در هر مقاله از چند لینک داخلی استفاده کنیم؟

0

عده ای از سئوکار ها و متخضض های دیجیتال مارکتینگ معتقد هستند که لینک سازی تنها به گرفتن بک لینک از وب سایت های دیگر محدود می شود. ولی حقیقت این است که لینک سازی داخلی ، بهترین و کم هزینه ترین کاری است که می توانیم برای افزایش کاربر از آن بهره ببریم.

وقتی محتوایی را آماده می کنیم ، دو راه پیش روی ما خواهد آمد. اینکه صبر کنید تا خودش بر روی موتور های جستجو برود یا کاری کنیم که گوگل متوجه مقاله شما شود. هرچقدر که مقاله شما عالی و بدون نقص باشد ، باز هم بک لینک یکی از واجبات یک مقاله است.

هدف اصلی ما از لینک سازی داخلی ، ایجاد مسیر های دسترسی به محتوا برای کاربران و کمک به درک بهتر گوگل از ارتباط موضوعی و اهمیت صفحات سایت است. در ادامه بیشتر درباره این موضوع برای شما مطالبی را به اشتراک خواهیم گذاشت.

لینک سازی داخلی چطور به سئو سایت کمک می‌کند؟

افزایش رضایت کاربران با لینک سازی
افزایش رضایت کاربران با لینک سازی

رضایت کاربر را افزایش می‌دهد

فراموش نکنید که مهم ترین هدف ما برای استفاده از لینک سازی، افزایش رضایت کاربران است. الگوریتم های گوگل همیشه در تلاش اند تا میزان رضایت کاربر از سایت ما را تخمین بزنند. وقتی مقاله ای جدید منتشر می کنیم ، ربات های گوگل بلافاصله در پی آنالیز آن حرکت می کنند.

اگر در مقاله شما هیچ لینک سازی صورت نگرفته باشد ، مانند کوچه بن بست است و به نوعی کاربر را در خود حبس کرده است. اگر شما از بک لینک ها استفاده نکنید ، صفحات وب سایت شما ایندکس نخواهند شد.

لینک سازی داخلی کمک به حفظ تازگی محتوا
لینک سازی داخلی کمک به حفظ تازگی محتوا

به حفظ تازگی محتوا کمک می‌کند

تازگی محتوا برای کمک اهمیت بسیار زیادی دارد. به عبارت دیگر برای گوگل مهم است که محتوای شما تا چه زمانی برای کاربر مفید می باشد

یکی از معیار های مهم گوگل برای سنجش تازگی محتوا ، زمان بندی ، تعداد و کیفیت لینک های ورودی به صفحه است. با استفاده از بک لینک ها و ایجاد ارتباط با محتواهای دیگر سایتتان ، تازگی در مقاله های شما نیز حفظ خواهد شد.

ایجاد ارتباط معنایی میان صفحات

ایجاد لینک میان دو صفحه از سایت که از نظر معنا و مفهوم به یکدیگر مرتبط نیستند ، کار اصولی و درستی نیست.

هر لینک مانند یک درب می باشد و ربات های گوگل از این درب ها برای درک مفهوم صفحات و ساختار سایت ما استفاده می کنند. در نهایت با ایجاد مسیر های تو در تو و غیر کاربردی کاربران را آزار می دهیم. همچنین ربات های گوگل نیز سردرگم می شوند.

حداقل و حداکثر از چند لینک در محتوا استفاده کنیم؟

در هر مقاله باید حداقل 2 و حداکثر از 6 بک لینک استفاده کنیم. باید به این نکته اشاره کنم که هیج معیار مشخصی از طرف گوگل برای بک لینک ها ثبت نشده است ، بلکه این آمار مبنا بر رضایت کاربران است. قبل اینکه لینکی را در صفحه خود قرار دهید ، باید فاکتور های زیر را در نظر داشته باشید:

1- کاربران به این لینک نیاز دارند؟

قبل از هر کاری ، خودتان را جای مخاطب قرار دهید که آیا لینکی که در صفحه برایش گذاشته ایم ، کاربردی نیز دارد؟ دقت داشته باشید که مخاطب سایت شما تنها یک نفر نیست و به همین سبب باید سلیقه های مختلف را برانداز کنید.

