معرفی شغل مدیر دیجیتال مارکتینگ

0

بسیاری از مردم نمیدانند که دقیقا شغل مدیر های دیجیتال مارکتینگ چه است. ما در این مقاله می خواهیم به طور کامل به این موضوع بپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

مدیر بازاریابی دیجیتال مسئول توسعه ، انجام و پیاده سازی کمپین های بازار یابی به طور بلند مدت است. در کوتاه مدت نیز به کارهای تبلیغاتی می پردازد ، اما هدف اصلی آن اجرای طرح های طولانی است. مدیر های دیجیتال مارکتینگ برای اجرای درست این امر باید از برند ، مدیریت ترافیک سایت و تبدیل آن به سرنخ های فروش تسلط لازم را داشته باشد.

معرفی شغل مدیر دیجیتال مارکتینگ + نیازمندی های یک مدیر

مدیر دیجیتال مارکتینگ مسئول مدیریت تیم بازاریابی و پشتیبانی کامل بخش های زیر است:

  • پیگیری رفتار خرید مصرف کننده
  • استفاده از ابزار آنالیز ترافیک سایت برای نظارت بر سایت و کاربران
  • شناختن ، تست کردن ابزار ها و پلتفرم های جدید بازاریابی
  • بهینه سازی کمپین های بازاریابی شامل شبکه های اجتماعی مختلف ، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات آنلاین

وظایف شغلی مدیر های بازاریابی ، بسته به نوع سازمان ها متفاوت است و امکان دارد که پیرو شرایط خاصی باشد.

در ادامه به نیازمندی های یک مدیر موفق اشاره می کنیم و آن را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم.

تحصیلات

مدیران بازار یابی در اولین رکن باید تحصیلات درست و مرتبطی نسبت به تبلیغات داشته باشند تا در این زمینه به موفقیت نزدیک شوند. عده ای از کارفرما ها افرادی را با مدرک کارشناسی یا مدارک تخصصی استخدام می کنند. رشته های مدیریت بازرگانی ، سئو سایت و مهندسی کامپیوتر نیز می توانند در کار بازاریابی موفق ظاهر شوند.

مدیران دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به پله های ترقی باید از برنامه نویسی ، بهینه سازی موتور های جستجو گوگل ، تجارت الکترونیک و ابزار های سئو آگاهی کامل و دقیقی داشته باشند.

آموزش سئو به زبان ساده را ببینید.

آموزش‌ها

برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ و تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر موفق ، باید در بخش های مختلف آموزش لازم را ببینید. این نقش ها از سطح های پایین و مبتدیانه شروع می شود. با تمرین و انجام این فرایند ها ، مهارت های لازم در زمینه دیجیتال مارکتینگ را دشت خواهید کرد.

دوره کار آموزی بخش مهمی از مسیر دریافت مدرک است. کار آموز با آموزش دیدن مفید و درست ، می تواند استعداد های خود را شکوفا کند و تجربه لازم را بدست آورد. شما می توانید زیر نظر سرپرست تمام تمرین های لازم را انجام دهید و عیب های خود را بشناسید و سپس آنها را برطرف کنید.

مدیران بازاریابی با تجربه ، می توانند به خوبی با کار آموز ارتباط بگیرند و تفکر او را به خوبی بشناسند.

مهارت‌ها

مدیران دیجیتال مارکتینگ باید با مهارت های سخت و آسان مواجه شوند و آنها را به خوبی یاد بگیرند تا یک مدیر ایده ال شوند. در ادامه مهارت های گوناگونی که یک دیجیتال مارکتینگ باید آن را یاد داشته باشد ،‌ اشاره خواهیم کرد.

مدیریت زمان: مدیران بازار یابی باید از وقت خود به بهترین شکل استفاده کنند و کار های کم اهمیت تر خود را به دیگران واگذار نمایند. برای انجام هر کاری یک وقت معینی را در نظر بگیرند و در نتیجه ساختار بسیار خوبی برای کامل کردن امور طراحی یک تبلیغات را داشته باشند. اگر مدیر دیجیتال مارکتینگ باید پروژه ای را تحویل دهد ، در اولین فرصت باید آن را کامل کند و سپس به امور دیگر خود برسد.

تفکر استراتژیک: در این مهارت شما باید طبق ذهن مردم و مشتریان فکر کنید و نیاز های خودتان را در نیاز های آنها تصور کنید تا بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. تفکر استراتژیک باعث تبلیغات هدف مند ، سود مند و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی می شود. با رعایت نکات گفته شده ، شما می توانید بیشترین بازدهی و بهترین فروش را داشته باشید و به یک مدیر موفق تبدیل شود.

مهارت ارتباطی: مدیران دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت در این رشته باید به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کنند. مهارت ارتباطی شامل گوش دادن ، مثبت اندیشی ، صبر ، ارتبط بالای کلامی و نوشتاری و… است. یکی از مهم ترین موارد که اگر شما آن را بلد باشید به احتمال بالا به مدیری لایق تبدیل می شوید ، قانع کردن مدیران رده بالاتر از خودتان است.

