سئو داخلی چیست؟ صفر تا صد سئو داخلی را یاد بگیرید.

0

در مورد سئو داخلی سوال های زیادی وجود دارد که چگونه می توان سئو داخلی را انجام داد؟ چگونه سئو داخلی در رتبه سایت ما تاثیر می گذارد؟

آیا سئو کارها توجه کمتری به سئو داخلی دارند؟ در این مطلب وبسایت پلاتیوم به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد؛ پس تا انتها با ما همراه شوید.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی که با اسم های On-Site SEO یا On-Page SEO شناخته می شود، در واقع کلیه فعالیت ها و اقداماتی است که ما درون سایت انجام می دهیم تا رتبه سایت را افزایش دهیم.

سئو داخلی مربوط به کدنویسی داخلی سایت است و به بهینه سازی محتوا و کدهای HTML مربوط است.

برای انجام سئو داخلی باید موارد زیر را بشناسید و آن ها را بهینه سازی کنید.

اجرای درست هر یک از این موارد بسیار مهم است و باید به به تا سئو داخلی ما انجام شود.

دقت کنید که تک تک این موارد باید به درستی اجرا شوند تا سئو داخلی خوبی برای سایت داشته باشیم و رتبه ی خوبی در گوگل بگیریم.

در این مطلب یک چک لیست برای شما آماده کردیم تا بتوانید راهکارها را به درستی در سئو داخلی پیاده سازی کنید.

تگ تایتل یا عنوان صفحه (Page Title)

هر صفحه از سایت باید یک عنوان داشته باشد که این عنوان در نتایج جستجو دیده می شود.

تگ عنوان به شدت در افزایش رتبه سایت موثر است و رابطه مستقیمی با آن دارد.

تایتل صفحه در واقع یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو است که باید با دقت انتخاب و اجرا شود.

هر صفحه شما باید یک عنوان متفاوت با صفحه دیگر داشته باشد و برای هر صفحه کلمات کلیدی مخصوص به خود را انتخاب کنید.

استفاده از کلمه کلیدی به این دلیل حائز اهمیت است که با سرچ کلمه مورد نظر توسط کاربر، صفحه سایت شما به او نمایش داده خواهد شد.

استفاده از تگ توضیحات یا همان دیسکریپشن

استفاده از تگ توضیحات درست می تواند به شدت در رتبه سایت شما تاثیرگذار باشد چراکه متا دیسکریپشن به کاربر و موتورهای جستجو می فهماند که محتوای صفحه شما در چه موردی است و راجع به چه چیزی صحبت می کنید.

گاها دیده می شود که افراد یادشان می رود که از این تگ استفاده کنند و کاربرد آن را جدی نمی گیرند.

اگر برای صفحه خود از دیسکریپشن استفاده نکنید، در جایگاه دیسکریپشن در سرپ محتوای اصلی صفحه نمایش داده می شود.

الگوریتم های گوگل جدیدا توجه ویژه ای به دیسکریپشن دارند و از آن برای شناسایی بهتر سایت شما استفاده می کنند.

بنابراین بهتر است که از کلمه کلیدی مورد نظر در دیسکریپشن یا توضیحات خود استفاده کنید.

در این قسمت محدودیتی جهت استفاده از کاراکتر وجود ندارد اما در سرپ تنها ۱۵۰ کاراکتر از دیسکریپشن شما نمایش داده می شود پس بهتر است که از این ۱۵۰ کاراکتر به خوبی استفاده کرده و کل منظور خود را در همین ۱۵۰ کاراکتر به خوبی بفهمانید.

ساختار کوتاه و درست URL

URL در واقع همان آدرس سایت است که بسیار برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است و شما باید در این ساختار بسیار توجه کنید که اولا URL کوتاه باشد و دوما ساختاری قابل فهم ایجاد کنید تا برای گوگل و کاربر قابل فهم شود.

دلیل اینکه گفته می شود آدرس URL باید کوتاه باشد این است که موتورهای جستجو راحت تر بتوانند به نقاط مختلف و صفحات سایت شما رفته و آن ها را بررسی کنند.

این عامل بسیار در رتبه ی سایت شما تاثیر دارد که البته فقط یکی از فاکتورهای سئو داخلی است.

توجه داشته باشید که در URL از کلمه کلیدی به درستی استفاده کنید. URL درست به گوگل می فهماند که شما یک سایت متمایز و با اعتبار دارید پس حتما باید از URL اختصاصی خود استفاده کنید.

تولید محتوای یونیک و کاربر پسند

محتوا یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های سایت است که باید حتما منحصر به فرد و یونیک باشد.

هر چه محتوای شما جامع تر و با جمله بندی های درست تری نوشته شود، رتبه شما در گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.

محتوا باید با نیاز کاربر، صفحات دیگر، صفحات مرتبط، صفحات اجتماعی و راه های دیگر ارتباط داشته باشد.

حتما از کلمه کلیدی در محتوای صفحه خود استفاده کنید اما حواستان باشد که در این مورد زیاده روی نکنید.