2- متوجه اهمیت و ارتباط این لینک می‌شوند؟

در گذشته اهمیت لینک سازی به اندازه امروز مهم نبود و بیشتر از طریق توضیح کاربر را ترغیب به صفحه ای خاص می کردند. هرچقدر که اهمیت انکرتکست در لینک سازی بیشتر شد ، رفتار سئوکاران نیز تغییر کرد و ترمز خودشان را بر روی کلمات کلیدی گذاشته اند. البته که این عمل کار اشتباهی نیست ؛ ولی تاثیر بدی برای پیدا کردن مسیر درست بر روی مخاطب می گذارد.

یکی از کار های مهم دیگر این است که همراه لینک ، توضیحی را برای کاربران قرار دهید. توضیح کنار لینک می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی لینک سازی داشته باشد و یکی از عوامل جذب کاربران است.

3- از کلیک روی آن پشیمان نمی‌شوند؟

اگر قرار باشد که کاربران بعد از کلیک بر روی لینک مدنظر شما بلافاصله از آن خارج شده یا محتوایی بی ارزش را مشاهده نمایند ، بهتر است از درج آن خودداری کنیم. خروج کاربر از صفحه به معنی نامرتبط بودن صفحه نیست ، بلکه می تواند دلایل دیگری داشته باشد. پس سعی کنید قبل از درج لینک بر روی صفحه خود ، همه جوانب را بررسی کنید.

4- دسترسی بیش از حد ایجاد نکنیم

آخرین نکته ای که از اهمیت زیادی برخوردار است ، ایجاد تعادل میان تعداد و قدرت انتخاب است. اگر تعداد لینک های صفحه بیش از اندازه زیاد باشد ، امکان تصمیم گیری را از کاربر میگیریم. حتی ممکن است که اعتماد خود را نسبت به ارزش این لینک ها از دست بدهد.

افرادی که وب سایت های فروشگاهی دارند ، باید به این نکته توجه کنند که دسترسی بیش از حد مانع فروش زیاد آنها می شود.

استراتژی سئو بر لینک سازی داخلی تاثیرگذار است

یکی دیگر از فاکتور های مهم هنگام لینک سازی ، استراتژی سئو سایت و شناخت از ساختار درختی آن می باشد. در ابتدا باید صفحات درجه اول را مشخص کنیم و با توجه به اهمیت هر کدام از آنها ، از داخل مقالات و با انکرتکست مناسب ، به این صفحات لینک بدهیم.

آنچه که تا به اینجا برای شما گفتیم درمورد لینک سازی برای صفحات سطح 3 ، یعنی مقالات و محصولات مرتبط بوده است.

لینک سازی در صفحات سطح 2 مانند دسته بندی و برچسب که مستقیما با موضوع مقاله یا محصول ما مرتبط هستند اهمیت فراوانی دارد.
این صفحات ارزش و اعتبار خود را از لینک داخلی در همه ی مقالات یا محصولات زیر مجموعه خود دریافت می کنند. اگر مقاله ما در دسته بندی آموزش سئو است ولی هیچ لینکی به آن نداده ایم ، پس محتملا شانسی برای دریافت جایگاه مناسب نداریم. این نوع لینک سازی معمولا به صورت اتوماتیک و بر اساس طراحی قالب و کدنویسی وب سایت انجام می شود.

نکته مهم و حیاتی لینک سازی برای سطح 1 یا همان صفحه اصلی است. بسیاری تصور می کنند که همه مقالات باید با کلمه کلیدی هدف به صفحه اصلی سایت لینک داده باشند ، درحالی که لینک به صفحه اصلی سایت معمولا در منوی اصلی و لوگوی وب سایت وجود دارد. بنابراین فقط زمانی به سطح 1 لینک می دهیم که شرایط ذکر شده در بخش قبل را نداشته و برای کاربر مفید واقع شود.

جمع بندی

همه نکاتی که در قبل به آن ذکر کردیم ، برای رضایت کاربر از وب سایت و صفحات خاص است. سعی داشته باشید تا رضایت کاربران را در یک حد ممکن نگه دارید. بهینه سازی بیش از حد یک وب سایت نیز برای گوگل مورد قبول واقع نمی شود و در سئو به آن Over-Optimization می گویند. به این سبب گوگل گمان می کند که شما از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید و به وب سایت شما رتبه خوبی را نمی دهد.

ممنون که تا این لحظه همراه ما بودید ، امیدواریم که این مطلب مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر سوالی دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید ، حتما در قسمت کامنت برای ما نظرات خود را ارسال کنید. همکارانمان همیشه آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.