بولد، هایلایت و تغییر رنگ متن بر سئو تاثیر گذار است؟

0

سوال بسیاری از کاربران و افراد سئوکار این است که آیا بولد تاثیری بر بهبود ریتینگ و سئو آنها دارد یا خیر. ما در ادامه به این سوال به طور جزئی پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

در ابتدا باید عرض کنم که مسئه بولد و هایلایت هنوز به صورت رسمی توسط گوگل صحبت و تایید نشده است و مطالبی که در ادامه برای شما خواهیم گذاشت ، بر اساس تجربه و نیازمندی های سئو است.

کسب نتیجه در سئو آنقدر ذهن ما را درگیر کرده است که دیگر برخی موارد مهم مانند تجربه کاربری را فراموش کرده ایم. وقتی درباره بولد و المان های مختلف صحبت می کنیم ، همگان به فکر کسب نتیجه در گوگل هستند. باید در اینجا به این باور غلط پایان دهیم و حقایق را روشن کنیم.

باید بگویم که بولد ، هایلایت و تغییر رنگ متن بر سئو هیچ تاثیری ندارد.

در واقع گوگل هیچ وقت راجب به این موضوع واکنش نشان نداده و برای آن اهمیتی ندارد. اینکار می تواند برای زیبایی و نظم خود مطلب مفید واقع شود اما بر روی سئو تاثیری ندارد. بنابراین این نکته به سلیقه نویسنده بستگی دارد.

ارائه محتوای ارزشمند در کنار جلب توجه کاربران باعث جذب مخاطبان بیشتر و رضایتمندی آنان می شود. هر چقدر که کاربران از صفحه وب سایت شما رضایت داشته باشند ، می توان انتظار داشت که رتبه آن نیز بهتر شود. بنابراین چنین مبحثی ربطی به بولد کردن کلمات کلیدی یا تغییر رنگ متن خاصی ندارد ، بلکه باید ساختار محتوای شما استاندرارد باشد.

وقتی به سراغ استفاده از تکنیک هایی مانند بولد کردن و یا تغییر رنگ کلمات می رویم ، سعی می کنیم تا تجربه کاربری بهتری را ایجاد کنیم. همین توجه به تجربه کاربری در مدت زمان طولانی باعث می شود که بر سئو سایت تاثیر خوبی را بگذارد.

کاربران اسکرول می‌کنند، شما متوقف‌شان کنید

آمار های جهانی گوگل و دیگر منابع نشان می دهد که حضور کاربران در صفحات مختلف حدود 10 تا 20 ثانیه است. اگر شما نتوانید در آن 20 ثانیه مفید چیزی را به کاربر نشان دهید ، قطعا شکست خواهید خورد. بنابراین باید شما از تکنیک هایی استفاده کنید تا کاربر را در صفحه نگه دارید. یکی از این تکنیک ها استفاده از بولد و تغییر رنگ کلمات است. چنین اتفاقی باعث می شود مطالب در چشم مخاطب زیبا و جذاب بنظر برسد و به همین سبب در صفحه باقی بماند.

کاربران معمولا یک صفحه را از ابتدا تا انتها اسکرول می کنند. در طی این روند کاربران فقط بولد کردن کلمه ای خاص می تواند توجه آنها را جلب کند و به زمان حضورشان در سایت بیفزاید. افزایش زمان حضور کاربر در وب سایت است که تاثیر بالایی در سئو دارد. چرا که سیگنالی مثبت به گوگل ارسال می شود که کاربر از این صفحه رضایت دارد که وقت زیادی برای آن گذاشته است.

چه بخشی از محتوا را بولد کنیم؟

هیچ قانونی برای بولد کردن بخش خاصی از محتوا وجود ندارد. بلکه ما از بولد برای دیده شدن متن خاصی و انتقال پیام های مهم استفاده می کنیم. شما باید با دانش خود بر روی کلمات کلیدی مهم که فکر می کنید در صورت بولد شدن برای مطلب تاثیر گذار است ، متن های برگزیده خود را بولد کنید.

البته شما باید از بولد کردن بیش از حد کلمات پرهیز کنید ، چون باعث کلافگی مخاطب می شود. در ادامه در خصوص این مبحث بیشتر صحبت خواهیم کرد.

استفاده بیش ازحد المان‌های گرافیکی؛ فرار مخاطبان از صفحه

کاربران خود را با استفاده بی رویه از المان های گرافیکی فراری ندهید! وقتی که در اکثر بخش های محتوا از بولد و تغییر رنگ استفاده کنید ، دیگر تفاوتی بین کلمات معمولی و ویژه شما نمایان نمی شود. در نهایت خارج شدن کاربران از یک صفحه باعث افزایش نرخ پرش می شود. این مسئله بر روی سئو تاثیر منفی ای دارد و رتبه صفحه را با افت مواجه می کند.

شما می توانید در یک مطلب اصلا از بولد نیز استفاده نکنید ، اما برای شانس بدست آوردن کاربران و ماندن طولانی آنها در صفحه ، بهتر است تا حداکثر از 6 بولد در محتوای خود بهره بگیرید.

آیا روش های دیگری برای جلب توجه کاربران وجود دارد؟

همانطور که در قبل گفتم کاربران وقتی وارد صفحه ای می شوند در اولین گام آن را برانداز می کنند. ما می توانیم با استفاده از تکنیک های مختلف متن خود را در دیدرس آنها قرار دهیم. هرچقدر که مخاطب بیشتر و بهتر با کلمات بولد شده ارتباط برقرار کند ، باعث جذب کاربر و تاثیر مثبت بر روی سئو می شود.

از راه های دیگر جلب توجه کاربران ، استفاده از تصاویر زیبا و با کیفیت است. شما می توانید در رابطه با موضوع محتوای خود ، تصویر کم حجم و زیبایی را انتخاب کنید تا نگاه های کاربران به آن جذب شود.

یکی دیگر از روش های مناسب برای جلب توجه کاربران ، ارائه محتوا در قالب های متنوع است. شما می توانید ویدیو چند دقیقه ای نیز در رابطه با محتوای خود تولید کنید تا کاربرانی که وقت زیادی ندارند ، از آن ویدیو استفاده کنند. همچنین استفاده از قالب های اینفوگرافیک و پادکست نیز می تواند بسیار مفید واقع شود.

با تمام این نکات باید باز هم اول به نگارش خود اهمیت دهید ، چون که نگارش و گفتار صحیح نقش اساسی در تکمیل محتوا دارد.

جمع بندی

به طور کلی خود بولد کردن کمکی به سئو و افزایش ریتینگ نمی کند ، بلکه استفاده درست از آن می تواند تاثیر غیر مستقیمی بر حضور بیشتر کاربران در صفحه وب سایت بگذارد و در نهایت به بهتر شدن رتبه کمک کند. سعی کنید تا از نکات گفته شده به درستی استفاده نمایید تا محتوا های وب سایتتان همگی فوق العاده باشند.

به شما توصیه میکنم مطلب آموزش سئو به زبان ساده را در وبسایت ما مطالعه کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل درباره این موضوع برای شما مطالبی را به اشتراک بگذاریم ، امیدواریم که مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر سوالی دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید ، در قسمت کامنت برای ما نظرات خود را ارسال کنید. همکارانمان آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.