چند بار کلمه کلیدی را در محتوا تکرار کنیم؟

0

در سال های ابتدایی گوگل یک اصل برای فروش بیشتر وجود داشت: هرچقدر از کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید ، فروش شما نیز بیشتر خواهد شد. از همین رو بسیاری از سئوکاران در مقاله و محصولات وب سایت خود از تعداد بالایی کلمات کلیدی استفاده می کردند و در آن وقت نتیجه مثبتی نیز می گرفتند.

به عبارتی دیگر در آن زمان ، موتور های جستجو گوگل به اندازه امروز هوشمند نبودند و بر اساس چند معیار ساده ، صفحات در نتایج جستجو کاربران نمایش داده می شدند. اما با شروع و راه اندازی کارخانه الگوریتم سازی گوگل ، مفهوم سئو برای همیشه تغییر کرد.

امروزه عصر تکرار کلمه کلیدی به پایان رسیده است و وارد دوران جدیدی شده ایم ؛ توجه به هدف کاربر و مفهوم کلیدی.

در ادامه این مطلب سعی می کنیم تا به سوال هایی که در ذهنتان شکل گرفته است پاسخ دهیم و کاربرد تکرار کلمات کلیدی را به خوبی بشناسیم ، پس تا انتها همراه ما باشید.

چرا کلمه کلیدی مهم است؟

برای اینکه درک بهتری از کلمات کلیدی و تکرار صحیح آنها داشته باشیم ، بهتر است تا یک مرحله به عقب بازگردیم و به این سوال پرتکرار و مهم پاسخ دهیم.

  1. کلمه کلیدی عبارت و یا عباراتی است که توسط کاربران در نتایج جستجو ، سرچ می شود.
  2. کلمه کلیدی بهترین توصیف از بیان یک مطلب است.

اگر این دو تعریف مهم را در کنار یکدیگر قرار دهیم ، متوجه یک نکته مهم خواهیم شد: اگر هدف کاربر از جستجو با ماهیت صفحه در وب سایت ما یکسان باشد ، شانس کسب جایگاه خوب در موتور های جستجو گوگل را خواهیم داشت.

دقت داشته باشید که برای رسیدن به این امر مهم ، باید ادبیات خود را نزدیک به ادبیات کاربران کنیم و اگر این کار را به درستی انجام دهیم ، به نوعی مفهوم کلیدی را رعایت کرده ایم. حالا سوال اینجاست که همه کاربران از یک ادبیات خاص استفاده می کنند؟ قطعا نه! پس شما باید به یک ایده ال مناسب در این زمینه دست پیدا کنید تا هر نوع کاربری با مطالب وب سایت شما ارتباط برقرار کند.

به این نکته توجه داشته باشید که نباید فقط بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز کرد ، این اندیشه کاملا اشتباه است. شما برای اینکه در دیدرس کاربران قرار بگیرید ، باید بر روی چندین کلمه کلیدی مهم و هدف وقت بگذارید. اگر بتوانیم که هنر مفهوم گرایی را بیاموزیم ، سبب می شود که بتوانیم در کلمات متنوعی جایگاه خوبی را بدست بیاوریم.

کلید واژه مرکزی چیست؟

برای هر صفحه از وب سایت می توان از چندین عبارت و یا کلمات مختلف را هدف گذاری کرد به شرط آنکه هدف کاربر از جستجو و معنای آنها به یکدیگر نزدیک باشد. یک صفحه از سایت ما می تواند حتی 1000 کلمه کلیدی نیز داشته باشد.

کلید واژه مرکزی به عبارتی گفته می شود که توصیف بهتری از نیاز کاربر و آمار جستجوی بالاتری نسبت به سایر عبارات دارد. مثلا دو عبارت “آمورش سئو” و “یادگیری سئو” هر دو یک مفهوم را داشته و جزئی از ابر کلمات کلیدی یک صفحه از وب سایت ما می باشند. ولی عبارت “آموزش سئو” به واسطه ی آمار جستجوی بالاتر انتخاب اصلی ما برای “کلید واژه مرکزی” در آن صفحه است.

در ادامه اصول و استاندارد های بیشتری از کلید واژه مرکزی را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

حداقل 3 تا 5 بار کلمه کلیدی مرکزی را تکرار کنید

برای درک محتوای صفحه توسط گوگل ، استفاده از 3 تا 5 کلمه کلیدی کافی است. به این نکته دقت داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی یک تکنیک کلاه سیاه محسوب می شود. استفاده از این تکنیک کاملا برای گوگل قابل شناسایی و جریمه سنگینی برای وب سایت ها در نظر میگیرد.

