هاست ابری چیست و چه مزیت هایی دارد؟

0

تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند و امکانات جدیدتری را در اختیار ما قرار می دهد.

یکی از تکنولوژی های جدید که موجود است، استفاده از انواع هاست برای میزبانی سایت ها می باشد و در میان این تنوع، هاست ابری یا Cloud hosting یکی از جدیدترین های آن به حساب می آید.

هاست ابری یا به اصطلاح میزبانی وب ابری دارای تعریف، ویژگی ها و قابلیت های مختلفی است که در زمان استفاده از آن باید با این موارد آشنایی داشته باشید پس اگر به دنبال پیدا کردن معنا و مفهوم هاست ابری و مزیت های آن هستید، حتما تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

اگر میخواهید بدانید هاست چیست ، مطلب مربوط را مطالعه کنید.

بررسی ساختار هاست ابری

برای میزبانی وب بدون فضای ابری یک سرور طراحی و آماده سازی می شود این در حالی است که برای هاست ابری این میزبانی به کمک یک سرور انجام نمی گیرد، بلکه چندین سرور برای میزبانی وب پیکربندی می شود.

سرورها در ساختار ابری با هم به یک سیستم وارد می شوند که همین امر سبب می در سرورهای دیگر نسخه هایی از وبسایت به صورت موازی میزبانی شوند. در واقع این ساختار سبب می شود که اطلاعات وب سایت ها در فضای ابری و در سرورها به صورت مشترک وارد شوند.

بررسی ساختار هاست ابری
بررسی ساختار هاست ابری

آشنایی با ویژگی های هاست ابری

همان طور که گفته شد، هاست ابری یک تکنولوژی جدید و به روز است که با ویژگی های مختلفی روانه بازار شده است. با شناخت ویژگی های هاست ابری می توانیم تصمیم درست تری را برای استفاده از هاست ابری یا هاست معمولی بگیریم. برخی از مهم ترین ویژگی های هاست ابری در ادامه لیست شده است:

  • اگر سرویس ها دچار مشکل شوند و تعمیرات بر روی آن ها انجام بگیرد، بدون آنکه از دسترس خارج شوند، می توان برای تعمیر آن ها اقدام کرد.
  • سرویس ها در این حالت پایدارتر هستند.
  • با استفاده از هاست ابری می توان امنیت فیزیکی دیتا و اطلاعات را بالا برد.
  • امکان بالابردن پهنای باند شبکه با استفاده از این تکنولوژی امکان پذیر است.
  • اگر نرم افزاری آپدیت شود و یا سطح آن ها ارتقا یابد، نیاز نیست که سرور خاموش شود.
  • استفاده از سخت افزارها و نرم افزارها بهینه تر می شود.
  • در این تکنولوژی از تعداد سخت افزارهای بیشتری در شبکه استفاده می شود که همین امر امنیت آن را حساس تر می کند.
آشنایی با ویژگی های هاست ابری
آشنایی با ویژگی های هاست ابری

مزیت های استفاده از هاست ابری

حال که با ویژگی های هاست ابری به طور خلاصه آشنا شدید، ادامه مطلب را با معرفی و بررسی مزیت های استفاده از هاست ابری دنبال خواهیم کرد که مهم ترین این مزیت ها عبارتند از:

1. کاهش ریسک از دسترس خارج شدن وب سایت ها با استفاده از هاست ابری

همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، اطلاعات وب سایت به کمک چندین سرور پشتیبانی می شود پس اگر یکی از سرورها از دسترس خارج شود، سرورهای دیگر مانع از آن می شوند که وب سایت از دسترس خارج شود که همین امر سبب افزایش پایداری سیستم می شود.

اگر به صورت علمی تر این مزیت را بررسی کنیم، به کمک هاست ابری مدت زمان آپتایم بودن بالا می رود و احتمال اینکه سایت از دسترس کاربران خارج شود، نزدیک به صفر خواهد شد.

