP و MySQL را داشته باشد که این دو مورد را می توان در بیشتر هاست ها جست و جو کرد پس الزامی برای استفاده از هاست وردپرس برای راه اندازی ورد پرس نیست، اما بدون شک اگر به دنبال طراحی یک سایت با قدرت و عملکرد بالا هستید، هاست وردپرس انتخاب بسیار ایده آلی است.

هاست وردپرس به طور اختصاصی برای وردپرس است که امکانات بیشتری را برای نصب در اختیار شما قرار می دهد که استفاده از آن برای داشتن یک سایت وردپرس با ویژگی های بهتر لازم است.

مقایسه دو هاست معمولی و هاست وردپرس

شما برای نصب و راه اندازی سایت وردپرس خود می توانید از هاست معمولی و یا هاست وردپرس استفاده کنید که اگر بر سر دو راهی در استفاده از این هاست ها مانده اید، تفاوت های آن را در ادامه مطالعه کنید تا بهترین تصمیم را برای سایت وردپرس خود اتخاذ نمایید:

  • هاست معمولی از هزینه کمتری برخوردار است و معمولا مناسب افرادی است که سایت وردپرسی آن ها چندان حرفه ای نیست و یا به عبارت ساده تر سایت مهمی ندارند. در مقابل هاست وردپرس دارای قیمت بالاتری است و طراحی سایت وردپرس را حرفه ای تر می کند.
  • در میزبانی وردپرس بهینه سازی های مختلفی انجام گرفته است که همین امر سبب بالا رفتن سرعت و عملکرد سایت می شود که در دنیای اینترنت این ویژگی بسیار اهمیت دارد.
  • در هاست وردپرس امنیت بالاتری وجود دارد و با توجه به امکاناتی که وجود دارد، به راحتی می توان در مدت زمان کمی امنیت سایت خود را با امکانات مختلف افزایش داد.
  • خدمات و امکانات متنوع بیشتری برای مدیریت سایت در هاست وردپرس نسبت به هاست معمولی در اختیار کاربران قرار می دهد.
  • با استفاده از هاست وردپرس پهنای باند بیشتری نسبت به هاست معمولی در اختیار کاربر قرار می دهد که عملکرد سایت و سرعت بارگذاری آن را افزایش می دهد.

با تمام موارد فوق اگر به دنبال طراحی یک سایت وردپرس حرفه ای با سرعت و امنیت بالا هستید، هاست وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنید اما اگر این چنین نیست و یک سایت معمولی دارید، هاست معمولی با قیمت کمتر می تواند نیاز شما را برآورده کند.

معرفی انواع هاست وردپرس
معرفی انواع هاست وردپرس

معرفی انواع هاست وردپرس

اگر قصد استفاده و خریداری هاست وردپرس را دارید، باید بدانید که دارای انواع مختلفی است که در دو دسته زیر جای می گیرند:

هاست وردپرس اشتراکی

همان طور که از نام این نوع هاست پیداست، منبع های سرور هاست وردپرس اشتراکی برای چند سایت به طور همزمان مورد استفاده قرار می گیرند و اشتراکی است. البته اشتراکی بودن هاست وردپرس به گونه ای است که عملکرد سایت همچنان بالاست و تنها سرور به طور تمام و کمال در اختیار سایت شما قرار نمی گیرد.

هاست وردپرس اختصاصی

هاست وردپرس اختصاصی و منابع سرورهای آن به طور تمام و کمال در اختیار سایت شما قرار می گیرد. این هاست بسیار پرسرعت و قوی است که آن هم به دلیل در اختیار بودن تمام منابع سرور است. اگر از هاست وردپرس اختصاصی استفاده کنید، مدت زمان بارگذاری سایت شما کاهش می یابد و سرعت آن افزایش می یابد.

هاست وردپرس ابری و نکات مهم در انتخاب آن

یکی از فناوری ها و تکنولوژی های جدید که تحولی عظیم ایجاد کرده است، فضای ابری است که هاست ها از این تکنولوژی بهره مند شده اند. در هاست ابری هم سرعت و امنیت حفظ شده است و همچنین هر دو این موارد ارتقا داده شده اند. مزیت هاست ابری این است که از چندین سرور همزمان استفاده می شود که سرویس های لازم را به وب سایت مربوطه ارائه می دهد.

