سئو چیست؟ SEO چیست؟ چه اهمیتی برای سایت دارد!

0

سئو مخفف شده از عبارت Search Engine Optimization می باشد که امروزه عموم مردم آن را به عنوان Seo میشناسند. سئو به معنی فریب دادن و یا دست کاری موتور های جست و جو گر نمی باشد بلکه برای کمک کردن به بهبود سایت شما و رسیدن به هدف های بالاتر طراحی شده است.

سئو امروزه برای تغییر استراتژیک وب سایت ها پدید آورده است. بسیاری از مردم فکر میکنند که سئو بسیار ساده می باشد و هرکسی قادر به درک آن است ، باید بگویم که اصلا اینگونه نیست.

برای درک سئو باید دارای دانش بالا و صبر زیادی باشید. موتور های جستجو گر امروزه به طور ناگهانی الگوریتم های خود را تغییر می دهند ، به همین دلیل مهندسین سئو باید با اطلاعات بروز خود ، از این مسائل با خبر باشند. جالب است بدانید که مطالب برای برگزیده شدن در گوگل و بالا رفتن رتبه آنها ، باید به بیش از 200 معیار سنجیده شوند و به همین خاطر اهمیت سئو کار ها را بیشتر از قبل کرده است.

بهینه سازی سایت یکی از کار های بسیار مهمی است که توسط سئو کار انجام میگردد.

اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور های جستجو گر کار خود را شروع کردند. با رشد مداوم و بیشتر اینترنت ، موتور های بهتری وارد کار شدند که الگوریتم های پیچیده ای نیز داشتند. این الگوریتم ها با معیار تراکم کلمه کلیدی و برچسب ها برای فهم محتویات سایت ها استفاده میشدند. با این رشد سئو همه در تلاش بودند تا خود را به بهترین شکل برسانند و در گوگل رتبه های خوبی را بدست بیاورند چه از طریق روش اخلاقی ، چه روشی غیر اخلاقی.

همانطور که در قبل گفتم ، بدست آوردن رتبه های بالا برای کلمات کلیدی در گذشته بسیار راحت تر از حالا بوده اند و با به کار گیری روش های غیر اخلاقی موفقیت آنها تضمین شده بود. امروزه با توجه به سخت و پیچیده شدن الگوریتم های گوگل دیگر دور زدن آن کار هر کسی نمی باشد.

اگر میخواهید بدانید یادگیری سئو چقدر طول میکشد حتما صفحه مربوطه در وبسایت ما را مشاهده کنید.

اهداف سئو چیست؟

هدف سئو کمک کردن به وب سایت ها در جهت بهتر شدن رتبه آنها و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران می باشد. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با جستجو های وارد شده مزایا فوق العاده ای برای کاربر و موتور جستجو دارد و با این روش مردم به موتور های جستجو گر اعتماد میکنند.

بعد از اینکه سئو برای بهبود رتبه بندی سایت ها ، سرچ های مرتبط را اضافه کرد اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان بزرگترین سرمایه اولیه برای گسترده و بهینه شدن یک سایت می باشد.

در ادامه سئو کار ها تلاش کردند تا از کلمات کلیدی رقابتی در سایت خود استفاده کنند. اگرچه که ممکن است در اوایل این کار ثمره فراوانی نداشته باشد ، اما برای دراز مدت می تواند به افزایش بازدیدکنندگان کمک شایانی کند. برای وب سایت ها خیلی مهم است که بین سه جستجو مهم گوگل قرار بگیرند ، زیرا 60 درصد کلیک های کاربران را شامل می شود.

این جای تعجب نیست که سئو کار ها به دنبال تلاش برای فروش محصولات خود هستند تا بر رتبه یک گوگل رقابت کنند. مثلا کلمه کلیدی ” بیمه خودکار” بالای یک میلیون سرچ را فقط در یک ماه به خود اختصاص داده است ، این بدین معنا می باشد که سه جایگاه اول 60 درصد بازدید کنندگان را بدست آورده اند ، این عدد حیرت انگیز و بی نظیر است! این مسئه برای بسیاری از سایت ها سودمند میباشد که در رتبه های بالا قرار بگیرند به خصوص آن صفحه هایی که با افزایش ترافیک سایت به مشتریانشان اضافه میگردد.

یک مطالعه دیگر نشان می دهد که جستجو کنندگان علاقه دارند تا بر روی پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ این کاوش مشخص میکند که حدود 70 درصد کاربران گوگل بر روی پیوند طبیعی نتایج جستجو کلیک میکنند و تنها 30 درصد افراد دیگر بر روی پیوند لیست های پرداخت شده کلیک میکنند.

از اهداف مهم دیگر سئو می توان به : ایجاد برند ، بهترین ابزار برای تبلیغات ، افزایش ترافیک سایت ها ، بازدید صفحات سایت ، پر فروش شدن محصولات و دیده شدن در نتایج جستجو گوگل اشاره کرد.

اگر علاقمند به یادگیری سئو هستید حتما صفحه آموزش سئو در سایت ما را ببینید.