مهارت‌های بین فردی: همانطور که در بالا گفتم ، مهارت های فردی ترکیبی از مهارت کلامی و نوشتاری است که برای آسان کردن ارتباط با رسانه ها ، مرجع تبلیغات ،‌ مدیران فروش کاربرد دارد. شما باید به همکاران خود روحیه لازم را بدهید و آن ها را برای رسیدن به هدف اصلی کمک کنید. مهارت های اجتماعی شما را به یک بازاریاب موفق تبدیل می کند. با بهره گیری از این مهارت ها ، محصول شما ارزش بالایی می گیرد.

مهارت‌های فنی: مدیران دیجیتال مارکتینگ باید با همه ی نرم افزار ها آشنایی و تسلط کامل را داشته باشد. اگر در این زمینه ضعف دارید ، حتما در پی جبران آن باشید ، چون یکی از مهم ترین رکن های یک مدیر موفق دیجیتال مارکتینگ ، شناخت مهارت های فنی است. از دیگر مهارت های فرعی می توان به تحلیل سرمایه گذاری ، پردازش و آنالیز اطلاعات و… اشاره کرد.

اعتماد به نفس بالا: حتما در طی کار شما پیش می آید که به مشکلی و مانعی بر بخورید و شما را به هم بریزد ، در این مواقع شما باید اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید و از خود ناراحتی نشان ندهید ، چون یک مدیر الگوی بقیه است. اگر شما خود را بازنده ببینید ، قطعا افراد دیگر پروژه شما نیز شکست را قبول می کنند.

محیط کار دیجیتال مارکتینگ
محیط کار دیجیتال مارکتینگ

محیط کار دیجیتال مارکتینگ

مدیران دیجیتال مارکتینگ محیط کاری با ویژگی های زیر دارند:

  • نشستن به مدت زیاد بر روی صندلی و پشت میز
  • استفاده از رایانه و ابزار های مختلف مربوط به دیجیتال مارکتینگ
  • مسافرت های متعدد داخلی و خارجی
  • ارتباط بین بخش های مختلف با استفاده از ایمیل و جلسه ویدیویی
  • بهره گیری از پلتفرم های دیجیتالی مخصوص

مدیران دیجیتال مارکتینگ با آموزش های دیده و دانش های خود می توانند در زمینه های حسابداری ، روابط عمومی ، تبلیغات گسترده و مدیریت کسب و کار فعالیت داشته باشند.

چگونه مدیر دیجیتال مارکتینگ شویم؟

برای اینکه یک مدیر فوق العاده در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات شوید ، لازم است تا قدم های زیادی را در این راه طی کنید. در ادامه به شرایط تبدیل شدن به یک مدیر لایق اشاره خواهیم کرد.

تکمیل تحصیلات

بیشتر شرکت ها به دنبال مدیران دیجیتال مارکتینگ هستند که مدرک کارشناسی داشته باشند. بهتر است تا نیازمندی های شهر و استان خود را جستجو کنید و ببینید که شرکت ها به دنبال چه مدرکی هستند.

تجربه گرفتن

کار کردن به صورت نیمه وقت در شرکت ها به عنوان کار آموز می توانند به تجربه شما اضافه کند. تجربه می تواند کار و حرفه شما را تکمیل تر می کند. سعی کنید از شکست های کوچک تجربه کسب کنید و از طریق آن ، پیروزی بزرگ را برای خود به ارمغان بیاورید.

مجوز های تخصصی

با توجه به مدرک و مهارت خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ شاید لازم باشد تا در حوضه های مختلفی نظیر بازاریابی محتوایی و شبکه های اجتماعی مجوز های اختصاصی آن را دریافت کنید. این مهارت ها کمک می کند تا شخص مدیر بهتری شود و اطلاعات آن نیز افزایش پیدا کند.

تهیه رزومه

لازم است تا شما مدرک تحصیلاتی ، تجربه کاری ، مهارت ها و مدارک خود را به عنوان رزومه پیش خود داشته باشید. دقت داشته باشید که تجربه کاری باید شامل نام شرکت ، مسئولیت ها و فعالیت های شما ، زمان شروع و پایان کارتان باشد. اگر در طول پیشین کاری خود به مهارت های شما افزوده شده است ، آن را در رزومه خود درج کنید تا کارفرمای شما متوجه پیشرفت هایتان شود.

درخواست پذیرش برای شغل بازاریابی

پس انجام دادن نکات گفته شده در قبل ، حالا باید درخواست خود را به شرکت ها جهت همکاری با آنها بدهید. به دنبال پروژه های نزدیک به منزل خود باشید. شما برای پذیرش باید مورد اعتماد کارفرمای خود قرار بگیرید ،‌ پس همه ی ویژگی هایتان را به آنها بگویید. از طرف دیگر باید مدیران شرکت نیز صلاحیتشان برای شما تایید شود. پس سعی کنید تا همه ی جوانب را بررسی کنید و سپس به کار خود مشغول شوید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با شغل های دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم و امیدواریم که راضی بوده باشید.

ممنونم که تا آخر همراه ما بودید ،‌ اگر سوالی دارید می توانید در بخش کامنت برای ما ارسال کنید ،‌ همکارانمان آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.