استفاده از کلمه کلیدی در صفحه

همانطور که می دانید از کلمه کلیدی حتما باید در محتوای صفحه استفاده کنید تا گوگل راحت تر متوجه موضوع صفحه شما شود و این کار در سئو داخلی به شدت تاثیرگذار است.

اول از همه دقت کنید که از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید و آن ها را در جای مناسب خود قرار دهید.

بهتر است که از کلمه کلیدی در ابتدای صفحه خود استفاده کنید چرا که این موضوع به درک بهتر موتورهای جستجو بسیار کمک می کند. پیشنهاد داده می شود که روی کلمه کلیدی یک لینک به صفحات دیگر داده شود.

در گذشته افراد به هر اندازه که می خواستند می توانستند از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنند اما این موضوع باعث سوء استفاده بسیاری از سایت ها شد و الگوریتم های گوگل تغییر کردند.

امروزه اگر شما از کلمه کلیدی بیش از حد در محتوای خود استفاده کنید، توسط گوگل جریمه خواهید شد. بهتر است که روی کلمه کلیدی یک لینک به صفحات دیگر داده شود.

لینک سازی داخلی

یکی از راه های بهبود سئو داخلی، استفاده از لینک های داخلی است. اگر شما صفحات سایت خود را به هم مرتبط کنید، کاربر و موتورهای جستجو می توانند به راحتی در بین صفحات شما جابجا شوند و از تمامی صفحات سایت شما دیدن کنند.

اگر در صفحه ای از سایت شما توسط صفحات ایندکس شده لینک داخلی داده نشود، این صفحه ممکن است هرگز دیده نشده و در نتیجه ایندکس هم نخواهد شد.

صفحه ای که ایندکس نشده باشد هرگز بررسی نخواهد شد و در نتیجه به یک صفحه مرده تبدیل می شود؛ پس با لینک سازی داخلی می توانید صفحات مختلف سایت خود را زنده کنید.

البته خیلی ها فکر می کنند که تنها لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت داده می شوند مهم هستند اما باید بدانید که لینک سازی داخلی از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی است و اهمیت بسیار بالایی دارد.

استفاده از تگ های H

همانطور که می دانید تگ های H شش عدد هستند که در قسمت های مختلف محتوا وجود دارند.

با تگ H شما می توانید محتوای صفحه خود را به بخش های مختلف تقسیم بندی کنید. استفاده از این تگ ها در خوانایی و سئوی سایت شما به شدت تاثیر گذار است.

تگ H1 همان عنوان اصلی صفحه است که باید حتما دارای کلمه کلیدی باشد.

از تگ H1 برخلاف دیگر تگ ها تنها یکبار می توانید در هر صفحه استفاده کنید. از تگ H2 هم برای عنوان های اصلی محتوا استفاده می شود که در زیر مجموعه هر تگ H2 از تگ H3 استفاده می شود.

استفاده تگ های بدنه در سئو و بهینه سازی سایت بسیار تاثیر گذار است پس حتما از آن ها به درستی استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر

بهتر است که در هر صفحه خود از عکس استفاده کنید چرا که عکس ها جذابیت صفحات شما را به شدت افزایش خواهند داد.

حتما به بهینه سازی تصاویر خود توجه کنید. اول از همه که شما باید از تصویری استفاده کنید که علاوه بر جذابیت، کاملا با موضوع صفحه شما ارتباط داشته باشد و عکس های کاملا یونیک و منحصر به فرد انتخاب کنید.

برای این کار می توانید برای ایجاد تفاوت در عکس ها از نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ استفاده کنید. مورد دوم این است که حتما حجم عکس را تا حد امکان با استفاده از ابزارهای موجود پایین آورید چرا که اگر حجم عکس ها بالا باشد، سایت شما سنگین می شود و در لود شدن آن مشکل ایجاد می کند.

برای بهینه سازی عکس ها حتما باید از ALT و Title استفاده کنید. ALT همان متنی است که وقتی عکس لود نمی شود، به جای عکس نمایش داده می شود و بیان می کند که این تصویر مربوط به چه موضوعی بوده است.

Title هم همان متنی است که وقتی با موس روی تصویر می رویم، متن آن نمایش داده می شود. توجه داشته باشید در هر دو مورد لازم است که از کلمه کلیدی صفحه استفاده شود.

آیا بدون انجام سئو داخلی میتوان رتبه خوبی در گوگل گرفت؟

قطعا خیر. سئو داخلی بنیاد اصلی سئو محسوب می شود و تا وقتی که On-Page SEO سایت ما در حد مطلوبی نباشد، فقط انجام سئو خارجی نمی تواند به رتبه سایت ما کمک کند.

سئو داخلی مهمتر است یا سئو خارجی؟

هر دو شیوه سئو برای هر وبسایتی ضروری است. اما واقعیت این است که بدون انجام سئو داخلی نمی توان انتظار داشت که با انجام سئو خارجی نتیجه عالی بگیریم. پس سئو داخلی اولویت دارد.

منبع backlinko moz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.