آدرس صفحه (URL) فارسی باشد یا انگلیسی؟

0

بسیاری از مردم باور دارند که استفاده از آدرس فارسی باعث بهبود سئو وب سایت می شود و برخی نیز معتقدند که گوگل URL های انگلیسی را بهتر ایندکس می کند. در این مطلب می خواهیم درباره این موضوع موارد مهمی را برای شما به اشتراک بگذاریم. تا آخر همراه ما باشید.

گوگل بیش از 200 فاکتور مهم و حیاتی برای تعیین رتبه یک سایت در نتایج جستجو در نظر دارد. این تعداد موارد بسیار زیاد هستند و خیلی سخت است که همگان آنها را بدانند ولی برخی فاکتور ها را باید شناخت و بر اساس آنها سئو وب سایت را بهبود بخشید. آدرس دهی صفحات نیز یکی از این موارد بسیار مهم است.

یکی از موضوعاتی که باعث دو دستگی سئوکاران و عموم مردم شده است ، مربوط به فارسی یا انگلیسی بودن آدرس صفحه است. اما ببینیم این موضوع در کجا باعث دو دستی شده و ریشه اش در کجاست.

ابهام فارسی یا انگلیسی بودن آدرس صفحات از کجا نشأت می‌گیرد؟

حتما تا الان متوجه شده اید که بیشتر سئوکاران و نویسنده های وردپرس ، به دنبال بهترین راه های بهینه سازی وب سایت هستند.

وقتی برای شما این موضوع نهادینه می شود که همیشه یک موضوع بهتر و راحت تر وجود دارد ، موضوعات کوچکی مانند آدرس صفحات را به مسئله بزرگ و سخت تبدیل می نمایید. پس به دلیل این ابهام ، ذهن ما دچار وسواس می شود.

به عنوان مثال همه ی ما آگاه هستیم که هیج تعداد ایده الی از کلمات کلیدی مشخص نشده است ، اما همیشه این موضوع برای ما جای سوال داشته است.

آدرس صفحه فارسی باشد یا انگلیسی؟

خب می رسیم به موضوع اصلی این مطلب. باید بگویم که ما نمی توانیم در این مقاله مشخص کنیم که آدرس صفحه فارسی باشد یا انگلیسی ، بلکه می خواهیم از ابهام آن بکاهیم. در ادامه این موضوع را به دو دسته تقسیم خواهیم کرد.

url فارسی
url فارسی
url انگلیسی
url انگلیسی

گوگل، در مورد فارسی یا انگلیسی بودن و تاثیر آن بر سئو چه گفته است؟ جان مولر متخصص و تحلیل گر وبمستر در گوگل در یکی از ویدیو های خود درباره زبان آدرس صفحات صحبت کرده است. به گفته ایشان استفاده از زبان غیر انگلیسی برای سایت هایی که محتوای آنها به زبان دیگری نگارش شده است ؛ هیچ مانعی ندارد و ربات های گوگل می توانند آن را به خوبی ایندکس کنند. همچنین ایشان گفتند: بهتر است به جای اینکه درباره URL صفحات صحبت کنید ، به این فکر باشید که چطور می توانید آدرس صفحات را به بهترین شکل برای کاربر بهینه کنید.

آدرس صفحات را برای گوگل و کاربر بهینه کنید: از آنجایی که تجربه کاربری یکی از مهم ترین اهداف گوگل در سئو بوده است ، می توانیم نتیجه بگیریم که هرچیزی که مطابق میل کاربران باشد ، آن را قبول می کند. این مورد درباره آدرس صفحات نیز صدق می کند. اما باید به این نکته دقت کنید که گوگل پیشنهاد می دهد آدرس صفحات به گونه ای باشد که کاربران هنگام لینک دادن به آنها ، با مشکلی رو به رو نشوید.

به عنوان مثال استفاده از ویرگول ، اعداد و هر کاراکتری که خوانایی آدرس را کم کند ، می تواند برای کاربران دردسر ایجاد کند. اگر خواستید که کلمات را از یکدیگر جدا کنید بهتر می باشد که از علامت (-) استفاده نمایید. عده ای از علامت (_) استفاده می کنند که برای شما توصیه نمی شود.

اگر سایت شما چند زبانه دارد ، پیشنهاد ما این است که آدرس صفحات با همان زبانی باشد که محتوای شما با آن نگارش شده است. به طور کلی استفاده از آدرس فارسی هیچ عیبی ندارد و به سئو آسیبی وارد نمی کند.

