الگوریتم گورخر چیست؟

2

احتمالا برای شما سوال پیش آمده است که الگوریتم گورخر چیست؟ در این مقاله به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

گوگل برای رتبه بندی سایت ها در موضوعات مختلف به نسبت به کلمه کلیدی جستجو شده، نیاز به الگوریتم های زیادی دارد که وبسایت ها را تجزیه و تحلیل کند و مرتبط ترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهد.

ما در وبسایت پلاتیوم کوشیده ایم بهترین مطالب آموزش سئو را با بیانی متفاوت، با بیانی ساده و در عین حال حرفه ای به شما عزیزان ارائه دهیم.

امروز نیز قصد داریم در مورد یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم گورخر چیست؟ مطلبی کامل و جامع را به شما معرفی کنیم.

الگوریتم گورخر
الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر چیست؟

امروزه اینترنت به بخش جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل شده است و میلیون ها نفر بصورت روزانه ساعت ها وقت خود را در اینترنت می گذرانند.

این دلیل بسیاری خوبی برای کسب و کارهایت تا در اینترنت بتوانند بازار خوبی برای خود پیدا کنند.

بسیاری از این کسب و کارها با راه اندازی وبسایت خود توانسته اند درآمد خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

فروشگاه های اینترنتی نیز در اینترنت رشد بسیار عالی داشته اند و روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود.

این دسته از کسب و کارها همانند سایر وبسایت ها در تلاشند تا در نتایج جستجو دیده شود و از این طریق مشتریان بیشتری را جذب سایت خود کنند.

الگوریتم های گوگل برای اجرای هرچه عادلانه تر قوانین گوگل ساخته شده اند تا به گوگل کمک کنند نتایج رتبه بندی صحیح تری را داشته باشد، همچنین صاحبان وبسایت ها بتوانند با تکنیک های های اصولی جایگاه خود را در نتایج بهبود دهند یا در صورت تخلف آنها از قوانین گوگل مورد جریمه قرار بگیرند.

الگوریتم گورخر چیست؟ یکی از الگوریتم های بسیار مهم گوگل که تمرکز ویژه ای بر وبسایت های فروشگاهی دارد Google Zebra است که گوگل با استفاده از این الگوریتم، می تواند وبسایت های فیشینگ یا هک که قصد دزدی از کاربران را دارند یا فروشگاه های اینترنتی فیک را پیدا کند و هرگز به آن ها اجازه ندهد که در نتایج جستجو بتوانند رتبه بگیرند.

هدف الگوریتم گورخر

همه الگوریتم های‌ گوگل بصورت دائمی توسط گوگل بروزرسانی می شوند و هرچه میگذرد هوش بالاتری پیدا می کنند.

هر کدام از آن ها هدفی خاص را دنبال می کنند و در نهایت هدف اصلی همه آن ها بهبود وضعیت وبسایت من و شما در نتایج جستجوگوگل است.

الگوریتم گورخر هم دقیقا مشابه الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و دیگر الگوریتم های گوگل وضعیت و اهدافی مشخص دارد.

الگوریتم گورخر ویژه فروشگاه های اینترنتی ساخته شده است و این قدرت را دارد که رتبه و جایگاه فروشگاه های‌ اینترنتی را تعیین کند واگر سایتی را بی‌کیفیت و دارای نواقص فنی بسیار زیاد ببیند بطور کل آن سایت را از نتایج حذف‌ کند.

Google Zebra به بررسی وبسایت های مختلف فعال در حوزه کسب و کارهای اینترنتی می پردازد و اگر سایتی از قوانین گوگل سرپیچی‌کند، به سرعت آن سایت توسط گوگل جریمه خواهد شد.

نکات مهم الگوریتم گورخر در رعایت تجارت الکترونیک

تا اینجای مقاله برای شما روشن کردیم که الگوریتم گورخر چیست؟ اما اکنون میخواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم تا هنگامی که میخواهید دیجیتال مارکتنیگ و سئو خود را شروع کنید الگوریتم Google Zebra وبسایت شما را دوست داشته باشد.

این نکات را به خاطر بسپارید و حتما آن ها را رعایت کنید:

  • اگر وبسایت شما یک فروشگاه اینترنتی است، حتما نماد اعتماد الکترونیک را برای وبسایت خود اخذ کنید.
  • تا جای ممکن سعی کنید تجربه کاربری سایت را. برای بازدید کنندگان و مشتریان بهبود دهید.
  • حتما ضمانت بازگشت وجه برای محصولات خود قراردهید.
  • نظرات و کامنت های کاربران در فروشگاه های اینترنتی بسیار اهمیت دارد، به آن ها احترام بگذارید و سعی‌کنید‌تا آن ها راراضی نگه دارید.
  • تولید محتپای مناسب و کافی برای محصولات و خدماتتان یک امر ضروری است.
  • از درگاه های پرداخت مختلف استفاده کنید.
  • در نگه داری از اطلاعات مشتریان خود کوشا باشید.
  • مطمئن شوید که محصولات و یا خدمات شما بصورت کامل به دست مشتریانتان می رسد.
  • مشکلات فنی سایتتان را رسد کنید و آن ها را‌ رفع کنید.