نکته: بازه اعلام شده یک استاندارد حداقلی است و جزئی از قانون نمی باشد. یعنی شما می توانید از کلمات کلیدی بیشتر و یا کمتری نیز استفاده نمایید ، اما اصول آن 3 تا 5 کلمه کلیدی است. پس اگر شما محتوایی دارید که از کلمات کلیدی بیشتر و یا کمتری استفاده کردید ، دلیل بر این نمی شود که کیفیت آن پایین است. ولی شما سعی داشته باشید که از کلمات کلیدی بیشتر از 3 تا استفاده کنید تا گوگل به آن اهمیت دهد.

معیار اصلی ما رضایت کاربر و انتقال صحیح پیام به اوست.

بهترین فضا برای تکرار کلمه کلیدی مرکزی کجاست؟

وقتی که ربات های گوگل وارد یک صفحه می شوند ، از هودر تا فوتر صفحه را مورد ارزیابی قرار می دهند. محتوای قرار گرفته در بدنه اصلی صفحه اهمیت بیشتری نسبت به هدر و یا فوتر دارد. اما بهترین فضا برای ورود کلمه کلیدی مرکزی اولین محتوای نمایش داده شده به کاربر در موبایل و دسکتاپ می باشد.

این فضا که با نام Above The Fold مشهور است جایی ست که محتوای آن بدون اسکرول در اختیار و دیدرس کاربر قرار میگیرد. اغلبا در این فضا عنوان اصلی ، اولین پاراگراف از متن و تصویر شاخص دیده می شود. بنابراین تکرار کلمات کلیدی در این سه بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

حضور کلمات کلیدی در تصویر را می توان به دوشکل انجام داد:

  1. قرار دادن آن در متن جایگزین
  2. استفاده از خود عبارت در محتوای تصویر

حضور کلید واژه مرکزی در فضاهای هدینگ داخلی می تواند به تفهیم اهمیت آن به گوگل کمک فراوانی کند. همچنین باید از تکرار بیش از حد نیز خودداری نمایید.

کلمات کلیدی خیلی زیاده
کلمات کلیدی خیلی زیاده

چطور مفهوم کلیدی را در یک مقاله تکرار کنیم؟

همانطور که احتمالا می دانید مفهوم کلیدی برگ برنده ما در سئو است. برای تکرار صحیح مفهوم کلیدی سه روش و تکنیک وجود دارد که در ادامه برای شما آنها را شرح می دهیم.

1- توجه به LSIها

توجه به کلمات LSI می تواند به محتوای شما جذابیت فوق العاده را بدهد. LSI به کلماتی می گویند که با موضوع اصلی مقاله و کلید واژه مرکزی آن ارتباط معنایی داشته باشد.

عیارت هایی مانند تولید محتوا ، بهینه سازی سایت ، تجربه کاربری و… به نوعی با مفهوم کلی “آموزش سئو” مرتبط هستند. بهره گیری از این کلمات می تواند محتوای شما را چندین برابر با کیفیت کند و مفهوم گرایی را به شکل های مختلف به همراه بیاورد.

2. استفاده از کلمات هم‌معنی و هم‌خانواده

به جای تکرار از یک کلمه خاص ، از عبارات هم معنی و هم خانواده استفاده کنید. بهره گیری از این نوع کلمات به ما اجازه می دهد تا بدون اصرار بر یک عبارت خاص حول یک مفهوم کلیدی صحبت کرده و پیام خود را به بهترین روش به کاربر انتقال دهیم. این تکنیک باعث بهتر شدن رتبه ما در کلید واژه اصلی می شود و همچنین بازدید بیشتری را فراهم می سازد.

3- عبارات توصیفی

اگر شما از عبارات توصیفی در محتوای خود استفاده کنید ، دیگر نباید نگران کسب جایگاه عالی باشید.

عبارات توصیفی کلماتی هستند که در کنار تکرار یک مفهوم ، اطلاعات بروز و جدیدی را به مخاطب می دهد. همچنین باعث جذابیت محتوای شما می شوند و به این طریق کاربران تا پایان مطلب ، همراه وب سایت شما خواهند بود.

از اثرات جانبی عبارات توصیفی می توان به استفاده درست از کلمات LSI و ارائه اطلاعات کاربردی به مخاطب اشاره داشت.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به یکی از پرتکرار ترین سوالات عموم مردم یعنی استفاده بهینه از کلمات کلیدی در مطلب پاسخ بدهیم. شما در اینجا با مفهوم کلیدواژه مرکزی و روش تکرار اصولی آن نیز آشنا شدید.

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که ما مقالات را برای رضایت مندی کاربران می نویسیم نه برای رسیدن به رتبه های بهتر. اگر شما بتوانید تا نیازمندی های کاربران را برطرف کنید ، قطعا به موفقیت خواهید رسید. بنابراین از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی پرهیز و میل رضایت مخاطبان رفتار کنید.

ممنونم که تا پایان همراه ما بودید ، اگر سوالی دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید ، در قسمت کامنت نظرات خود را ارسال نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.