صفحه اول گوگل چیست و چگونه بدست می آید؟

0

همه ی مالکان وب سایت ها تلاش می کنند تا سایتشان در صفحه اول گوگل بیاید و از این طریق شاهد پیشرفت خود باشند و به همین خاطر ، متخصصان سئو را استخدام می کنند تا به هدف خود نزدیک و نزدیک تر شوند.

همانطور که می دانید صفحه اول گوگل فقط 10 لینک موجود می باشد و برای رسیدن به این جایگاه باید با همه ی اصول و شرایط سئو آشنا باشند. مهم ترین چیز برای یک سئو کار حرفه ای ، استفاده بهینه از کلمات کلیدی مناسب می باشد.

اگر علاقه دارید که مطالب سایت شما در صفحه اول گوگل نمایان شود ، نیازمند است که به الگوریتم آن پایبند باشید و بر اساس موتور های جستجو گر گوگل عمل کنید.

با استفاده از این روش ، می توانید به موفقیت در بهینه سازی موتور های جستجو گر گوگل امیدوار باشید. باز هم می گویم که همه ی این کار ها بستگی به کلمه کلیدی مناسب برای محتوا و مطلب شما دارد.

در ادامه تکنیک های منحصر به فرد و فوق العاده جهت بالا آمدن سایت در صفحه یک را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

تکنیک های مناسب جهت قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل

نام گذاری دامنه وب سایت

دامنه همان آدرس سایت می باشد که شما با وارد کردن آن ، سایتی را جستجو می کنید و برای خود به نمایش در می آورید.

اولین گام در انتخاب نام دامنه ، کوتاه و کاربردی بودن آن می باشد. کوتاه بودن دامنه وب سایت باعث می شود تا نام آن همیشه در ذهن کاربر باقی بماند و به سئو شما نیز کمک فراوانی خواهد کرد. البته که بعضی از دامنه های بلند نیز بسیار معروف و پر بازدید هستند ولی برای شروع عالی ، باید دامنه یا همان آدرس سایت شما بلند نباشد.

حال که فهمیدید دامنه کوتاه باعث بهتر شدن سئو سایتتان می شود ، باید بدانید که به علاوه کوتاه بودن ، باید با محتویات سایت شما نیز ارتباط داشته باشد تا گوگل آن را به خوبی درک کند. امروزه موتور های جستجو گر گوگل ؛ علاوه بر اینکه وضعیت محتوا شما را بررسی می کنند ، به دامنه و نامی که برای سایت خود انتخاب کردید نیز دقت دارند.

بهتر می باشد تا نام دامنه شما انگلیسی و بر گرفته از کلمات کلیدی محتویات سایت شما باشد. با این کار گوگل متوجه می شود که شما سایتی مناسب برای کاربران هستید و دیگر به دنبال اسپم شما نمی باشد.

متا تگ عنوان

یکی از مهم ترین متا تگ ها که در برگزیده شدن سایت در صفحه اول نقش مهمی را دارد ، عنوان یا همان تایتل محتوا شما می باشد. اولین کاری که موتور جستجو گر گوگل انجام می دهد ، بررسی عنوان شما می باشد و این نشان می دهد که یک عنوان مناسب چه تاثیر بالایی در رشد یک محتوا و وب سایت دارد.

عنوان صفحه باید بین 35 تا 60 کاراکتر باشد و در آن از کلمات کلیدی نیز استفاده کرده باشید. برای اینکه ارزش متا تگ های خود را بالا برده باشید ، بهتر است تا بین کلمات کلیدی خود از – یا + و یا | استفاده نمایید.

اگر شما جای عنوان را خالی بگذارید ؛ گوگل با هوش مصنویی که دارد ، خودش متنی را جایگزین آن می کند. دقت داشته باشید که عنوان شما بیش از 65 کاراکتر نشود ، زیرا گوگل به همین اندازه برای این مکان اختصاص داده است و اگر بیشتر از آن شود ، گوگل آن را برای کاربران نمایش نمیدهد.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات یا متا دیسکریپشن در صفحه محتوای شما نشان داده نمی شود اما جالب است بدانید که نقش بسیار کلیدی و مهمی را در قرار گیری صفحه اول گوگل خواهد داشت. این متا تگ در جستجوی کاربران به نمایش در می آید و بیان می کند که محتوای سایت شما در چه موضوعی می باشد.

وظیفه کلی متا تگ توضیحات آگاه کردن مخاطب از خلاصه محتوا می باشد و اگر شما بتوانید این بخش را به خوبی انجام دهید ، کار بزرگی در جهت رتبه بالا شدن محتوای خود انجام داده اید.

دقت داشته باشید که طول کاراکتر این متا تگ باید بین 80 تا 150 کاراکتر باشد و بیشتر از آن برای کاربران نمایش داده نمی شود ؛ علاوه بر این موجب نمره منفی برای محتوای شما از طرف گوگل خواهد شد. همچنین بهتر می باشد تا عنوان اصلی خود را در بخش متا تگ توضیحات استفاده کنید

تگ عنوان H1

این تگ مربوط به عنوان اصلی مقاله شما می باشد و در بالای محتوا قرار میگیرد. تگ عنوان اچ یک باید با متا تگ عنوان شما متفاوت باشد و نباید همانند سئو نوشته شود. از کلماتی برای عنوان اصلی خود استفاده کنید که کاربر پسند باشد.