این ویژگی سبب می شود که از دسترس خارج شدن سایت به حداقل و حتی صفر برسد زیرا اگر یکی از سرورها از دسترس خارج شود و یا دچار عیب و ایرادی گردد، سایت توسط سرورهای دیگر از دسترس کاربران خارج نخواهد شد.

پس اگر سایت و اطلاعات آن برای شما بسیار ارزشمند است، حتما از هاست ابری استفاده کنید که امنیت، سرعت و عملکرد آن بسیار بالاست.

هاست های دیگری نیز در بازار وجود دارند که به هاست لینوکس یا هاست ویندوز معروف هستند. در واقع تفاوت این هاست ها در سیستم عامل نصب شده روی سرور اصلی است. اگر نمیدانید هاست لینوکس چیست یا هاست ویندوز چیست حتما مقالات مرتبط را مطالعه کنید.

تاثیر موقعیت جغرافیایی در استفاده از هاست وردپرس

بدون شک محل قرارگیری و موقعیتی که سرورهای هاست قرار گرفته اند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا سرعت سایت و عملکرد آن بستگی به این موقعیت دارد. سرورها باید در موقعیت جغرافیایی قرار بگیرند که بیشتر بازدیدکنندگان سایت در محل مورد نظر قرار دارند.

پس باید هاست وردپرسی را انتخاب کرد که سرورهای آن فاصله جغرافیایی زیادی با بازدیدکنندگان نداشته باشد این بدان معناست که برای سایت های ایرانی که تعداد بازدیدکنندگان و کاربران سایت آن بیشتر در ایران هستند، باید از هاست وردپرسی استفاده کنید که سرور آن در کشور ایران واقع شده باشد.

استفاده از هاست وردپرس خارجی به دلیل مسافت زیاد برای سایت های ایرانی معمولا سرعت بارگذاری را کاهش می دهد و از عملکرد سایت می کاهد.

بررسی سرعت در هاست وردپرس
بررسی سرعت در هاست وردپرس

بررسی سرعت و قابلیت اطمینان در هاست وردپرس

برای انتخاب یک هاست وردپرس برای سایت خود که به دنبال افزایش تعداد بازدیدکنندگان آن هستید، سرعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است پس حتما در زمان خرید هاست وردپرس به سرعت توجه ویژه ای داشته باشید که توصیه ما خرید هاست وردپرس اختصاصی و هاست ابری است.

البته در کنار سرعت یک ویژگی دیگر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که قابلیت اطمینان هاست یا UpTime این ویژگی مهم است. در واقع قابلیت اطمینان این امکان را به شما می دهد که اگر سایتی دچار مشکل شد و اختلالی در آن به وجود آمد، این ایراد و مشکل قابل مشاهده و بررسی باشد.

اگر قصد خرید هاست وردپرس را دارید، این دو ویژگی را مدنظر داشته باشید و هاستی را انتخاب کنید که نیاز شما را برآورده کند تا اهداف سایت خود را به خوبی پیش ببرید.

در پایان نتیجه می گیریم که:

هاست دارای انواع مختلفی است که برای راه اندازی وردپرس و سایت های مشابه شما با هاست معمولی و هاست وردپرس رو به رو خواهید شد که هاست وردپرس از سرعت، عملکرد و امکانات مختلفی نسبت به هاست معمولی برخوردار است که برای افرادی که سایت های مهمی را راه اندازی کرده اند، استفاده از هاست وردپرس بیشتر توصیه می شود.

هاست وردپرس در انواع اختصاصی و اشتراکی و همچنین هاست ابری دسته بندی می شود که هاست اختصاصی تمام منابع سرور را در اختیار سایت شما قرار می دهد که سرعت آن نسبت به نوع اشتراکی بسیار بیشتر است. همچنین هاست ابری نیز از چندین سرور برای سرویس دهی به سایت شما استفاده می کند که از دسترس خارج شدن سایت را به صفر می رساند. این اطلاعات به طور کامل در این مطلب لیست شد تا شما را در خرید هاست وردپرس به خوبی راهنمایی کند که امید داریم، در این هدف موفق عمل کرده باشیم.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس به هاستی گفته می شود سرعت، عملکرد و امکانات آن برای سایت های وردپرسی کاملا بهینه شده است و استفاده از آن برای این سایت ها توصیه می شود.

آیا هاست وردپرس فقط مخصوص سایت های وردپرسی است؟

خیر. روی هاست های وردپرسی نیز میتوان سایت های غیر وردپرسی نصب کرد اما این هاست ها سازگاری بسیار بیشتری با سایت های وردپرسی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.