نتایج برتر، آدرس فارسی دارند یا انگلیسی؟ 

بسیاری از کارشناسان سئو می گویند که ملاک هر چیزی حرف گوگل است و اگر غیر از آن حرکتی را انجام دهید ، موفق نخواهید شد. اما در کمال تعجب بر خلاف این اتفاق نیز افتاده است. به عنوان مثال همین تکنیک های کلاه سیاه. پس برای برطرف کردن این ابهام به سایت هایی در زمینه سئو موفق بودند سری زدیم تا ببینیم صفحات آنان از لحاظ سئو ، آدرس فارسی دارند یا انگلیسی؟

تیم کاوش ما با بررسی کلی متوجه شد آنهایی که از آدرس انگلیسی استفاده کرده اند ، در زمینه سئو به موفقیت رسیده اند. البته این موضوع به عوامل بسیاری دیگر نیز بستگی دارد. دقت داشته باشید که این نکته ممکن است در موضوعات مختلف برعکس باشد ولی اگر تمرکز اصلی شما بر روی سئو است و محتوا های وب سایتتان بر اساس نکات سئو طبقه بندی می شود ، بهتر است تا از آدرس انگلیسی استفاده نمایید.

مفهوم از محتوا مهم‌تر است

آدرس یک صفحه بخشی از محتوا نیست ولی می توانند بر روی تجربه کاربر هنگام جستجو و اشتراک گذاری تاثیرگذار باشد.

متن قرار گرفته در آدرس صفحه باید از نظر مفهومی با موضوع اصلی مرتبط باشد تا کاربر با یک نگاه اطلاعتی ، بتواند نیاز خود را پیدا کند. در نتیجه مهم نیست این عبارت فارسی باشد یا انگلیسی ، بلکه باید با مفهوم اصلی در یک جهت باشد.

علاوه بر اینها ، آدرس یک صفحه نقش بسیار مهمی در تجربه کاربری هنگام لینک سازی و اشتراک گذاری دارد. وقتی که آدرس صفحه را کپی کرده و در شبکه های اجتماعی آن را بازنشر می کنیم ، حروف فارسی به کاراکتر های غیر قابل درک و نا مفهوم تبدیل می شود. همچنین طول آدرس نیز بلند تر خواهد شد. گاهی ممکن است آدرس فارسی یک صفحه در تلگرام به سه خط نیز برسد که این اصلا رضایت بخش نیست.

با انتخاب آدرس انگلیسی می توانیم این مشکلات را حل کنیم و با خیالی راحت آدرس صفحه را در شبکه های مجازی بازنشر کنیم.

آیا آدرس صفحه بر سئو تاثیرگذار است؟

بله ولی آنقدر تاثیر زیادی نیست که با تغییر آدرس صفحه شاهد بهبود یا افت رتبه وب سایت خود باشید. ولی باید این نکته را در نظر بگیرید که آدرس صفحه جزء همان 200 فاکتور حیاتی گوگل است که می تواند در یک رقابت نزدیک و تنگاتنگ موجب برتری شما بر رقیبان شود.

نکات کلیدی در آدرس دهی صفحات

  • آدرس صفحه باید معنادار باشد ، بهتر است تا از کلمه کلیدی هدف مرتبط استفاده نمایید.
  • آدرس صفحه باید تا حد امکان کوتاه باشد.
  • فارسی یا انگلیسی بودن اهمیتی چندانی در سئو ندارد ، اما بهتر است تا از آدرس انگلیسی استفاده کنید.
  • از کاراکتر های اضافی و علائم نگارشی غیر بیهوده استفاده نکنید.
  • آدرس های انگلیسی می توانند تحلیل و آنالیز های بهتری را در ابزار های جانبی داشته باشند.

سعی کنید تا از این نکات کلیدی و مهم در تعیین آدرس صفحه خود استفاده نمایید تا تاثیری در نتایج جستجو وب سایت شما بگذارد.

جمع بندی

خب حالا با این تفاسیر و نکات گفته شده شما می توانید انتخاب کنید که آدرس صفحات فارسی باشد یا انگلیسی. در هر صورت مشکلی از نظر سئو برای شما ایجاد نمی کند اما به دلیل استفاده عموم از زبان انگلیسی در برنامه نویسی های مختلف ، بهتر است شما نیز از زبان انگلیسی برای آدرس صفحات خود استفاده نمایید.

اگر علاقمند به یادگیری سئو هستید به شما توصیه میکنم مطلب آموزش سئو به زبان ساده را در وبسایت ما بخوانید.

ممنون که تا این لحظه همراه ما بودید. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر سوالی دارید و یا بخشی را متوجه نشدید ، در قسمت کامنت برای ما ارسال کنید. همکارانمان آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.