نکته بسیار مهم این است که برای هر مقاله باید فقط از یک عنوان H1 استفاده شود و برای زیر عنوان های خود از H2 و H3 انتخاب کنید.

H1 به کاربران اطلاع می دهد که موضوع شما در چه رابطه ای است و اگر جای آن را خالی بگذارید ، موتور جستجو گر گوگل ، با استفاده از هوش مصنویی خود ، نامی را برای محتوای شما انتخاب می کند. اما بهتر می باشد تا خودتان یک عنوان فوق العاده و مناسب را برگزیده کنید.

کلمات کلیدی داخل متن

یکی دیگر از مهم ترین روش ها برای بالا آمدن یک مطلب در صفحه اصلی ، استفاده صحیح از کلمات کلیدی داخل محتوا می باشد. اینکه شما چگونه یک کلمه کلیدی را در متن خود جای می دهید بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر از کلمات کلیدی به طور زیادی استفاده کنید ، گوگل شما را جریمه خواهد کرد و برعکس این اتفاق نیز ، سایت و محتوای شما رشدی را به همراه نخواهد داشت.

یک محتوا باید حداقل دارای 500 کلمه باشد ، تا موتور های جستجو گر گوگل ، آن را یک پست ایده ال بشناسند ولی توصیه می شود که برای با ارزش تر شدن در گوگل ، تعداد کاراکتر های محتوای خود را به 1200 تا 1600 متن برسانید. همچنین وزن کلمات کلیدی باید نهایتا تا 4 درصد باشد و تمرکز استفاده از این کلمات مهم ، باید در پاراگراف های ابتدایی باشد تا تاثیر خود را نشان دهد.

تگ آلت برای متن ها

تگ آلت شبیه به تگ عنوان و توضیحات مربوط به آن می باشد. این تگ به موتور های جستجو گر گوگل کمک می کند تا عکس های یک محتوا را پیدا کنند. وقتی کاربری عکسی را در بخش گوگل جستجو می کند ، این شانس برای شما وجود دارد که عکس های محتواتان ، برای کاربر نمایش داده شود.

به این نکته دقت داشته باشید که تگ آلت و تصاویر باید با محتوا هماهنگی داشته باشد. همچنین از کلمات کلیدی در این بخش نیز استفاده کنید تا تاثیر پذیری آن بیشتر شود.

به زبانی آسان تر تگ آلت برای مواقعی است که عکس برای کاربر باز نمی شود و این متن جایگزین می تواند به او بفهماند که موضوع این تصویر چه می باشد. یکی دیگر از نکات مهم این است که تگ آلت ها هر تصویر باید متفاوت با تصویر دیگری باشد. با بهره گیری از روش های گفته شده ، می توانید سایت و محتوای خود را به صفحه اول برسانید.

لینک های داخلی

لینک های داخلی در واقع متصل شدن مطالب سایت شما با یکدیگر است. این کار باعث می شود تا محتواهای عالی ، باعث بهتر شدن محتواهای معمولی شوند. شما باید به کلماتی لینک داخلی دهید که کلماتی کلیدی و مرتبط به آنها باشد.

یکی از مزیت های مهم لینک های داخلی ، افزایش ترافیک در سایت است و این می تواند تاثیر بسیار زیادی در قرارگیری سایت در صفحه اول شود.

لینک های خارجی

شامل لینک هایی هستند که شما از سایت های دیگر دریافت میکنید یا به دیگر سایت ها می دهید. تاثیر لینک های خارجی بسیار بیشتر و مهم تر از لینک های داخلی هستند. شما می توانید با همکاران خود به تبادل لینک های خارجی بپردازید و با این روش ، لینک های خارجی سایت خود را بهبود ببخشید.

سرعت سایت

سرعت سایت از عواملی مهم در قرار گیری صفحه اول گوگل دارد. اگر شما به تمامی موارد بالا عمل کنید اما سرعت سایتتان خوب نباشد ، نتیجه بدی بر روی رتبه شما خواهد گذاشت. سرعت پایین وب سایت باعث کاهش سئو سایت و در نهایت ترک کاربران می شود.

نقشه سایت

به این نکته توجه داشته باشید که اولین کار شما ، بهینه سازی موتور های جستجو گر گوگل می باشد. بهینه سازی موتور های جستجو گر گوگل ، بستگی به نقشه سایت و طراحی شما دارد. به همین دلیل نقشه سایت ها باید خوانا ، واضح و آپدیت باشد. اگر این موارد را به درستی عمل کنید ، گوگل شما را به پیمایش می کند و در نهایت به صفحه اول نزدیک می شوید.

اگر علاقمند به یادگیری سئو هستید حتما مطلب آموزش سئو به زبان ساده را در وبسایت پلاتیوم بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.