ایمپریشن (Impression) چیست؟

0

منظور از Impression چیست و در چه مواقعی استفاده می شود؟ بسیاری دیگر از این دسته اصطلاحات در دنیای سئو بسیار به کار می رود. چنین اصطلاحاتی می توانند بر سئو وب سایت شما تاثیر بسیار زیادی بگذارند و دانستن آنها می تواند به شما کمک فراوانی بکند. ما در این مقاله قصد داریم تا به این مفهوم مهم بپردازیم و کاربرد های آن را بسنچیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

impression چیست ؟

هر وقتی که کاربران اینترنتی کلمه یا عبارتی را در جستجوی گوگل سرچ می کنند ، چند نتایج مرتبط برای آنها ظاهر می شود. در بعضی اوقات وب سایت شما نیز در جستجوی آن کاربر قرار میگیرد. به تعداد رکورد های دیده شده یک URL مشخص در نتایج جستجو Impression گفته می شود.

زمانی که در نتایج جستجو کاربر ، صفحه ای مرتبط برای آن باز می شود ، رکورد لینک هایی که برای آن به نمایش گذاشته می شود ، یک Impression برای URL های آن صفحه ثبت می کنند. در نظر داشته باشید همین لینک هایی که در جستجوی کاربران قرار میگیرد ، برای یک ایمپریشن کافی هستند.

اگر یک دامنه مشخص دارای دو نتیجه در یک صفحه باشد ، هر یک از صفحات آن دارای Impression جداگانه خواهند بود. مسئله مهم در ایمپریشن داشتن ، موقعیت در نتایج جستجو یک کلمه یا عبارت خاص است. به همین دلیل است که تعداد نمایش وب سایت به یک موضوع مهم در سئو تبدیل شده است. از کلمه Impression در بحث تبلیغات در بستر وب نیز استفاده میگردد. در تبلیغات نیز به تعداد نمایش تبلیغات آنلاین با نام بازدید تبلیغات یا Impression اشاره می شود. در چنین تبلیغاتی شما باید برای هربار تبلیغ ، هزینه ای را بپردازید.

تفاوت CTR و Impression چیست
تفاوت CTR و Impression چیست

تفاوت CTR و Impression چیست؟

نرخ کلیک و تعداد نمایش دو اصطلاح مهم در اصل سئو هستند که گاها توسط افراد به جای یکدیگر استفاده می شود. در ایمپریشن تعداد نمایش وب سایت به کاربران اینترنتی ، مبنا است. حتی اگر کاربران از محتوای شما عبور کنند ، باز هم تغییری در تعداد نمایش آن انجام نخواهد شد. اما در نرخ کلیک موضوع اصلی کلیک کردن کاربران بر روی مطالب شما است.

در هنگام محاسبه نرخ کلیک باید نسبت تعداد کل کلیک هایی که روی مقاله های شما انجام شده است را به تعداد کل نمایش وب سایت خود محاسبه کنید. به همین سبب است که نمی توان این دو اصطلاح را با یکدیگر اشتباه گرفت. اما موضوع مهمی که در هردو آنها مشترک است ، این می باشد که هر یک از آنها رابطه مستقیمی با سئو وب سایت شما و میزان موفقیت آن دارند.

نقش Impression در سئو چیست ؟

زمانی که کاربران به دنبال محتوای مرتبط با کلمه کلیدی خود می گردند ، شما می توانید این شانس را داشته باشید که محتوای شما برای آنها نمایش داده شود. مشخصا هر چقدر که وضعیت وب سایت شما از نظر سئو بهتر باشد ، به همان اندازه مطالب سایت شما برای مخاطبان نمایان خواهد شد. به همین سبب شما باید در ابتدا محتوایی اصولی و عالی را تهیه کنید تا برای کاربران مورد رضایت واقع شود ، سپس به دنبال بررسی دیگر عوامل باشید.

در صورت داشتن تعداد نمایش مناسب ، اگر بتوانید نظرات کاربران اینترنتی را در همان ابتدای برخورد با وب سایت خود جلب کنید ، می توانید انتظار افزایش نرخ کلیک را داشته باشید. ترکیب نرخ کلیک و ایمپریشن می تواند بسیار فوق العاده و مهیج باشد. چرا که به این صورت می توانید اعتماد موتور های جستجو گوگل را به خود جلب کنید و رتبه به مراتب بهتری را نسبت به گذشته بدست بیاورید.

نقش impression در سرچ کنسول

همانطور که می دانید گوگل سرچ کنسول یک ابزار بسیار قدرتمند می باشد که با استفاده از آن می توانید وب سایت خود را از همه لحاظ بررسی و آنالیز کنید. یکی از اطلاعات مهمی که وبسمتر تولز ارائه می کند ، تعداد نمایش سایت است. در بخش Impression سرچ کنسول گوگل شما می توانید مشاهده کنید که چه تعداد از مخاطب های اینترنتی نتایج شما در رتبه بندی موتور های جستجو به صورت ارگانیک مطالب شما را دیده اند.

در نظر داشته باشید که سرچ کنسول گوکل فقط اطلاعات نمایش ارگانیک را در اختیار شما می گذارد و اطلاعاتی درباره تبلیغات کلیکی برای شما ارائه نخواهد کرد. هدف از ایجاد چنین محیطی این است که شما بتوانید وضعیت وب سایت خود را در موتور های جستجو بررسی کرده و در صورت لزوم آن را بهبود ببخشید. می توانید آمار عددی مربوط به Impression در وبستر تولز را در قسمت Performance سپس Search results مشاهده کنید. همچنین می توانید به کمک نمودار قرار گرفته روند تغییرات آن را در طول زمان های گوناگون بررسی کنید.

جمع بندی

تعداد نمایش یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که می تواند موقعیت وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر بتوانید از این فاکتور اساسی شناخت خوبی پیدا کنید و به شکل بهینه از آن بهره ببرید ، به نوعی وب سایت خود را تقویت کرده اید. سعی داشته باشید تا همیشه اصطلاحات مهم و مربوط به سئو و دیجیتال مارکتینگ را در ذهن خود نگه دارید و از آنها در جهت رشد مناغع خود و رسیدن به رتبه های بهتر استفاده کنید.

اگر علاقمند هستید که سئو را بهتر درک کنید به شما توصیه میکنم مطلب آموزش سئو به زبان ساده را در وبسایت ما مطالعه کنید.

ممنون که تا این لحظه همراه ما بودید ، امیدواریم که این مطلب مورد توجه و پسند شما عزیزان واقع شده باشد. اگر سوالی دارید و یا بخشی را متوجه نشدید ، حتما در قسمت کامنت برای ما نظرات خود را ارسال کنید. همکارانمان آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.