سئو درون صفحه چیست؟

سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کد ها و یا محتویات وب سایت شما شامل متن ها ، تصویر ها ، پیوند ها و… مرتبط می باشد. به صورت کلی هر چیزی که در وب سایت خود آپلود میکنید ، سئو درون صفحه محسوب می شود. این روش پایه تمام تلاش های بهینه سازی شما می باشد و شما در این بخش بیشترین کنترل را خواهید داشت. هرگونه تغییری که در محتویات سایت خود ایجاد کنید ، در نتایج جستجو توسط کاربران تاثیر گذار است ، پس بسیار مهم است که بر روی سئو درون صفحه خود نظارت داشته باشید.

سئو بیرون صفحه چیست؟

این روش برخلاف سئو درون صفحه است و شامل کنترل مستقیم وب سایت نمی باشد. سئو بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج سایت شما انجام میگردد و می تواند برای بهتر شدن رتبه سایتتان کمک شایانی کند.

SEO Off Page یا سئو بیرون صفحه در مرحله اول برای بدست آوردن پیوند دهندگان ( پیوند هایی که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره دارند) متمرکز می شود و بعد با استفاده از روش هایی که در خارج سایت شما انجام میگردد ، به بهینه سازی موتور جستجو میپردازد و برای ارتقا آن تلاش می کند.

سئو بیرون صفحه یک فرآیند تمام نشدنی و نا محدود میباشد که توسط سئو کار ها برای بدست آوردن پیوند دهنگان ، کنترل و اداره می شود.

سئو کلاه سفيد چیست ؟ 

در اصطلاحات فنی کار سئو ، سئو کلاه سفید به معنی مجموعه تکنیک ها و استراتژی هایی که از قوانین موتور جستجو پیروی می کنند ، می باشد. باید بگویم که این به معنی فریب موتور های جستجو گر نمی باشد و در چارچوب قوانین سئو است.

سئو کلاه سفید به سئو اخلاقی نیز یاد می شود ، چون که دارای اجرای بلند مدت می باشد و از سیاست صحیح برای بدست آوردن رتبه های بهتر در موتور جستجو گر گوگل استفاده میکند.

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو کلاه سیاه اشاره به دستوراتی دارد که به منظور فریب ، بازی و دستکاری الگوریتم های موتور جستجو گر گوگل با هدف بدست آوردن رتبه های بالا می باشد. دقت داشته باشید که این روش غیر اخلاقی بوده و توسط موتور جستجو گر تایید نمی شود و امکان دارد گوگل شما را برای همیشه از لیست پایگاه خود حذف کند.

استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه ممکن است که باعث افزایش ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی از طرفی خطر پرداخت جریمه و حذف کامل از اینترنت را نیز بهمراه خواهد داشت.

پژوهش در زمینه بهینه سازی موتور جستجو

در این پژوهش محقق معتقد است هنگامی که طراحی یک سایت به پایان می رسد ، مشکلی که بسیاری از شرکت ها با آن دست و پنجه میزنند ، این است که نمیدانند چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی کنند. از نظر سئو ، بهترین روش برای معرفی سایت ، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. در این بررسی بر اساس معیار هایی که بوده ، استراتژی بهینه سازی توسعه وب سایت به شرح زیر می باشد:

  • برنامه ریزی کلمات کلیدی
  • بهبود طراحی سایت
  • بهینه سازی لینک های داخلی و خارجی
  • بهینه سازی نام دامنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و مسئله ای که مورد تحقیق قرار میگیرد ،‌ استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت می باشد. مهم ترین معیار ها برای بهینه سازی موتور جستجو گر به شرح زیر می باشد:

  • ادد کردن URL به نقشه سایت
  • بهره گیری از ابزار های آنالیز جهت crawl
  • ادد کردن نقشه سایت به robots.txt

بهینه سازی موتور جستجو در جهت بهبود وب سایت

در این پژوهش ، محققین عواملی که به بهبود رتبه سایت کمک می کند را در سه دسته خلاصه کرده اند:

  • شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجو کنندگان در صفحات جستجو ، یک پرس و جو را اجرا میکنند و سپس نتیجه آن در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود.
  • وب مستر ها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از ابزار ها و مهارت هایی تلاش می کنند رتبه سایت خود را در موتور جستجو ارتقا دهند.
  • جستجو کنندگان در موتور های جستجو گر: کاربرانی هستند که به دنبال اطلاعات مورد نیازشان میگردند.

به طور کلی کسانی که در موتور های جستجو فعالیت های بهینه سازی را انجام می دهند ، باید از آخرین الگوریتم های گوگل و کلمات نهایی که کاربران به دنبال آنها هستند مطلع و آگاه باشند ، تا ترافیک سایت آنها افزایش داده شود.

بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچگاه تمام نمی شود و تکنینک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه ی آنها نیازمند اطلاعات دقیقی می باشد. بعضی از تکنیک های مهم در این زمینه عبارت اند از:

  • افزایش دادن لینک داخلی و خارجی
  • لینک های یک طرفه
  • بهینه سازی محتوا
  • استفاده مناسب از تایتل
  • استفاده از کلمات کلیدی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.