برای اینکه بتوانید در دیجیتال مارکتینگ و وبسایت فروشگاهی که راه اندازی کرده اید موفق شوید باید تمامی نکاتی که در بالا به آن اشاره کردم را مو به مو رعایت و اجرا کنید تا الگوریتم گورخر شما را جریمه نکند.

نکات بیشتر برای الگوریتم گورخر

احتمالا تا به حال‌ متوجه شده اید که گوگل به محتوا وبسایت ها نگاه ویژه ای‌ دارد و سعی‌ می کند در میان انبوهی از وبسایت ها، وبسایتی را که محتوای بهتری تولید کرده است را پیدا کند و به آن رتبه بهتری بدهد تا افراد بیشتری نیز آن وبسایت را ببینند.

پس خیلی منطقی به نظر می رسد که هرچه فروشگاه اینترنتی که راه اندازی کرده اید، معتبرتر باشد و قوانین مورد نیاز فروشگاه های اینترنتی را بیشتر رعایت کنید و در نهایت رضایت کاربران را جلب کنید و خرید ساده و امنی را برای مشتریان فراهم کنید، گوگل نیز به وبسایت شما اهمیت بیشتری می دهد و شما را در صدر نتایج جستجو قرار می دهد.

اگر شما بتوانید بصورت 7/24 به مشتریان خود خدمات و پشتیبانی ازائه دهید، این خدمات از دید Google Zebra به دور نخواهد ماند و قطعا در رتبه بندی وبسایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

چطور فروشگاه اینترنتی بهینه داشته باشیم؟

موضوع این پست الگوریتم گورخر چیست؟ است وتا به اینجا فهمیدیم که این الگوریتم مهم به چه چیزهایی بیشتز اهمیت میدهد. همانطورکه گفتیم تمرکز این الگوریتم بر فروشگاه های اینترنتی است پس باید بدانیم چطور می توانیم یک فزوشگاه اینتزنتی بسیار معتبر طراحیکنیم.

این موضوع که چگونه یک فروشگاه اینترنتی خوب راه اندازی کنیم کاملا نیازمند یک سری اطلاعات است که در ادامه به بررسی تعدادی از آن ها پرداخته ایم.

(شما می توانید با استفاده از پلاگین ووکامرس یک فزوشگاه اینترنتی عالی را در بستر وردپرس برای خود راه اندازی کنید. اگر نمیدانید ووکامرس چیست حتما مقاله مرتبط را در وبسایت ما بخوانید)

اما برویم سراغ نکاتی که باید در فزوشگاه های اینترنتی رعایت کنیم:

  • باید گواهی SSL فروشگاه اینترنتی خود را حتما فعال کنیم.
  • باید آدرس و شماره تماسی که در فروشگاه اینترنتی خود قرار میدهید واقعی باشد.
  • پشتیبانی آنلاین سریع و با دقت یکی از ارمان اصلی هر فروشگاه اینترنتی موفق است.
  • باید کالاهایی که در فروشگاه اینترنتی قرار میدهیم دارای توضیحات کامل و قیمت و … باشد.
  • باید این امکان وجود داشته باشد که کاربر هر کالایی را‌که بخواهد در فروشگاه بتواند انتخاب‌کند.
  • افزایش سرعت سایت با تجربه کاربری مشتریانتان رابطه مستقیم دارد پس تا جای ممکن سرعت سایت خود را افزایش دهید.

سخن نهایی

گورخر به دلیل راه راه هایی که دارد باعث می شوند که کمتر مورد حمله مگس ها و حشرات شوند، زیرا راه راه بدن آن ها باعث سردرگمی حشرات می شود. دلیل نام گذاری این الگوریتم گوگل همین است.

وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی کوچک که اصپلی فعالیت نمی کنند یا فعالیت اسپم دارند نیز همانند همین حشرات هستند که گوگل خیلی اعتنایی به آن ها ندارد.

پس یاد گرفتیم که الگوریتم گورخر ویژه سایت های فروشگاهی است و اگر‌ میخواهیم این الگوریتم وبسایت ما را جزمین نکند باید مطابق با قوانین گوگل رفتار کنیم.

وظیفه الگوریتم گورخر چیست؟

وظیفه الگوریتم گورخر گوگل نظارت بر فروشگاه های اینترنتی است.

چطور باید نظر الگوریتم گورخر را جلب کنیم؟

اگر فروشگاه اینترنتی دارید، باید نماد اعتماد بگیرید، آدرس و شماره تلفن داشته باشید و به نظرات مشتریان خود اهمیت بدهید و سعی کنید آن ها را راضی نگه دارید و در کل باید یک فروشگاه اینترنتی معتبر باشید.

2 نظرات
  1. saeed می گوید

    سلام . الگوریتم گورخر فقط روی سایت های فروشگاهی تاثیر گذاره؟ من سایتم مجله موفقیت هست یعنی نیازی نیست از قوانین این الگوریتم پیروی کنم؟ مثلا اینماد بگیرم برای سایتم. ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. وحید پارسا می گوید

      سلام وقت بخیر. دقیقا سعید جان. تمرکز الگوریتم گورخر روی سایت های فروشگاهی هست و شما نیازی نیست قوانین این الگوریتم رو برای سایت مجله ای بصورت کامل رعایت کنید. حتی گرفتن اینماد برای سایت های مجله ای امکان پذیر نیست و حتما شما باید محصولی برای فروش داشته باشید. موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.