2. تغییر در زیرساخت های سخت افزارها و نرم افزارها بدون خارج شدن سایت با کمک هاست ابری

با استفاده از هاست ابری می توان به راحتی به تعمیر و ارتقا سرورها پرداخت، بدون آنکه سایت ها از دسترس خارج شوند. در واقع با هاست ابری می توان تک به تک سرورها را تعمیر و یا ارتقا داد و پس از اتمام کار و متصل شدن سرور به شبکه، می توان سرورهای دیگر را ارتقا داد و یا تعمیر کرد.

این ویژگی دلیلی است که اختلالی در شبکه ایجاد نشود و در حین ارتقا سخت افزارها و نرم افزارها سایت ها از دسترس خارج نشوند.

3. افزایش سطح امنیت فیزیکی از دیتاها با هاست ابری

از مزیت های مهم فضای ابری می توان به افزایش سطح امنیت دیتاها اشاره کرد. امکان آسیب رسیدن به سرورها وجود دارد و این امر می تواند نگران کننده باشد زیرا امنیت اطلاعات و دیتاها را کاهش می دهد.

در هاست ابری این نگرانی به حداقل می رسد زیرا در صورتی یکی از سرورها و یا حتی چندتا از از آن ها دچار ایراد شوند، باز هم نسخه های دیگری از اطلاعات موجود است که سبب بالا رفتن سطح امنیت فیزیکی اطلاعات می شود.

4. افزایش عملکرد بهتر در برابر حملات با کمک هاست ابری

استفاده از چندیدن سرور در هاست ابری سبب بالارفتن ایمنی آن در برابر حملات می شود. این ویژگی بارز بیشتر در تکذیب سرویس D-DoS به چشم می آید. اتصال چندین سرور به هم به واسطه هاست ابری سبب افزایش ایمنی می شود.

5. بالا بردن عملکرد سرویس ها به کمک هاست ابری

همان طور که می دانید، در هاست ابری چندین سرور متصل به هم به کار می رود که سبب افزایش و عملکرد وب سایت ها می شوند و کارایی آن ها را بالا می برد. این مورد در وب سایت هایی که یک سرچر پاسخ گوی نیاز آن ها نباشد، بسیار کارآمد است که استفاده از فضای ابری را لازم و ضروری می کند.

6. استفاده و مصرف درست از منابع سرورها با هاست ابری

وب سایت ها نیاز به مصرف منابع دارند که در هاست ابری هر وب سایت متناسب با نیاز خود از منابع بهره می برد که سبب استفاده بهینه از منابع سرورها می شود.

این ویژگی سبب می شود که از اضافی منابع در جاهای دیگر و متناسب با نیاز استفاده کرد.

7. حساس تر شدن امنیت شبکه در هاست ابری

هاست ابری دارای مزیت های متعددی است که موارد فوق نشان دهنده مهم ترین های آن بود. در هاست ابری تعداد سرورهای بیشتری وجود دارد که در موقعیت های مختلفی قرار دارند پس باید نسبت به آن ها کنترل بیشتری داشت تا امنیت آن ها به خوبی حفظ شود.

در پایان نتیجه می گیریم که:

تکنولوژی هاست ابری مزیت های مختلفی را به همراه دارد که در قسمت قبلی به آن ها آشنا شدید. این مزیت ها سبب می شوند که افراد سرویس قدرتمندتری با کارایی و عملکرد بهتری داشته باشند پس شما نیز می توانید از این نوع هاست استفاده کنید.

فقط باید به نوع زیرساخت هاست ابری توجه بسیار کنید زیرا در کنار تخصص و علم لازم برای راه اندازی و ایجاد آن ها، نیازمند استفاده از تجهیزات قدرتمند و ارتقا یافته می باشد. هاست ابری با زیر ساخت قوی بدون شک یک سرویس قدرتمند به حساب می آید و به هاست های معمولی ارجحیت دارد.

با تمام این گفته ها این شما هستید که تصمیم می گیرید، سایت خود را بر روی چه نوع هاست ابری با چه میزان قدرت و عملکرد در زیر ساخت قرار دهید. در این مطلب به هاست ابری و مزیت های آن پرداخته شد، تا تصمیمی دقیق تر و هوشمندانه تر برای انتخاب هاست داشته باشید.

وبسایت پلاتیوم مرجع آموزش سئو در ایران است. شما می توانید برای یادگیری تخصصی سئو دیگر مقالات وبسایت ما را مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.